PieLill Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Synes ikke det trenger å være noen aldersgrense på rettetang. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Jeg mener det er for tidlig. En 10-åring skal bry seg med andre ting enn utseende. Hvorfor skal det være tabu for en tiåring å bry seg om utseende? De fleste ti år gamle jenter jeg har truffet elsker å pynte seg. Naturlig nok er noen mer opptatt av det enn andre. Akkurat som med andre ting. Jeg tror det er livsviktig å gi jentene en positiv respons på dette i stedet for å gjøre det til noe de nærmest burde skamme seg over. Den responsen jentene får fra viktige voksenpersoner og andre rollemodeller er i stor grad med på å avgjøre hvor sundt forhold jentene får til dette på sikt. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Jeg har da en 9-åring som bruker krølltang innimellom. Ser ikke no gæli i det! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Godt å høre at andres jenter også kan finne på å gå på skolen uten å ha gredd håret! Her har vi opplevd begge ytterpunkter, fra å ikke se seg i speilet en gang om morgenen, til å ligge hulkende på badegulvet fordi en hårtust ikke vil inn i flettene... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fyrlykt Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Jeg mener det er for tidlig. En 10-åring skal bry seg med andre ting enn utseende. Småjenter begynner da lenge før de er 10 år med å pynte seg, det skal glitre i klær, sko, vesker og hårpynt, og det skal være strikk og fletter og hårspenner. Å bruke rettetang når det er tilgjengelig er bare en del av dette. Vi lærer også jentene våre å pynte seg, når de har på seg noe skikkelig jentete får de full oppmerksomhet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.