Gå til innhold

Interiørhjelp.. svart mot brunt..

Gjest Ønsker å fornye meg..

Anbefalte innlegg

Jeg har en gyselig sofa i grønt og gult, som jeg ønsker nytt trekk til..har lurt på sort..

Møblene jeg har i stua går stort sett i mørk eik, med sorte detaljer. Salongbordet er brunt, type Bombay.

Lamper går i sort smijern og gardinene er lyse. Veggene er caffe latte.

Kan jeg har sort/svart sofa til det brune når jeg har svarte detaljer eller? Er redd brunt skjærer seg iforhold til det andre brune. Lyst (beige og hvitt) orker jeg ikke tenke på en gang pga små barn og hund.

Tips mottas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest klart du kan

Klart du kan :)

Hadde svart skinnsofa mot mørkebrunt, byttet ut sofaen vår for ett år siden, mørkegrå stoff sofa.

Har lyse vegger.

Men du verden å jeg savner skinnsofaen ..... lurer på om jeg skal avertere stoffsofaen min :( ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du kan :)

Hadde svart skinnsofa mot mørkebrunt, byttet ut sofaen vår for ett år siden, mørkegrå stoff sofa.

Har lyse vegger.

Men du verden å jeg savner skinnsofaen ..... lurer på om jeg skal avertere stoffsofaen min :( ....

..skjønner godt at du savner skinnsofaen... hadde det en gang jeg også, og skal ha det når jeg får råd til å kjøpe den jeg vil ha.. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Husk at sort er nesten like sårbart som hvitt, og mer sårbart enn beige, når det gjelder hundehår, støv og mye annet skitt.

Forøvrig synes jeg blanding av brunt og sort bør gå bra - i hvertfall om det er snakk om ulike materialer. Ville kanskje ikke blandet brune og sorte stoffer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har møbler i mørkebrunt, og sofa (3+2+1) i sort skinn. SYnes det går fint mot det brune, men det eneste er at vi føler at det kanskje er litt mørkt med det sorte.

Vi tenkte som deg, at det kanksje ikke ville bli pent med brun sofa til de brune møblene.

Hadde vi kjøpt sofa i dag, hadde vi nok gått for en gråfarge. Har hvite vegger og hvite gardiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å prøve en sandnyanse som står både til det brune og til veggene? Det vil gi et lysere og lettere preg enn sort, uten at det er en bringebærfinger-felle... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med å prøve en sandnyanse som står både til det brune og til veggene? Det vil gi et lysere og lettere preg enn sort, uten at det er en bringebærfinger-felle... ;-)

Det er trekkene til Ikea jeg har sett på. Kjenner ei som har maken til min sofa, som har brukt disse, og de passer i fasong..

Ektorp heter de.. Ser du noe der, du tenker på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er trekkene til Ikea jeg har sett på. Kjenner ei som har maken til min sofa, som har brukt disse, og de passer i fasong..

Kanskje den gråfargen som heter Svanby eller sand-fargen som heter Idemo kunne passe? http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/S19875831

Syns kanskje det ser ut som det var mye rødt i Idemo, men du ser det først når du prøver fargen mot fargene du har hjemme. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps. Jeg tenkte på Svanby grå, men ser at de har en Svanby brun som heller ikke var så dum :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps. Jeg tenkte på Svanby grå, men ser at de har en Svanby brun som heller ikke var så dum :)

Jeg har i utg.punktet mest lyst på Svanby brun, men er som sagt redd for at brunfargen skjærer seg litt mot det brune interiøret. Men kan jeg plutselig komme med grå sofa da, når resten går i brunt og svart?

Jeg har ikke veldig god nese for farger ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i utg.punktet mest lyst på Svanby brun, men er som sagt redd for at brunfargen skjærer seg litt mot det brune interiøret. Men kan jeg plutselig komme med grå sofa da, når resten går i brunt og svart?

Jeg har ikke veldig god nese for farger ;o)

Ja om nyensene spiller på lag kan grått og brunt passe sammen, men det må da være en varm grå (med rødt og ikke grønt i), ikke en kald. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...