Gå til innhold

puls på 2 åringer

Gjest pulsering

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest pulsering

''Hos menn kan hvilepulsen ligge på rundt 60- 70. Hos kvinner kan den være litt høyere. Barn har gjerne 90-100 mens spedbarn ligger på 130-150. God kondisjon gir lavere hvilepuls. En person som er godt trent kan ha hvilepuls ned mot 40.''

http://no.wikipedia.org/wiki/Puls

Hm, vår to åring har "hvilepuls" (hun er jo aldri helt i ro..) på rundt 150 - 200.... det skal sies at hun er litt forkjøla og hadde feber noen netter i begynnelsen av uka,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, vår to åring har "hvilepuls" (hun er jo aldri helt i ro..) på rundt 150 - 200.... det skal sies at hun er litt forkjøla og hadde feber noen netter i begynnelsen av uka,

Det synes jeg var i overkant høyt og jeg tror jeg ville fått en lege til å sjekke henne for sikkerhets skyld. Poden her hadde rundt 125 i hvilepuls da han var baby og det var helt normalt, men en 2-åring skal ikke ha så høy normal _hvilepuls_? Dog - hvis hun ikke er i ro har hun jo ikke hvilepuls da og da er den jo høyere. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pulsering

Det synes jeg var i overkant høyt og jeg tror jeg ville fått en lege til å sjekke henne for sikkerhets skyld. Poden her hadde rundt 125 i hvilepuls da han var baby og det var helt normalt, men en 2-åring skal ikke ha så høy normal _hvilepuls_? Dog - hvis hun ikke er i ro har hun jo ikke hvilepuls da og da er den jo høyere. :o)

Ok, jeg skal prøve å sjekke henne i morgen tidlig, eller nå når hun sover. Mannen min var litt bekymra og jeg har rett og slett ikke peiling....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg skal prøve å sjekke henne i morgen tidlig, eller nå når hun sover. Mannen min var litt bekymra og jeg har rett og slett ikke peiling....

Sjekk henne nå mens hun sover, hvis hun ikke er sånn at hun våkner av at du rører henne da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er fånyttes å sjekke "hvilepuls" på en 2-åring som ikke er i ro :)

Vent til hun har sovet noen timer og sjekk da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pulsering

Sjekk henne nå mens hun sover, hvis hun ikke er sånn at hun våkner av at du rører henne da.

Ja, skal gjøre det. Regner med at det skal gå bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...