Gå til innhold

Blir folk som bor alene litt ego?

Anbefalte innlegg

Gjest Jeg har prøvd

Jeg her ei som jeg jobber med som har for det meste bodd alene. Hun er litt spesiel og ikke mange liker henne.

Men jeg synes litt synd på henne og inviterte henne på syforening med flere av oss på jobben. Og vi har hatt det siste Onsdag i hver mnd nå i 2 år. Og hver gang har det vært kl 20 pga at flere oss har barn og det passer ikke før. Neste uke er det hennes tur til å ha den og jeg sendte mld og minnte henne på det siden hun er sykemeldt og vi treffer henne ikke.

Hun svarte at det ikke passet kl 20 fordi hun har begynt å trene om morgenen og så da ble for seint på kvelden for henne.

Jeg forklarte at det passet ikke tidlig for oss andre pga barna og da svarte hun: bare ha det når det passer dere for jeg trekker meg. Har forandret livstilen min pga at jeg skal trene tidlig om morgenen og kan ikke forandre det tilbake pga en syforening

Jeg viste ikke hva jeg skal svare. jeg vet et hun sliter meg vekten og er glad for at hun trener.

Hva skal jeg svare på dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/359886-blir-folk-som-bor-alene-litt-ego/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1

7

• Mrs. Wallace

4

• laban

3

• tonie

3

Mest aktive i denne tråden

Jeg skjønner ikke hva som er så galt med svaret hennes, jeg. Hun prioriterer andre ting framfor syforeningen deres, og er ganske så ærlig og likefrem med det. Hva er problemet med det?

Det er nesten så jeg mistenker deg for å være snurt for at hun ikke viser nok takknemlighet over at dere syntes synd på henne og forbarmet dere over henne.

Og til det første spørsmålet ditt, om folk som bor alene: Folk som bor alene er selvfølgelig like forskjellige som alle andre. Noen stivner i rutiner, andre elsker forandring. Noen trives best hjemme for seg selv, andre liker selskap. Tro det eller ei.

Jeg hadde i hvertfall ikke villet være med i en syforening der de fleste ikke likte meg og av en eller annen grunn synes synd på meg, og som mistenker folk som bor alene for å være ego pr se. Slikt skinner gjerne igjennom..;)

Forøvrig synes jeg svaret hennes var helt strait. Det passet ikke.

Annonse

Jeg hadde i hvertfall ikke villet være med i en syforening der de fleste ikke likte meg og av en eller annen grunn synes synd på meg, og som mistenker folk som bor alene for å være ego pr se. Slikt skinner gjerne igjennom..;)

Forøvrig synes jeg svaret hennes var helt strait. Det passet ikke.

Dessuten tror jeg at folk som bor alene, som alle andre folk, varierer fra individ til individ på personlige karakteristikker, deriblandt egoisme. Altså ingen merkelig, homogen og navlebeskuende enhetlighet...;)

Hun tok ansvar for sitt eget liv, og sin livsstil - jeg hadde heller ikke ønsket å være med i en syforening hvis ingen likte meg, men en av medlemmene tok meg med i ren medlidenhet.... Hun var dessuten ærlig, og kom ikke med en masse utflukter, og det etterlyses jo stadig vekk...

Dette er ikke å være ego, men å ta ansvar for sitt eget liv og våge å si nei til noe man ikke ønsker å være med på. Hennes avgjørelse går ikke ut over noen.

Helt enig. Det er da vel ikke noe å begynne å psykologisere eller forklare med noe annet? Dere prioriterer barna, hun har ikke barn og prioriterer treningen. Det er flott!

Annonse

Gjest Hulderen

Du er ikke litt ego selv, da? Jeg skjønner at dere som har små barn vil ha klubbem kl 20 når den er hos dere, siden dere sikkert må legge barn før gjestene kommer.

Men hvorfor må du diktere hvilket tidspunkt det skal være hos henne? Dere må uansett ha barnevakt eller at barnefaren passer barna, så da kan dere godt dra tidligere.

Jeg hadde også vurdert å trekke meg, hvis jeg ikke selv fikk bestemme når det passet for meg at mine gjester kom.

Jeg syns du skal sende en SMS og beklage. Si at det selvsagt er opp til henne når dere skal komme. Og så overlater du til resten av syklubben å avgjlre om de får til å dra tidligere. Passer det ikke for deg, så er det synd, men ingen grunn til at ikke andre kan få det til.

Du er ikke litt ego selv, da? Jeg skjønner at dere som har små barn vil ha klubbem kl 20 når den er hos dere, siden dere sikkert må legge barn før gjestene kommer.

Men hvorfor må du diktere hvilket tidspunkt det skal være hos henne? Dere må uansett ha barnevakt eller at barnefaren passer barna, så da kan dere godt dra tidligere.

Jeg hadde også vurdert å trekke meg, hvis jeg ikke selv fikk bestemme når det passet for meg at mine gjester kom.

Jeg syns du skal sende en SMS og beklage. Si at det selvsagt er opp til henne når dere skal komme. Og så overlater du til resten av syklubben å avgjlre om de får til å dra tidligere. Passer det ikke for deg, så er det synd, men ingen grunn til at ikke andre kan få det til.

Enig.

Gjest segunda

Er problemet her at du synes at hun må ta hensyn til dere pga. barna? Føler du deg mislykket når hun trekker seg på et ærlig vis siden du ville ha henne med pga. medlidenhet?

Det er vanskelig å lese ut av dette hva du egentlig er usikker på. At hun ikke ønsker å være med i en syforening pga at tiden ikke passer er en ærlig sak. Hvis noen hadde trukket seg pga. barn hadde ingen reagert.

Gjest segunda

Jeg synes det var en direkte og grei melding fra henne. Hun prioriterer andre ting nå. Du kan jo ønske henne lykke til med treninga:)

Slik som det blir beskrevet så virker det veldig ryddig og greit. Men, vi vet jo at det alltid er mye i menneskelige relasjoner som ikke kommer frem i en slik beskrivelse. Jeg undres derfor på hva som skaper usikkerheten her.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...