Gå til innhold

babymat på fly?

Spirello

Anbefalte innlegg

Vi skal til Mallorca med barn på fem mnd i mai, og lurer på om noen her har erfaring med hva man gjør i forhold til babymat på flyet? Vi må jo ha med mat og drikke til datteren vår,, Jeg fullammer nå, men vet jo ike hvordan det er i mai.

Hva med frukt eller matpakke til voksne? er vel ikke lov til å ta med noe mat gjennom sikkerhetskontrollen? Vi har ikke bestilt mat på flyet siden vi synes maten alltid er grusom. Kunne heller tenkt meg å tatt med grove baguetter og litt frukt,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mat kan du ha med- men ikke flytende.

Et glass eller to med babymat skal og kunne gå bra, men du må nok åpne glasset og spise en bit selv for å bevise at det er OK.

Reiser du fra en stor flyplass ken du evnt. kjøpe matpakken til å ta med etter sikkerhetskontrollen- dyrt, men du slipper å tenke på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest God tur

Reglene ang babymat finner du på osl.no

Du får kjøpt gode baguetter etc på serveringsstedene etter sikkerhetskontrollen, som du kan ha med på flyet. Og når man er på ferie spiller det ingen rolle at de koster litt mer enn om du hadde de med hjemmefra.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet lite om barnemat, men frukt og vanlige ikkeflytende matpakker til voksne er da ikke noe problem. Jeg har hatt med epler, appelsiner, bananer, sylte, lammerull, knekkebrød, tomater, brødskiver med diverse pålegg, egg, you name it. Med lammerullen ble jeg imidlertid stoppet i sikkerhetskontrollen, men det var bare fordi de ville se hva det var for noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt med babymat på glass, og jeg har hatt med en termos med varmt vann til morsmelkerstatningen, som jeg har dosert opp i en liten boks med 3 rom.

Ble stoppet i sikkerhetskontrollen i Portugal, de sjekket termosen og pulveret, men det gikk helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...