Gå til innhold

Gruppestil.

Gjest Engelsk

Anbefalte innlegg

Det tester deres evne til å diskutere, reflektere og komme til enighet om hvilket "produkt" de ønsker å bruke. En god samarbeidsoppgave i seg selv, men ellers er jeg ikke enig i framgangsmåten...

Som jeg skrev til hidi:

Dette har svært lite med samarbeid å gjøre. Her er det bare den sterkestes rett som teller - survival of the fittest. Synes det høres ut som en helt tåpelig arbeidsform i den alderen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et godt forslag, men ikke på denne læreren. Vet av erfaring.

Tar kun opp det som er tvingende nødvendig.

Høres ut som en fryktelig lærer rett og slett :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det der hadde ikke jeg likt - hverken som elev eller forelder.

Jeg har ikke hørt at vår 6. klassing har drevet med slikt.

Kan du spørre læreren hva målet er med en slik oppgave? Jeg ser for meg desillusjonerte elver som kanskje ikke får med noen av sine skriverier i stilen. Andre får (igjen) en skikkelig opptur fordi deres del blir valgt igjen og igjen.

Skjønner ikke hvorfor ikke alle kan skrive hver sin stil, og så kan de ha gruppearbeid på noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat den varianten har jeg ikke vært borti, og jeg har hatt barn i norsk skole siden 1997.

Jeg har også en 6.klassing, og de øver også på prosessen med utkast, tilbakemeldinger og finpussing. Men ikke på den måten at noens arbeid blir totalvraket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke vanlig, nei. Det har jeg aldri vært borti, verken som forelder eller som lærer. Og jeg må si at jeg synes det virker direkte upedagogisk å gjøre det på den måten.

Man risikerer at alle delene av en elevs arbeid blir totalt forkastet, og det gir ikke akkurat noen mestringsfølelse. Når de attpåtil ikke får noen form for tilbakemeldinger på de delene som ikke velges ut av gruppa, må det være veldig demotiverende for alle andre enn de få som blir utvalgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...