Gå til innhold

Feber i 5 døgn - lege?

Gjest småbekymret mamma

Anbefalte innlegg

Gjest småbekymret mamma

Minstmann i familien har hatt feber siden fredag kveld, og i kveld er den fortsatt over 39. Barnet hoster en del og er litt tett i nesen, men har ellers god allmenntilstand. Ved et par anledinger har det klaget litt over vondt i øret, men det er over på et øyeblikk når trykket blir utlignet (holde for nesen og blåse).

Bør jeg kontakte lege nå, eller kan jeg vente lenger? Er det flere der ute som har erfaring med langvarig sykdom i disse dager? Vi bor i Trondheims-området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trondheims skoler og barnehager har mannefall disse dager. Varer nærmere ei uke dette. Mange får halsvondt og oppkast + diare i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trondheims skoler og barnehager har mannefall disse dager. Varer nærmere ei uke dette. Mange får halsvondt og oppkast + diare i tillegg.

''Trondheims skoler og barnehager har mannefall disse dager.''

Ikke hos oss. Men sånn er det vel hos dere på gæli sia tå ælva. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Jeg ville nok ringt en lege for å høre, men veldig akutt høres det ikke ut som;)

God pleie, masse kjærlighet, kos og litt ekstra godbiter, kan gjøre like stor undre som en lege;)

God bedring til barnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest småbekymret mamma

Vel - jeg tror vi to er på den samme sida av elva... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel - jeg tror vi to er på den samme sida av elva... :o)

Nå skal jeg egentlig ikke skryte på meg at jeg vet hvordan det er på skolen ang. sykdom for tiden, men mine er friske og vennene deres også. Ikke har jeg hørt at det er mange som er syke på skolen heller. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er så stor i kjeften at dere sikkert ligger langflate i neste uke ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er så stor i kjeften at dere sikkert ligger langflate i neste uke ;-)

Spørs ja... *hehe* Vet jo at jeg ikke bør si sånt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig at barn har feber over flere dager men hvis barnets allmenntilstand er bra hadde ikke jeg orker¨å sitte på legekontor med sykt barn. Jeg har gjort det mange ganger med barn med feber og trodd de både har bronkitt, kikhoste, halsbetennelse mm men det har aldri vært noe legen kan gjøre. Jeg har tre barn hvor den minste nå er fem år. Han har hatt mye ørebetennelse og hvis barnet har det er det KJEMPEVONDT og de HYLER. Gi barnet drikke, ikke ha på mye tøy, slapp av så går det over, ikke rart at barnet har feber hvis det er en infeksjon i kroppen muligens , det kan jo ta både en og to uker men ingenting å gjøre noe med! God bedring:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest årets influensa

Det høres ut som årets influensa.

På skolen vår (østlandet) var det veldig mange borte forrige uke, i min sønns klasse var over halvparten borte forrige uke.

De fleste var syke en uke, med høy feber i begynnelsen, deretter feber som kom og gikk, sår hals, hoste, magevondt og hos noen oppkast.

Noen følte seg bedre etter noen dager, og kom på skolen. Gjennomgående var at dsse ble hjemme i flere dager etterpå, så det kom liksom i bølger.

I minstemanns barnhage går det også, med veldig høy feber, og langvarig feber.

Ring legen, og hør om det er influensaepedemi i deres område, og om deres symptomer bør følges opp nærmere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge allmenntilstanden er god, så hadde jeg ikke ringt lege.

Det er ikke uvanlig at feberen kan sitte lenge i hos barn. Minsten hos oss hadde også feber i 4 dager, uten særlig andre symptomer. Feberfri i går, og tilbake i barnehagen i dag - HURRA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Så lenge allmentilstanden er god, ville ikke jeg oppsøkt lege.

Går feberen opp og barnet f.eks. ikke får i seg væske, bør du nok oppsøke lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest småbekymret mamma

Det er vanlig at barn har feber over flere dager men hvis barnets allmenntilstand er bra hadde ikke jeg orker¨å sitte på legekontor med sykt barn. Jeg har gjort det mange ganger med barn med feber og trodd de både har bronkitt, kikhoste, halsbetennelse mm men det har aldri vært noe legen kan gjøre. Jeg har tre barn hvor den minste nå er fem år. Han har hatt mye ørebetennelse og hvis barnet har det er det KJEMPEVONDT og de HYLER. Gi barnet drikke, ikke ha på mye tøy, slapp av så går det over, ikke rart at barnet har feber hvis det er en infeksjon i kroppen muligens , det kan jo ta både en og to uker men ingenting å gjøre noe med! God bedring:)

Nei, ørebetennelse er det ikke, det har vi erfaring med fra tidligere, og det er ikke noe morsomt...

Jeg ringte legen i dag for å forhøre meg litt, og de ville gjerne at jeg skulle komme en tur med barnet, i og med at det har litt kjent ØNH-problematikk fra før.

Så ille er dog ikke formen, bra nok til å klatre på kjøkkenbenken på jakt etter kjeks... ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...