Gå til innhold

Heller myndig og stemmerett ved 21 år?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest ompalompa

Ja, jeg stemmer for at en ikke er myndig før en er 21. For når en vet at barn på 18 år kan flytte ut av barndomshjemmet på trass, og ha retten på sin side når det gjelder å få økomisk støtte av foreldrene til leie av bolig, så bare MÅ den grensen flyttes. Jeg forbinder det å være myndig til å kunne klare seg selv. (flyttet selv hjemmefra da jeg var 16, og fikk ingen støtte økonomisk. ville heller ikke hatt det)

Den var jo 21 år fram til 1969, så var den 20 i ti år, 18 år fra 1979.

Det blir veldig rotete hvis det er mange forskjellige aldersgrenser. Eksempelvis 18 år for å stemme, 20 år for å kjøpe sprit - 18 år for banklån, men 20 år for studielån uten at foreldrenes inntekt avgjør (tror ikke det siste gjelder ennå, men det var slik tidligere). Det bør være litt sammenheng i det

synes

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...