Gå til innhold

Behandling på tørt hår?

Anbefalte innlegg

Gjest Vil beholde lengden.

Jeg har langt hår. Dette er tørt i tuppene. Er ikke så fliset men det blir tørt. Trener mye også og vasker derfor også håret ofte. Prøver å ikke overdrive med shampoo, bruker godt med balsam.

Hva er ditt beste tips for å få et litt mer glinset og sunt hår?

Å klippe mange cm er ikke aktuelt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/359937-behandling-p%C3%A5-t%C3%B8rt-h%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trenger du å klippe mange cm da? Feilen mange med langt hår gjør, er at de klipper seg for sjelden. Håret fliser seg i tuppene og tuppene detter av og håret vokser dermed sent... Klipper du f.eks. en cm av håret gelmessig, så vokser det mye raskere...

Balsam er viktig, men også en god hårkur minst en gang i uka!

Trenger du å klippe mange cm da? Feilen mange med langt hår gjør, er at de klipper seg for sjelden. Håret fliser seg i tuppene og tuppene detter av og håret vokser dermed sent... Klipper du f.eks. en cm av håret gelmessig, så vokser det mye raskere...

''Trenger du å klippe mange cm da? Feilen mange med langt hår gjør, er at de klipper seg for sjelden. Håret fliser seg i tuppene og tuppene detter av og håret vokser dermed sent... Klipper du f.eks. en cm av håret gelmessig, så vokser det mye raskere...''

Jeg har hørt dette teorien mange ganger før men for meg er den ikke logisk. Hvorfor skulle håret vokse fortere i røttene dersom man klipper det? Merker røttene at du har klippet av det slitte og tenker at "ok nå er det slitte borte, da skal jeg la det vokse raskere" ?

''Trenger du å klippe mange cm da? Feilen mange med langt hår gjør, er at de klipper seg for sjelden. Håret fliser seg i tuppene og tuppene detter av og håret vokser dermed sent... Klipper du f.eks. en cm av håret gelmessig, så vokser det mye raskere...''

Jeg har hørt dette teorien mange ganger før men for meg er den ikke logisk. Hvorfor skulle håret vokse fortere i røttene dersom man klipper det? Merker røttene at du har klippet av det slitte og tenker at "ok nå er det slitte borte, da skal jeg la det vokse raskere" ?

Telepati, Mary Poppins! ;-)

Med vennlig hilsen

''Håret fliser seg i tuppene og tuppene detter av og håret vokser dermed sent... Klipper du f.eks. en cm av håret gelmessig, så vokser det mye raskere...''

Det kan vel ikke stemme? Håret vokser jo ikke fra tuppen, men fra rota.

Annonse

''Håret fliser seg i tuppene og tuppene detter av og håret vokser dermed sent... Klipper du f.eks. en cm av håret gelmessig, så vokser det mye raskere...''

Det blir feil å si at det vokser senere, men det virker sånn fordi tuppene faller av og håret dermed ikke blir særlig lengre...

Se svaret mitt til lillemus ;)

Håret bruker da mer "energi" på å fikse spissene enn å la det andre vokse...

Annonse

Men hvordan foregår det kommunikasjon mellom hårsekken og den slitte tuppen? Hårsekken aner jo ikke at det er slitt der nede, det finnes ingen nervetråder eller blodforsyning mellom dem.

det er best å klippe vekk de splittede tuppene, siden slitt hår sliter på resten av håret ved at de splittede tuppene går oppover når det børstes. Har jeg lest...

det er best å klippe vekk de splittede tuppene, siden slitt hår sliter på resten av håret ved at de splittede tuppene går oppover når det børstes. Har jeg lest...

Ja, det har jeg også alltid hørt. Men det er ikke det samme som at energien går til å fikse tuppene, håret er jo dødt keratin, omtrent som negler.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...