Gå til innhold

Feber - være hjemme?

jubalong70

Anbefalte innlegg

Lillemann på 5 fikk feber på lørdag. Den steg og nådde toppen i går med 39.6.

I dag startet han opp med 37.2, men så har tempen steget utover dagen. Han har nå 38.1.

Han er i veldig fin form.

Hva gjør jeg med morgendagen. Jeg burde komme meg på jobb, men pleier å være streng på å ha en feberfri dag hjemme før ungene sendes tilbake i barnehage/skole.

Hva gjør jeg i morgen da?

Tenkte å se an tempen når han legger seg. Har den steget enda mer, så sier det seg vel selv. Men hva om den ligger på det samme, el har sunket. Kan jeg da regne dagen i dag som feberfri - kanskje? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

''Men hva om den ligger på det samme, el har sunket. Kan jeg da regne dagen i dag som feberfri - kanskje? :)''

Nei, det kan du ikke, og det veit du godt. :P

Men du kan selvfølgelig vurdere om du vil droppe den feberfrie dagen før han skal i barnehagen.

Jeg hadde holdt ham hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag1365380628

Jeg ville hatt han hjemme ihvertfall en dag til. Så lenge han har hatt feber i dag, regner man ikke feberfri dag. Ofte er feberen lav på morgenen, for så å stige utover dagen og kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han skal være hjemme i morgen! ;-) Det skal i alle fall våre to yngste, som også er på feberdag nr 4... *sukk*

Ja, det var egentlig det jeg tenkte. Sukk... Ikke lett å være i praksis å måtte ha et visst antall timer på jobb når man i praksis er alene med ungene -og svigermor også er syk...

Men, ungene har førsteprioritet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville hatt han hjemme ihvertfall en dag til. Så lenge han har hatt feber i dag, regner man ikke feberfri dag. Ofte er feberen lav på morgenen, for så å stige utover dagen og kvelden.

Sukk, ja. Du har helt rett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Men hva om den ligger på det samme, el har sunket. Kan jeg da regne dagen i dag som feberfri - kanskje? :)''

Nei, det kan du ikke, og det veit du godt. :P

Men du kan selvfølgelig vurdere om du vil droppe den feberfrie dagen før han skal i barnehagen.

Jeg hadde holdt ham hjemme.

Ja, får vel være hjemme enda en dag. Sukk... Er i praksis og må ha et visst antall timer for å få den godkjent. Det kan ikke bli mye mer sykdom nå fremover...

Hmmm, får trylle enten ham eller svigermor frisk igjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var egentlig det jeg tenkte. Sukk... Ikke lett å være i praksis å måtte ha et visst antall timer på jobb når man i praksis er alene med ungene -og svigermor også er syk...

Det der er alltid vanskelig! Du får jobbe inn en helg eller noe mot slutten når både svigermor og ungen har kviknet til igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er alltid vanskelig! Du får jobbe inn en helg eller noe mot slutten når både svigermor og ungen har kviknet til igjen.

Ja, må nok det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, får vel være hjemme enda en dag. Sukk... Er i praksis og må ha et visst antall timer for å få den godkjent. Det kan ikke bli mye mer sykdom nå fremover...

Hmmm, får trylle enten ham eller svigermor frisk igjen :D

Kjent fenomen. Jeg er også i praksis og har vært hjemme to halve dager med Storebror den første uka. Kom meg på skolen så jeg fikk hatt de undervisningstimene jeg hadde den dagen, han var aleine noen timer. Denne uka har jeg vært hjemme to dager, vi har vært nede for telling alle tre :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Influensaen tar tid

Alle tre barna her hadde influensa forrige uke, og var hjemme fra skole og barnehage ca en uke Det var langvarig, heldigvis litt overlapp, men jeg måtte være mye hjemme. Så forbered deg på at det kan ta tid, hvis du kan få tilsendt noen arbeidsoppgaver på Mail etc,misbruke det er en løsning.

Barna hadde først feber, som var høy, ble lavere, men så kom tilbake. Alle tre. I tillegg magevondt og hoste og sår hals. Den ene kastet opp.

Halve klassen til eldstemann var borte, mange i barnehagen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjent fenomen. Jeg er også i praksis og har vært hjemme to halve dager med Storebror den første uka. Kom meg på skolen så jeg fikk hatt de undervisningstimene jeg hadde den dagen, han var aleine noen timer. Denne uka har jeg vært hjemme to dager, vi har vært nede for telling alle tre :(

Uff da :( God bedring til alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kan ikke pappa'n være hjemme en dag så du får tatt noen av praksistimene dine....?!

Ikke så enkelt nei :( Han pendler, og er langt hjemmefra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle tre barna her hadde influensa forrige uke, og var hjemme fra skole og barnehage ca en uke Det var langvarig, heldigvis litt overlapp, men jeg måtte være mye hjemme. Så forbered deg på at det kan ta tid, hvis du kan få tilsendt noen arbeidsoppgaver på Mail etc,misbruke det er en løsning.

Barna hadde først feber, som var høy, ble lavere, men så kom tilbake. Alle tre. I tillegg magevondt og hoste og sår hals. Den ene kastet opp.

Halve klassen til eldstemann var borte, mange i barnehagen også.

Ja, ting tar tid :) Han har ikke influensa da, men en forkjølelse. Uansett så er vi hjemme i dag også og lar kroppen komme seg skikkelig før han sendes tilbake til "ulvene" (barnehagen) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner...

Her har 8-åringen fortsatt feber, 5-åringen har jeg ikke sjekka ennå. Fanken... Tror det drøyer hele uka før feber'n gir seg :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...