janeymor Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Jeg har en sønn på 10 år som spiller i korps. Tidligere trente han tae kwon do også, men det sluttet han med fordi vi ikke rakk trenetidene. Nå har kompisen begynt på bryting og faren lurte på om dette kunne være noe for vår sønn også. Noen som har erfaring med bryting for barn? Gutten min trivdes godt med tae kwon do og jeg likte grunntanken og utviklingen i sporten og ser for meg at bryting er mer "voldsomt". Noen som vet?? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bryting Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 jeg har trent barn i bryting, og mener selvsakt at dette er en super sport for barn. De lærer mye kroppskontroll og koordinasjon. De lærer å varme opp skikkelig i alle ledd før trening, respektere egen og andres begrensninger, og det er en supersosial sport. Selv om barnet ikke fortsetter for alltid innen bryting er det en utrolig flott sport for barn spesielt med tanke på koordinasjon og kropsbeherskning. Skadestatistikken og også lavere enn håndball og fotball siden det er lite kollisjons-skader. La ham prøve så finner han ut om han trives med det. Jeg anbefaler bryting på det sterkeste selvsakt. Og jeg har trent alt fra små barn ned til 6 år.. til menn a-lag i fotball som trenger mer allsidig trening. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhea Silvia Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Broren min drev med bryting i mange år. Flott sport, og godt miljø. Styrke, smidighet og kontroll. La gutten få prøve! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.