PieLill Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Men det går an å ha to tanker i hue på engang - får man bukt med de voksnes lyster og impulser til å begå overgrep mot barn, vil jo dette i høyeste grad gagne barna! Nå er jeg langt i fra enig med Staff i alt (Jeg synes blandt annet at mange av betraktningene hans rundt barn-voksne-seksualtet har vært meget tvilsomme) - men mange av tankene hans om offermentalitet og når man blir "et offer" er svært interessante! Dessuten er han uredd - og tråkker ned stier de færreste tør..og åpner dermed for diskusjon av _SVÆRT_ nødvendig karakter..Om folk bare hadde turt å være med å diskutere, istedet for bare å bøye hodene i avsky. Skal man ha bukt med forjævligheter, som misbruk av barn, må man ha mot til diskusjoner som bryter med det "folk flest sier" (og har sagt lenge) og takle å tenke tanker en helst vil slippe. Tror jeg. Det kan godt hende Staff har noen gode poeng iblant. Jeg har som sagt ikke tålmodighet til å pløye meg gjennom all dritten for å finne gullkornene. Men det er interessant å få del i observasjoner fra noen som er mer tålmodige enn meg. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/359310-overgrep-mot-barn-hva-kan-vi-gj%C3%B8re/page/5/#findComment-3102358 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.