Gå til innhold

Kvalme /rusing

Gjest bekymret og mamma

Anbefalte innlegg

Gjest bekymret og mamma

Er det vanlig å bli kvalm etter å ha f.eks. brukt hasj eller sniffet? Altså, helt upåfallende oppførsel men er kvalm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest også bekymret mamma

Hei.

Jeg vet ikke så mye om de akutte bivirkningene (bortsett fra de åpenbare- rus. Tror hasj ofte kan virke kvalmehemmende (?) - uten at jeg vet dette. Når det gjelder sniffing (av gass) så er dette LIVSFARLIG, noe du kan lese i artikkelen under.

http://www.rustelefonen.no/index.php?option=com_content&view=article&id=482:problemer-etter-sniffing-av-lightergass&catid=29:spog-svar&Itemid=46

Dersom du har en ungdom som beveger seg utpå denne "galeien" bør du snarest kontakte politi for bekymringssamtale, de kan hjelpe deg med samtaler, og feks en frivillig rusavtale, der ungdommen blir tilfeldig kontaktet for urinprøver. Dette er noe ungdommer i den situasjonen (dårlig miljø, vanskelig å si nei etc) kan ha god hjelp av, de kan si nei fordi de går på urinprøve. (Kan nesten gi litt "status" i seg selv)

Vært i den situasjonen selv som mamma, og man blir helt syk av bekymring. I perioder leste jeg litt på freakforum, for å følge med og holde meg oppdatert på alle "nye" ting, og prøve å forstå hva som driver ungdommene. http://freak.no/forum/ (lenger ned på siden finner du "rusforum". Jeg ble ganske sjokkert over at noe sånt (som freakforum) fantes, men ikke minst alt som stod der. Samtidig så følte jeg meg litt opplyst, nesten som litt "inside-information", og kunne være litt føre-var.

Håper det ordner seg for dere!!

klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...