Gå til innhold

Bryllupsinvitasjoner..

Anbefalte innlegg

Noen som har en fin mal?

Eller ideer om hva som bør stå? Utover hvem det er som gifter seg, og hvor? Jeg legger inn klokkeslett for vielse, mat, fest etc, det skjønner jeg.

Bør jeg ha kart? Bør jeg legge ved forslag til overnattingsteder?

Bør tonen være formell? Bruker jeg for & etternavn på meg å kjæresten,eller regner vi med at folk kjenner oss?

Tenkte jeg skulle begynne å sysle med invitasjoner, men jeg vet jo ikke hvordan de bør se ut! :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/359956-bryllupsinvitasjoner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer!

Det kommer helt an på hva slags bryllup dere ønsker dere.

Noen jeg kjenner giftet seg hos byfogden med kun nærmeste familie (foreldre, søsken og egne barn), med tilhørende middag hjemme hos en av foreldrene. Noen mnd senere inviterte de til vennefest hjemme hos dem selv, i fjæra. De hadde rigget til med stort telt, terrassevarmere, pledd, grilling og tjohei! Det ble en meget gjørmete og morsom affære! Alle storkoste seg, uformelt og deilig. Invitasjonen ble deretter, hjemmelaget med bilde av de to i et "intimt" øyeblikk, kjærlige blikk på hverandre og nærhet. Morsom og uformell tekst, med tilhørende "ta med"/"kleskode=støvler og varmt tøy samt myggspray".

Syns det er veldig fint når et bryllup (og invitasjon) gjenspeiler den man/paret ER, og at festen blir personlig og litt annerledes.

Var i et 40årslag en gang, der jubilanten ble overrasket med festen. Arrangørene hadde hengt opp masse bilder på en lang snor rundt rommet av jubilanten fra hn var liten til dd. Syns dette var utrolig fint, noe som også hadde passet i bryllup ;)

Ellers støtter jeg jubalong :)

lykke til!! :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/359956-bryllupsinvitasjoner/#findComment-3110321
Del på andre sider

Gratulerer!

Det kommer helt an på hva slags bryllup dere ønsker dere.

Noen jeg kjenner giftet seg hos byfogden med kun nærmeste familie (foreldre, søsken og egne barn), med tilhørende middag hjemme hos en av foreldrene. Noen mnd senere inviterte de til vennefest hjemme hos dem selv, i fjæra. De hadde rigget til med stort telt, terrassevarmere, pledd, grilling og tjohei! Det ble en meget gjørmete og morsom affære! Alle storkoste seg, uformelt og deilig. Invitasjonen ble deretter, hjemmelaget med bilde av de to i et "intimt" øyeblikk, kjærlige blikk på hverandre og nærhet. Morsom og uformell tekst, med tilhørende "ta med"/"kleskode=støvler og varmt tøy samt myggspray".

Syns det er veldig fint når et bryllup (og invitasjon) gjenspeiler den man/paret ER, og at festen blir personlig og litt annerledes.

Var i et 40årslag en gang, der jubilanten ble overrasket med festen. Arrangørene hadde hengt opp masse bilder på en lang snor rundt rommet av jubilanten fra hn var liten til dd. Syns dette var utrolig fint, noe som også hadde passet i bryllup ;)

Ellers støtter jeg jubalong :)

lykke til!! :)

Tusen takk! :)

Nå har jeg tatt en kikk,og det var myye å velge i ja! :)

Vi har et mellomstort bryllup, ca 50 på mat (Svær famile ;p) og ca dobbelt så mange (108) på fest & kaffe.

Så mange som vil av disse på vielsen.

Planen er å ha det sånn passe "formelt"..Det er ikke til å unngå at vielse og mat blir litt tradisjonelt og halvstivt (gud, jeg er nervøs allerede;)) da jeg har _8_ brudepiker & brudesvenner, skal være hvit brud, ha pappa til å følge meg ut og alt det der (vi gifter oss i hagen på selskapslokalene)..ting bare hopa på seg her! ;) Vet også at mange kommer til å holde taler og sånn.

Men festen skal jo fortrinnsvis bli laidback og mere naturlig, får man tro.

Tror vi skal få til noen hyggelige invitasjoner, nå som jeg har kikka litt rundt. :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/359956-bryllupsinvitasjoner/#findComment-3110369
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk! :)

Nå har jeg tatt en kikk,og det var myye å velge i ja! :)

Vi har et mellomstort bryllup, ca 50 på mat (Svær famile ;p) og ca dobbelt så mange (108) på fest & kaffe.

Så mange som vil av disse på vielsen.

Planen er å ha det sånn passe "formelt"..Det er ikke til å unngå at vielse og mat blir litt tradisjonelt og halvstivt (gud, jeg er nervøs allerede;)) da jeg har _8_ brudepiker & brudesvenner, skal være hvit brud, ha pappa til å følge meg ut og alt det der (vi gifter oss i hagen på selskapslokalene)..ting bare hopa på seg her! ;) Vet også at mange kommer til å holde taler og sånn.

Men festen skal jo fortrinnsvis bli laidback og mere naturlig, får man tro.

Tror vi skal få til noen hyggelige invitasjoner, nå som jeg har kikka litt rundt. :)

Planen'' er å ha det sånn passe "formelt"..Det er ikke til å unngå at vielse og mat blir litt tradisjonelt og halvstivt (gud, jeg er nervøs allerede;)) da jeg har _8_ brudepiker & brudesvenner, skal være hvit brud, ha pappa til å følge meg ut og alt det der (vi gifter oss i hagen på selskapslokalene)..ting bare hopa på seg her! ;)''

Hehe, lykke til - ikke rart du er litt nervøs ;-) Nå kjenner jeg at jeg er veldig glad for at jeg ikke skal gifte meg ,-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/359956-bryllupsinvitasjoner/#findComment-3110375
Del på andre sider

Planen'' er å ha det sånn passe "formelt"..Det er ikke til å unngå at vielse og mat blir litt tradisjonelt og halvstivt (gud, jeg er nervøs allerede;)) da jeg har _8_ brudepiker & brudesvenner, skal være hvit brud, ha pappa til å følge meg ut og alt det der (vi gifter oss i hagen på selskapslokalene)..ting bare hopa på seg her! ;)''

Hehe, lykke til - ikke rart du er litt nervøs ;-) Nå kjenner jeg at jeg er veldig glad for at jeg ikke skal gifte meg ,-)

Det blir sikkert fint alt sammen - men jeg er glad når selve vielsen er over altså! :o Tenk om jeg snubler i kjolen,og tenk deg å ha så mange mennesker som står og ser når man skal fomle med ringer og sånn! ;)

Dessuten - i overmot - vi har mange musikere i familien,og jeg har bestilt to av dem til å spille sammen, to sappy favoritt låter av oss..og da MÅ jeg danse! Og det _kan_ jeg ikke! :o

Når kan bruden jekke den første ølen? ;)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/359956-bryllupsinvitasjoner/#findComment-3110380
Del på andre sider

Det blir sikkert fint alt sammen - men jeg er glad når selve vielsen er over altså! :o Tenk om jeg snubler i kjolen,og tenk deg å ha så mange mennesker som står og ser når man skal fomle med ringer og sånn! ;)

Dessuten - i overmot - vi har mange musikere i familien,og jeg har bestilt to av dem til å spille sammen, to sappy favoritt låter av oss..og da MÅ jeg danse! Og det _kan_ jeg ikke! :o

*haha*

''Når kan bruden jekke den første ølen? ;)''

Til frokost ;-)

Blir sikkert steinbra dette! :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/359956-bryllupsinvitasjoner/#findComment-3110384
Del på andre sider

''Tenk om jeg snubler i kjolen,og tenk deg å ha så mange mennesker som står og ser når man skal fomle med ringer og sånn! ;)''

Bare husk på, kjære deg, at de som er i kirka for å overvære vielsen er der fordi de ønsker å dele et stort øyeblikk med dere. De er glade i dere, og ønsker dere alt godt. Så OM du skulle snuble i kjolen, så vil dere ikke bli arveløse, venneløse eller mangle gjester ved bordet. :-)

Vielse _er_ høytidelig, og det skal det være. Allikevel kan man ha en hyggelig og avslappet atmosfære i kirka også, dette er jo noe man gjør helt frivillig. :-)

Bryllupsdagen er litt pesete, mange ting man skal gjennom, men det er viktig å kose seg. Ta et glass champagne hos frisøren (hvis du skal dit), og nyt dagen din! :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/359956-bryllupsinvitasjoner/#findComment-3110403
Del på andre sider

''Tenk om jeg snubler i kjolen,og tenk deg å ha så mange mennesker som står og ser når man skal fomle med ringer og sånn! ;)''

Bare husk på, kjære deg, at de som er i kirka for å overvære vielsen er der fordi de ønsker å dele et stort øyeblikk med dere. De er glade i dere, og ønsker dere alt godt. Så OM du skulle snuble i kjolen, så vil dere ikke bli arveløse, venneløse eller mangle gjester ved bordet. :-)

Vielse _er_ høytidelig, og det skal det være. Allikevel kan man ha en hyggelig og avslappet atmosfære i kirka også, dette er jo noe man gjør helt frivillig. :-)

Bryllupsdagen er litt pesete, mange ting man skal gjennom, men det er viktig å kose seg. Ta et glass champagne hos frisøren (hvis du skal dit), og nyt dagen din! :-)

Takk! :) så hyggelig innlegg!

Det blir nok en ordentelig flott dag, jeg er bare litt nervøs og lurer på om vi har lassa litt på oss..;) (særlig med dansing..!;))

Vi gifter oss ikke i kirka, men i hagen på selskapslokalene...så det er jo litt avslappende det da..jeg ville nok vært litt kirkeredd..,)

Champis hos frisøren er en kjempeide..Takk! :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/359956-bryllupsinvitasjoner/#findComment-3110411
Del på andre sider

Det blir nok en ordentelig flott dag, jeg er bare litt nervøs og lurer på om vi har lassa litt på oss..;) (særlig med dansing..!;))

Vi gifter oss ikke i kirka, men i hagen på selskapslokalene...så det er jo litt avslappende det da..jeg ville nok vært litt kirkeredd..,)

Du kan ikke begynne å stresse nå, det er lenge til. Du snubler ikke i kjolen, du kan gå på høye heler og så kan du se på alle oss som griner når du kommer skridende ;o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/359956-bryllupsinvitasjoner/#findComment-3110413
Del på andre sider

Annonse

Du kan ikke begynne å stresse nå, det er lenge til. Du snubler ikke i kjolen, du kan gå på høye heler og så kan du se på alle oss som griner når du kommer skridende ;o)

Jeg har begynt å stresse litt! ;) Men selvsagt gleder jeg meg mest! men dansinga, Dorthe..:o.(Jeg har bestilt bror & fetter til å spille to sanger sånn rett etter vielsen) ...og antall brudepiker..ajajaj! Her er det MYE muligheter for knot! ;)

(En ting jeg åpenbart _ikke_ stresser med er å komme meg på jobb..;p Er 10.30 OK? :))

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/359956-bryllupsinvitasjoner/#findComment-3110415
Del på andre sider

Jeg har begynt å stresse litt! ;) Men selvsagt gleder jeg meg mest! men dansinga, Dorthe..:o.(Jeg har bestilt bror & fetter til å spille to sanger sånn rett etter vielsen) ...og antall brudepiker..ajajaj! Her er det MYE muligheter for knot! ;)

(En ting jeg åpenbart _ikke_ stresser med er å komme meg på jobb..;p Er 10.30 OK? :))

Ja, men da må du være her for nå er jeg kaffe og røyksjuk og jeg gidder ikke drikke kaffe og røyke før du kommer ;o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/359956-bryllupsinvitasjoner/#findComment-3110417
Del på andre sider

Du skal danse vals, spør svigerfaren din om han er flink til å danse. Det er han sikkert for han er riktig alder så får du han til å lære deg.

Jeg har ingen på lager som kan danse for øyeblikket. Faren til minstemann er helt rå men han er ikke tilgjengelig på det tror jeg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/359956-bryllupsinvitasjoner/#findComment-3110419
Del på andre sider

Dansinga ordner seg. Enten får dere noen til å lære dere vals, eller så danser dere bare til en rolig dans hvor dere kan stå og vugge litt før dere inviterer resten av gjestene inn i dansemoro (du tar din far, han tar sin mor - og da er det åpent for alle).

Atmosfæren setter brudeparet selv, er man snakkesalig og blid og hilser på gjestene når man går mot den som skal foreta vielsen, så blir det mye mindre stivt enn om man stirrer framfor seg og marsjerer.

Synes det er viktig å huske på at man skal invitere folk som vil en vel. Har man folk i selskapet som fortrinnsvis er der for å rapportere feil og mangler videre, bør man i grunnen revurdere sitt forhold til vedkommende. :-)

Det høres ut som dere har gode planer for et koselig bryllup. Forberedelsene er minst like morsomme som selve dagen, ikke vær redd for å be folk hjelpe til - det gjør de så gjerne.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/359956-bryllupsinvitasjoner/#findComment-3111307
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...