Gå til innhold

gutt med sterke hodesmerter 2

spiky

Anbefalte innlegg

Jeg begynner å tro at dette kan være migrene ut fra svarene jeg fikk i går (tusen takk for tilbakemeldingene) og det jeg har lest om migrene. Gutten min fikk til slutt sove i går kveld etter at jeg slukket det meste av lyset og leste for han. Det føltes tydeligvis beroligende. Han våknet litt i sted og hadde fremdeles vondt, men ikke i samme grad. Han sover fremdeles og nå lurer jeg på om jeg skal la han fortsette med det eller om jeg bør vekke han og få i han noe mat. Ut fra det jeg har lest så er det viktig å spise regelmessig. Tror også jeg bestiller time hos fastlegen i morgen for å få hans vurdering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville latt han sove. Det er så godt å sove det av seg og ha det mye bedre når man våkner, da er matlysten sterkere også.

Vet ikke om fastlegen får gjort så mye, eller hva de gjør i forhold til barn med migrene. Men ville kontaktet legen og forhørt meg, da føler man seg gjerne litt tryggere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktig å spise regelmessig for å unngå et anfall. Midt i et anfall er ikke mat spesielt viktig.

La han sove. Om man ikke har medisin tilgjengelig er søvn ofte det eneste som stopper migrenen. Jeg hadde blitt super-fortvilt om jeg endelig fikk sove med migrene og noen vekte meg.

Om det er migrene kommer han til å være ganske sliten i dag. De fleste spiser som oftest et stort måltid når anfallet er over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest medisinering

Etter at de er 12 år kan de få imigran nesespray 10 mg. Men jeg antar at da skal dosen være satt av spesialist.

diagnosen, ikke dosen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest mammamigrene

guttn vår er 7 nå.Fikk diagnose da han var 5.Diagnosen ble satt av fastlege,etter at vi over en periode hadde fylt ut ett registreringsskjema.Han får ibux når han får anfall(så små barn får ikke migrenemedisin).Gutten vår syntes at det lindrer å ha en kald klut over øyne og panne evt mammas kalde hånd =) Hodebunnsmassage liker han også.Vær obs på at migrene hos barn kan være 2 sidig ,ikke bare ensidig som hos voksne.

Vi har vært så heldige at ha nkun har hadt ett anfall på nærmere ett år (og det er bare noen dager siden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

guttn vår er 7 nå.Fikk diagnose da han var 5.Diagnosen ble satt av fastlege,etter at vi over en periode hadde fylt ut ett registreringsskjema.Han får ibux når han får anfall(så små barn får ikke migrenemedisin).Gutten vår syntes at det lindrer å ha en kald klut over øyne og panne evt mammas kalde hånd =) Hodebunnsmassage liker han også.Vær obs på at migrene hos barn kan være 2 sidig ,ikke bare ensidig som hos voksne.

Vi har vært så heldige at ha nkun har hadt ett anfall på nærmere ett år (og det er bare noen dager siden)

Når du snakker om hodebunnsmassasje så gikk dattera mi til fysioterapeut en periode da hun var yngre pga migrenen. Han mente hun hadde stram hodebunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk tips om å gi en tablett ibux og en paracet når datteren vår kjente hodeverk. Dette har hjupet godt om hun har fått det i seg før det har gått for lang tid.

Jevne måltider og godt med drikke forebygger anfall. Er lenge siden hun har hatt anfall nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

guttungen min er ti år og fikk diagnosen i høst. Han begynte vel å få det trekvart-ett år før det, men siden han fikk det oftere og oftere så tok vi ham med til legen som henviste ham til spesialist...han fikk resept på en nesespray og beskjed om å ta en ibux og en paracet i stedet for bare paracet. Han fikk nesespray fordi han hadde det såpass mye...og om han måtte bruke mye av nesesprayen skulle det vurderes om han også måtte få forebyggende når han skulle på oppfølgingskontroll en stund etter. Det viste seg at han ikke har behøvd så mye av nesesprayen - mest sannsynlig har han gått og engsta seg for å få hodepine og så fått det før han fikk nesesprayen så når det slapp så ble det ikke like mye hodepine heller. Så få sjekka det ut med en gang istedet for å vente...(nesesprayen gis vel egentlig ikke før de er tolv men siden han var såpass plaget og såpass stor så fikk han den allikevel)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...