Gå til innhold

Når er man ung,middelaldrende osv.?

Anbefalte innlegg

Men du har ingen erfaring, det har du jo rett og slett ikke hatt tid til, du er ikke engang 30 år. Jeg merker et stort skille synes jeg når folk har blitt 30 og begynner å få noen år på baken og så blir selvfølgelig erfaringen større og større etter som man blir eldre.

Det er jo ikke noe negativt å være ung, jeg bytter gjerne jeg :o)

''erfaringen større og større ''

Erfaring kan være så mangt. Jeg har jobbet sammen med folk som har skrytt av at de har hatt 20 års erfaring. Men i mine øyne har de kun hatt ett års erfaring 20 ganger. Og det er en stor forskjell!

Poenget mitt er at det er hva du bruker erfaringen til som til syvende og sist blir viktig!

Fortsetter under...

• Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

15

• tonie

6

• laguna1

5

• Holmes

4

Mest aktive i denne tråden

Det er også et forferdelig ord. Veldig negativt ladet. Finnes det ikke noe ord for sånne som meg?

Jammen, folk på 40+ er jo halvgamle samme hvilket ord vi bruker. Kanskje vi kan kalle deg en moden kvinne? Unnskyld, dame er visst det foretrukne hvis man kan dømme etter denne tråden. Hva sier du, føler du deg som en moden dame?;)

Jammen, folk på 40+ er jo halvgamle samme hvilket ord vi bruker. Kanskje vi kan kalle deg en moden kvinne? Unnskyld, dame er visst det foretrukne hvis man kan dømme etter denne tråden. Hva sier du, føler du deg som en moden dame?;)

Ja, en moden dame er jeg også :o)

''erfaringen større og større ''

Erfaring kan være så mangt. Jeg har jobbet sammen med folk som har skrytt av at de har hatt 20 års erfaring. Men i mine øyne har de kun hatt ett års erfaring 20 ganger. Og det er en stor forskjell!

Poenget mitt er at det er hva du bruker erfaringen til som til syvende og sist blir viktig!

Ja, det finnes noen av dem også :o)

Annonse

Men du har ingen erfaring, det har du jo rett og slett ikke hatt tid til, du er ikke engang 30 år. Jeg merker et stort skille synes jeg når folk har blitt 30 og begynner å få noen år på baken og så blir selvfølgelig erfaringen større og større etter som man blir eldre.

Det er jo ikke noe negativt å være ung, jeg bytter gjerne jeg :o)

Jeg får tilskrive det til at du er mor til voksne barn og ser deg blind på 2-åringen de en gang var ;-)

Det er stor forskjell på erfaring. Jeg vil påstå jeg har langt mer livserfaring enn mange 40-åringer.

Men dette blir en så diffus diskusjon at den mister helt mål og mening. Jeg får håpe du i alle fall behandler "barna" dine som voksne, selvstendige mennesker :-)

Jeg får tilskrive det til at du er mor til voksne barn og ser deg blind på 2-åringen de en gang var ;-)

Det er stor forskjell på erfaring. Jeg vil påstå jeg har langt mer livserfaring enn mange 40-åringer.

Men dette blir en så diffus diskusjon at den mister helt mål og mening. Jeg får håpe du i alle fall behandler "barna" dine som voksne, selvstendige mennesker :-)

Selvfølgelig gjør jeg det. Men jeg ser jo at de er unge og det samme med vennene deres. Jeg har levd mer enn dobbelt så lenge og har opplevd mye forskjellig. Man kan bare ikke sammenligne hva dattera mi har opplevd i forhold til meg. Og hun har faktisk fått sin dose av både positive og negative ting. Så alle tabbene ungene gjør tilskriver jeg manglende erfaring ;o) De er rett og slett unge og nyter det og driter på draget innimellom.

Ja, kvinne er et fælt ord. Ingen får kalle meg det:) Jeg er en dame.

''Ja, kvinne er et fælt ord. Ingen får kalle meg det:) Jeg er en dame.''

Jeg synes kvinne er så fint jeg. :o) Jentungen på 10 år sier at jeg er en kvinne, men stemora er en dame for hun sminker seg litt og det gjør ikke jeg. *hehe*

Annonse

''Ja, kvinne er et fælt ord. Ingen får kalle meg det:) Jeg er en dame.''

Jeg synes kvinne er så fint jeg. :o) Jentungen på 10 år sier at jeg er en kvinne, men stemora er en dame for hun sminker seg litt og det gjør ikke jeg. *hehe*

Jeg synes også det er fint å være kvinne:)

Det viktigste er at man ikke blir kjerring, men de finnes av begge kjønn og i alle aldre. Kjerring er man den dagen man er sur, tverr og vanskelig.

''Kjerring er man den dagen man er sur, tverr og vanskelig.

''

Jeg har gått rundt og vært stolt av at jeg er sur, tverr og vanskelig. Bør jeg revurdere hele holdningen min?

''Kjerring er man den dagen man er sur, tverr og vanskelig.

''

Jeg har gått rundt og vært stolt av at jeg er sur, tverr og vanskelig. Bør jeg revurdere hele holdningen min?

Med mindre du furter jevnlig og maser noe inn i granskauen mye om oppvasken, svigermor og klesbretting, og er mer enn normalt opptatt av å sladre om naboene og kollegene dine går det nok greit. Jeg burde vært mer presis, jeg ser det:)

tzatziki1365380058

Nå ble jeg litt irritert! Jeg kaller meg IKKE jente, bare så det er sagt! Det er det mange år siden jeg har gjort! Jeg er en voksen kvinne i begynnelsen av 40 årene. Å være middelaldrende sparer jeg til neste tiår. Og ettersom det er vanlig å bli godt over nitti i slekta, satser jeg på at jeg fortsatt ikke er halvveis ennå, bare så det er sagt!

Jeg har ikke sagt at du kaller deg jente. Jeg har sagt at jeg får fnatt av folk over 35 som kaller seg gutt/jente.

Men middelaldrende er man i 40 - årene, enten man vil eller ei :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...