Gå til innhold

10-åring som bruker rettetang

Gjest Jumboface

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg mener det er for tidlig. En 10-åring skal bry seg med andre ting enn utseende.

Hvorfor skal det være tabu for en tiåring å bry seg om utseende?

De fleste ti år gamle jenter jeg har truffet elsker å pynte seg. Naturlig nok er noen mer opptatt av det enn andre. Akkurat som med andre ting.

Jeg tror det er livsviktig å gi jentene en positiv respons på dette i stedet for å gjøre det til noe de nærmest burde skamme seg over. Den responsen jentene får fra viktige voksenpersoner og andre rollemodeller er i stor grad med på å avgjøre hvor sundt forhold jentene får til dette på sikt.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at andres jenter også kan finne på å gå på skolen uten å ha gredd håret!

Her har vi opplevd begge ytterpunkter, fra å ikke se seg i speilet en gang om morgenen, til å ligge hulkende på badegulvet fordi en hårtust ikke vil inn i flettene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det er for tidlig. En 10-åring skal bry seg med andre ting enn utseende.

Småjenter begynner da lenge før de er 10 år med å pynte seg, det skal glitre i klær, sko, vesker og hårpynt, og det skal være strikk og fletter og hårspenner. Å bruke rettetang når det er tilgjengelig er bare en del av dette.

Vi lærer også jentene våre å pynte seg, når de har på seg noe skikkelig jentete får de full oppmerksomhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...