Gå til innhold

10-åring som bruker rettetang

Gjest Jumboface

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Til og med seksåringen min har prøvd rettetang på krøllene sine ;) Har to storesøstre som liker å fjonge henne opp;)

Hvorfor er det for tidlig? Så lenge den brukes innimellom ser jeg ikke problemet? Det er jo ikke skadelig på noe slags vis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det er for tidlig. En 10-åring skal bry seg med andre ting enn utseende.

Det kan nok noen og enhver mene, men slik har det bare blitt (dessverre, eller ikke)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Christine81

Jeg mener det er for tidlig. En 10-åring skal bry seg med andre ting enn utseende.

Helt enig. Jeg synes det er for tidlig. At hun kan gjøre det en sjelden gang før et besøk kan være ok (husker jeg fikk lov å kreppe håret) men hvis det er mer enn det synes ikke jeg det er ok. En skal ikke forandre på utseende sitt i så ung alder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christine81

Til og med seksåringen min har prøvd rettetang på krøllene sine ;) Har to storesøstre som liker å fjonge henne opp;)

Hvorfor er det for tidlig? Så lenge den brukes innimellom ser jeg ikke problemet? Det er jo ikke skadelig på noe slags vis...

Skadelig for håret jo, og jeg synes slik forfengelighet blant barn godt kan dempes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting har forandret seg de siste 15-20 årene gitt. Følg med, følg med!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det er tidlig, men det spørs litt hvor opptatt hun er av det og hvor ofte hun bruker den. Liker hun ikke at hun har krøller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skadelig for håret jo, og jeg synes slik forfengelighet blant barn godt kan dempes

Håret vokser ut igjen og det er forskjell på å rette håret en gang i uka og hver dag ;) Min erfaring med venninner er at de som aldri fikk lov til slikt som barn (følte seg skamfulle over lysten til å pynte seg) ble de det "bikka over" for i tenåra.... Tror man skal være forsiktig med å lage for mange restriksjoner...Det er normalt å ha lyst til å pynte seg litt, enten ved å rette håret eller ved å pynte seg med musefletter etc;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro de fleste tiåringer greier å ha hundre interesser, hvorav den ene er å pynte seg litt innimellom;)

Datra mi på ti var i selskap isted. Pynta seg med rocka kjole, støvletter og skinnjakke, samt retta håret og tok på litt mascara og lys rosa lipgloss. På skolen idag gikk hun med joggebukse og bustehår (glemte å gre håret imorges). Vi har et avslappa forhold til denne ambivalensen og det tror jeg bare er sunt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil tro de fleste tiåringer greier å ha hundre interesser, hvorav den ene er å pynte seg litt innimellom;)

Datra mi på ti var i selskap isted. Pynta seg med rocka kjole, støvletter og skinnjakke, samt retta håret og tok på litt mascara og lys rosa lipgloss. På skolen idag gikk hun med joggebukse og bustehår (glemte å gre håret imorges). Vi har et avslappa forhold til denne ambivalensen og det tror jeg bare er sunt :)

Godt å høre at andres jenter også kan finne på å gå på skolen uten å ha gredd håret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at andres jenter også kan finne på å gå på skolen uten å ha gredd håret!

Hehe, snuppa her kan innimellom se ut som et takras uten at det bekymrer henne nevneverdig ;) Det rare er at hun til tider kan være ekstremt nøye med klesstilen, men gi blaffen i håret (må legge til at hun har langt, slett hår, så det blir aldri "grusomt" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

Nei, det er ikke for tidlig.

Det er ikke tegn på at jenta er spesielt forfengelig, heller.

10-åringer doller seg opp den ene dagen, og ser ut som takras den andre. I alle fall de 10-åringene jeg kjenner.

Dersom de MÅ rette håret før de går ut, eller ikke har andre hobbyer en utseendet sitt, så hadde jeg neppe likt det. Men de fleste 10-åringer er langt fra der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som mine...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo an på hva du mener med å bruke rettetang.

Om rettetanga blir brukt en gang i blant når jenta skal pynte seg, så er nå det helt greit. Jenter i den alderen liker veldig godt å pynte seg (det gjorde vi også på den alderen).

Om rettetanga brukes hver eneste morgen, og det er krise hvis håret ikke blir helt perfekt, så hadde jeg nok vært litt mer skeptisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...