Gå til innhold

Bryting?

janeymor

Anbefalte innlegg

Jeg har en sønn på 10 år som spiller i korps. Tidligere trente han tae kwon do også, men det sluttet han med fordi vi ikke rakk trenetidene.

Nå har kompisen begynt på bryting og faren lurte på om dette kunne være noe for vår sønn også. Noen som har erfaring med bryting for barn?

Gutten min trivdes godt med tae kwon do og jeg likte grunntanken og utviklingen i sporten og ser for meg at bryting er mer "voldsomt".

Noen som vet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest bryting

jeg har trent barn i bryting, og mener selvsakt at dette er en super sport for barn. De lærer mye kroppskontroll og koordinasjon. De lærer å varme opp skikkelig i alle ledd før trening, respektere egen og andres begrensninger, og det er en supersosial sport.

Selv om barnet ikke fortsetter for alltid innen bryting er det en utrolig flott sport for barn spesielt med tanke på koordinasjon og kropsbeherskning. Skadestatistikken og også lavere enn håndball og fotball siden det er lite kollisjons-skader.

La ham prøve så finner han ut om han trives med det. Jeg anbefaler bryting på det sterkeste selvsakt. Og jeg har trent alt fra små barn ned til 6 år.. til menn a-lag i fotball som trenger mer allsidig trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...