Gå til innhold

Vårt matbudsjett i januar

Anbefalte innlegg

Gjest - Ingoen -

Vi skal leve på 80 % av mannen sin inntekt + barnetrygd for 3 barn og kontantstøtte for 1 åringen frem til sommeren. Vi er 2 voksne og en 1 åring, en snart 4 åring og en snart 9 åring. Ingen av oss er særlig storspiste og ingen av oss er spesielt glad i mye kjøtt.

Det skal holde, men ikke mer enn det. Nå har jeg laget meg en liste der jeg skriver ned summen hver gang vi handler mat. Summerte opp nå ( er jo bare noen få dager til januar er slutt) og kom til 3450,- totalt. Denne mnd har vi feiret en bursdag, så da handlet vi jo inn litt ekstra. Må legge til at vi spist middag borte 4-5 dager og at vi har gratis tilgang på melk. Har også et lite bleielager som vi handlet inn før jul, midt i herligste bleiekrigen, så har ikke kjøpt bleier denne mnd.

Syns det var ganske lite, jeg! Trodde på forhånd at vi bruker rundt 4000 kr i mnd på mat, men syntes det hørtes altfor lite ut sammenlignet med det jeg har sett at andre oppgir i slike tråder.

Blir litt spennende å se hvor mye vi bruker i mnd fremover.. jeg liker å finne ut av slike ting, bare for å vite det, liksom.. ;-)

(sikkert et veldig lite spennende innlegg for dere andre her inne, men måtte bare si det likevel! )

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/359820-v%C3%A5rt-matbudsjett-i-januar/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest - Ingoen -

Det er jo middagen som virkelig koster penger så hvis dere har så ofte gratis middag så burde dere klare dere bra.

Vi pleier ikke å spise borte så ofte.

Kanskje 2 dager i mnd er en mer normal mnd. Men vi er også flinke til å invitere folk hjem til oss på middag også.. så jeg tror faktisk at det går opp i opp totalt sett.

Uansett veldig fint å spise i felleskap med gode venner og familie - det settes stor pris på her i huset!

Annonse

Vi pleier ikke å spise borte så ofte.

Kanskje 2 dager i mnd er en mer normal mnd. Men vi er også flinke til å invitere folk hjem til oss på middag også.. så jeg tror faktisk at det går opp i opp totalt sett.

Uansett veldig fint å spise i felleskap med gode venner og familie - det settes stor pris på her i huset!

Du er heldig som har noen å spise sammen med.

Gjest - Ingoen -

Imponerende! Denne nasjonen trenger flere slike mødre: de som fører husholdsregnskap.

Vi ligger langt over denne summen - og spiser for mye og for dyrt. Her bør det også innføres husholdsregnskap.

hehe.. Tja! Jeg er nok ikke en skikkelig husholderske som bokfører inntekter og utgifter etter et visst system. Men takk! ;-)

Syns vi har hatt det godt i januar, og at det lave forbruket i grunn ikke har merktes noe vesentlig i matveien. Syns vi lever godt og er vel fornøyd med maten vår!

Gjest Elextra

Imponerende! Denne nasjonen trenger flere slike mødre: de som fører husholdsregnskap.

Vi ligger langt over denne summen - og spiser for mye og for dyrt. Her bør det også innføres husholdsregnskap.

''Imponerende! Denne nasjonen trenger flere slike mødre: de som fører husholdsregnskap.''

Kan ikke heller det være fars jobb? Du skjønner - tall og sånt blir litt vanskeli!

Annonse

Gjest - Ingoen -

Det er jo utrolig bra å bruke så lite, når dere er så mange:-)

Takk !

Ja, jeg er litt overrasket selv over den lave summen.. Men er helt 100 % sikker på at jeg har fått med alt.

Når det kommer til drivstoffutgiftene/bompenger/ferger derimot... *grøss*

hidi, the scorpion

''Imponerende! Denne nasjonen trenger flere slike mødre: de som fører husholdsregnskap.''

Kan ikke heller det være fars jobb? Du skjønner - tall og sånt blir litt vanskeli!

''Kan ikke heller det være fars jobb? Du skjønner - tall og sånt blir litt vanskeli!''

Skjønner det, Elextra, men menn og dagligvarer høres farlig ut i min oppfatning av saken;)))

''Kan ikke heller det være fars jobb? Du skjønner - tall og sånt blir litt vanskeli!''

Skjønner det, Elextra, men menn og dagligvarer høres farlig ut i min oppfatning av saken;)))

''Skjønner det, Elextra, men menn og dagligvarer høres farlig ut i min oppfatning av saken;)))''

I alle familier med respekt for seg selv får da mor utdelt dagens husholdningspenger av far og må levere tilbake vekslepenger og kvittering ved dagens slutt slik at far kan passe på at budsjettet overholdes. Nemlig. ;o)

Gjest - Ingoen -

''Skjønner det, Elextra, men menn og dagligvarer høres farlig ut i min oppfatning av saken;)))''

I alle familier med respekt for seg selv får da mor utdelt dagens husholdningspenger av far og må levere tilbake vekslepenger og kvittering ved dagens slutt slik at far kan passe på at budsjettet overholdes. Nemlig. ;o)

Haha - den er god, Lillemus ! ;-)

''Du skjønner - tall og sånt blir litt vanskeli!''

For ikke å snakke om rettskrivning... :-))

Takk !

Ja, jeg er litt overrasket selv over den lave summen.. Men er helt 100 % sikker på at jeg har fått med alt.

Når det kommer til drivstoffutgiftene/bompenger/ferger derimot... *grøss*

Det kan jeg tenke meg er dyrere ja. Glad jeg ikke har bil:-)

Alle vet hvordan det går dersom far styrer familieøkonomien. Det eneste fornuftige er at far håndterer budsjettposten "bil".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...