Gå til innhold

Anbefalte innlegg

''mitt soleklare inntrykk er dessuten at de som har 4 pluss er de som kanskje burde tenkt kraftig over å i det hele tatt få en. ''...jøss...

En bekjent av meg venter nå sitt fjerde barn, i tillelgg har hennes mann 2 barn fra sitt første ekteskap. Så tilsammen får de nå 6 barn Hverken mannen eller min vennine er spesielt trendy av seg, og de er heller ikke hverken leger eller sosialklienter, de er bare rett og slett glad i hverandre og glad i barn.

Fortsetter under...

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1

8

• Dorthe

7

• morsan

3

• Axcia

2

Mest aktive i denne tråden

En bekjent av meg venter nå sitt fjerde barn, i tillelgg har hennes mann 2 barn fra sitt første ekteskap. Så tilsammen får de nå 6 barn Hverken mannen eller min vennine er spesielt trendy av seg, og de er heller ikke hverken leger eller sosialklienter, de er bare rett og slett glad i hverandre og glad i barn.

Eller muligvis dårlig på dette med prevensjon! ;-)

Med vennlig hilsen

Men det er jo ofte sånn da, uansett hvor upopulært det er å påpeke det..;p Det er GARANTERT hederlige unntak (og ikke bare legefruene mine;)) men bare i mitt lille univers vet jeg av 4 mere enn 4 barnsmødre..Og hele bunten har issues i bøttevis, forskjellige ferdre på alle ungene, rusproblemer og trygd som hovedinntekt.

Det _er_ jo mange folk som har bøttevis med trøbbel som ser ut til å ville nøste opp i dette med å få flest mulig unger da.

Det er da vel ikke bare meg som har observert dette? Er dette noe man holder _helt_ kjeft om? :o;)

''Det er da vel ikke bare meg som har observert dette? Er dette noe man holder _helt_ kjeft om? :o ;)''

Jeg kjenner ikke igjen beskrivelsen mht til mange ulike fedre,

rusproblemer og trygd, men generelt sett så er det slik at det er mye mer vanlig og tydeligvis mye mer akseptert å kritisere folk for de barna de ikke har fått enn for de barna en har fått.

Er ikke dette gammelt nytt, at det er status med stor barneflokk?

Jeg undres forresten på når kronprinsparet skal få en til... Kanskje MM ble besvangret i Asia? ;-)

''Jeg undres forresten på når kronprinsparet skal få en til... Kanskje MM ble besvangret i Asia? ;-)'' Har tenkt det samme (minus det med Asia som det fort kan vise seg at du får rett i;-) og syns nesten jeg så en kul i fjor høst hehe...

Annonse

Gjest Merrane

Men vi har vel ikke noen sektmedlemmer her heldigvis, men når mora mi vokste opp så var det endel slike med mange unger, håret i flette og ikke gardiner og blomster i vinduet. De bor der sikkert enda og får ørten unger enda også. Nesten som i Big Love med lange skjørt og støvler.

Smiths venner?

Jeg jobbet sammen med en og hun var utrolig hyggelig.

Da jeg var produktiv, var det vanskelig å få barnehageplass - og omtrent umulig før de ble tre år - så da var det to "tette" barn man skulle ha.

Vi har to, men det er 8 1/2 år mellom dem. Etter planen skulle det vært ca. tre år (vi orket av ulike grunner, bl.a. sykdom hos barnefaren, ikke to tette).

Mange synes det er galt å ha både ett enebarn og "to enebarn", som de liker å kalle våre. Men det driter vi i. Vi kan ikke fortsette å sørge over at ting ikke gikk etter planen, når vi etter nesten å ha gitt opp håpet klarte å få nr. to.

Jeg hadde aldri ambisjoner om mer enn to, og det var uansett for sent - vi var nesten utgått på dato da vi fikk minstemann.

Statusaspektet når det gjelder antall barn interesserer meg midt i ryggen. Det er ikke omgivelsene, kjendisene eller media som skal følge opp ungene mine med utstyr, lekser og fritids-aktiviteter.

Smiths venner?

Jeg jobbet sammen med en og hun var utrolig hyggelig.

Ja, det tror jeg. Aldri møtt noen og heller aldri hørt noe negativt om dem annet enn at mora mi som unge synes det var veldig rart at de ikke hadde gardiner og blomster. Og da de skulle konfirmeres så hadde en av guttene fått en ny kniv og så kuttet han av fletta til den ene jenta.

Da jeg var produktiv, var det vanskelig å få barnehageplass - og omtrent umulig før de ble tre år - så da var det to "tette" barn man skulle ha.

Vi har to, men det er 8 1/2 år mellom dem. Etter planen skulle det vært ca. tre år (vi orket av ulike grunner, bl.a. sykdom hos barnefaren, ikke to tette).

Mange synes det er galt å ha både ett enebarn og "to enebarn", som de liker å kalle våre. Men det driter vi i. Vi kan ikke fortsette å sørge over at ting ikke gikk etter planen, når vi etter nesten å ha gitt opp håpet klarte å få nr. to.

Jeg hadde aldri ambisjoner om mer enn to, og det var uansett for sent - vi var nesten utgått på dato da vi fikk minstemann.

Statusaspektet når det gjelder antall barn interesserer meg midt i ryggen. Det er ikke omgivelsene, kjendisene eller media som skal følge opp ungene mine med utstyr, lekser og fritids-aktiviteter.

''Statusaspektet når det gjelder antall barn interesserer meg midt i ryggen. Det er ikke omgivelsene, kjendisene eller media som skal følge opp ungene mine med utstyr, lekser og fritids-aktiviteter.''

*he he*

''Jeg undres forresten på når kronprinsparet skal få en til... Kanskje MM ble besvangret i Asia? ;-)'' Har tenkt det samme (minus det med Asia som det fort kan vise seg at du får rett i;-) og syns nesten jeg så en kul i fjor høst hehe...

Jeg synes hun har sett gravid ut de siste tre årene så hun er nok blitt rundere ;o)

Annonse

Lurer på hva de som har fått fire, fordi det er status, skal gjøre med overskuddet når det plutselig blir status å bare ha en..

''Lurer på hva de som har fått fire, fordi det er status, skal gjøre med overskuddet når det plutselig blir status å bare ha en..

''

Finn.no?

''Mange synes det er galt å ha både ett enebarn og "to enebarn", som de liker å kalle våre.''

Hopper bare kort inn for å si at den holdningen der har jeg opplevd også. Nummer to er rett rundt hjørnet, nokså nøyaktig åtte og et halvt år etter forrige. Naturligvis er det mange som gleder seg på våre vegne også, men vi har forbausende nok fått en del tilbakemeldinger av slaget "det var jammen på tide, ja, jeg har ikke sagt noe, men det kan jo ikke være sunt å være helt alene om foreldrenes oppmerksomhet, da" og "men det er klart, det blir jo altfor stor aldersforskjell på dem til at de vil ha noe glede av hverandre".

Utsagnene er så tåpelige at de ikke har injurierende kraft, men jeg stusser over at presumptivt oppegående mennesker får seg til å si denslags ;-)

Gjest nei, ikke i kveld, vel

Jeg har vokst opp som en av fem, og uansett hvor mange ukeblader som forteller hvor fint, flott og status det er å ha 4 barn eller fler, så vet jeg utmerket godt at det er baksider av den medaljen der. Jeg er glad for hvert søsken jeg har, men jeg ville aldri utsette barna mine for å være en del av en så stor flokk, spesielt om vi i tillegg skulle jobbet fullt og "bakt surdeigsbrød" osv.

Overmennesker finnes ikke. Og kjøpt hjelp skaper ingen familie, selv om det kan "lette trykket" i familien.

Gjest nei, ikke i kveld vel

Men det er jo ofte sånn da, uansett hvor upopulært det er å påpeke det..;p Det er GARANTERT hederlige unntak (og ikke bare legefruene mine;)) men bare i mitt lille univers vet jeg av 4 mere enn 4 barnsmødre..Og hele bunten har issues i bøttevis, forskjellige ferdre på alle ungene, rusproblemer og trygd som hovedinntekt.

Det _er_ jo mange folk som har bøttevis med trøbbel som ser ut til å ville nøste opp i dette med å få flest mulig unger da.

Det er da vel ikke bare meg som har observert dette? Er dette noe man holder _helt_ kjeft om? :o;)

Jeg kjenner igjen beskrivelsen din :) Men det finnes NOEN flere unntak enn de tilfellene du lister opp, da.

Jeg tilhører nok det du ville definere som "unntaksfamilie", selv om jeg altså er en av fem. Og unntak eller ikke, 2 foreldre på 5 unger, er bare for lite....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...