Gå til innhold

Overgrep mot barn - hva kan vi gjøre?

Anbefalte innlegg

Men det går an å ha to tanker i hue på engang - får man bukt med de voksnes lyster og impulser til å begå overgrep mot barn, vil jo dette i høyeste grad gagne barna! Nå er jeg langt i fra enig med Staff i alt (Jeg synes blandt annet at mange av betraktningene hans rundt barn-voksne-seksualtet har vært meget tvilsomme) - men mange av tankene hans om offermentalitet og når man blir "et offer" er svært interessante! Dessuten er han uredd - og tråkker ned stier de færreste tør..og åpner dermed for diskusjon av _SVÆRT_ nødvendig karakter..Om folk bare hadde turt å være med å diskutere, istedet for bare å bøye hodene i avsky.

Skal man ha bukt med forjævligheter, som misbruk av barn, må man ha mot til diskusjoner som bryter med det "folk flest sier" (og har sagt lenge) og takle å tenke tanker en helst vil slippe. Tror jeg. :)

Det kan godt hende Staff har noen gode poeng iblant.

Jeg har som sagt ikke tålmodighet til å pløye meg gjennom all dritten for å finne gullkornene. Men det er interessant å få del i observasjoner fra noen som er mer tålmodige enn meg.

mvh

Fortsetter under...

• Svar 80
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• skal

22

• PieLill

12

• Sør

6

• ShitDiddelyDo

5

Mest aktive i denne tråden

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...