Gå til innhold

Gjør dere dette?

100%ull

Anbefalte innlegg

.

Ungdommen i huset er ram etter snop og snacks...

Skapene pløyes for det som kan spises når h*n kommer hjem fra skolen...

Det har blitt slik at jeg gjemmer unna rester hvis vi har noe snop og snacks liggende etter helga...

Noen flere som må gjøre sånt...eller kan dere ha det liggende liggende framme uten at skåla blir ranet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hos oss er det slik at ting som står framme, kan man forsyne seg av. Jeg ser ingen grunn til å ha snop stående til pynt en uke bare som en test.

Hvis det skal spares, lar jeg det ikke stå framme.

I vår familie er det den aller eldste som er verst når det gjelder snoking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss er det slik at ting som står framme, kan man forsyne seg av. Jeg ser ingen grunn til å ha snop stående til pynt en uke bare som en test.

Hvis det skal spares, lar jeg det ikke stå framme.

I vår familie er det den aller eldste som er verst når det gjelder snoking.

''Hvis det skal spares, lar jeg det ikke stå framme.

I vår familie er det den aller eldste som er verst når det gjelder snoking.''

Holder det at du setter snopet inn i skapet hvis du skal spare på det...eller må du gjemme det for "snoker`n" ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag1365380628

Vi har alltid et lovlig lager med spiselige ting som kan snokes. Andre ting får være i fred. Stort sett. Men det har vel hendt at jeg har gjemt unna slikt som jeg av erfaring vet kan forsvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hvis det skal spares, lar jeg det ikke stå framme.

I vår familie er det den aller eldste som er verst når det gjelder snoking.''

Holder det at du setter snopet inn i skapet hvis du skal spare på det...eller må du gjemme det for "snoker`n" ?

Jeg må sette det et sted som ikke er lett tilgjengelig.

Det går f.eks. ikke an å ha det i skatollet på stua der alle stadig passerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skjer ikke

Jeg har to tenåringer. Ingen av dem forsyner seg med snacks eller snop uten å spørre. Det skjer bare ikke.

Men begge ordner seg brødskiver f.eks. Om de blir sultne mens de er alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min jr er rå på å forsyne seg av alt som er åpnet, så halve potetgullposer må gjemmes godt om jeg skal berge dem. Men gjemmes for hvem? Det er egentlig mannen min som ender opp med snopet mandag, senest tirsdags kveld. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt umulig å ha noe framme hos oss. Like umulig å gjemme det bak sursildkrydderet og det andre lengst bak i skapet også. De har sporhundnese for godteri hele gjengen. De minner om mora mi som i min barndom satte meg til å gjemme tobakken så hun ikke skulle røyke. Jeg gjemte den inni ventiler og i fyllet på sofaen og til og med i støvsugeren, men kjerringa snuste seg fra til den hun!:)

Jeg er den som spiser minst godteri, og hvis jeg i det hele tatt skal få noe må jeg gjemme unna litt i klesskapet. De er ikke så ofte der og snuser ser det ut som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skjer ikke

Helt umulig å ha noe framme hos oss. Like umulig å gjemme det bak sursildkrydderet og det andre lengst bak i skapet også. De har sporhundnese for godteri hele gjengen. De minner om mora mi som i min barndom satte meg til å gjemme tobakken så hun ikke skulle røyke. Jeg gjemte den inni ventiler og i fyllet på sofaen og til og med i støvsugeren, men kjerringa snuste seg fra til den hun!:)

Jeg er den som spiser minst godteri, og hvis jeg i det hele tatt skal få noe må jeg gjemme unna litt i klesskapet. De er ikke så ofte der og snuser ser det ut som.

Men hva blir konsekvensen når de forsyner seg uten lov? Blir de ikke satt på plass? Det er ikke det minste rart om de snoker etter godteri og spiser det, hvis det aksepteres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva blir konsekvensen når de forsyner seg uten lov? Blir de ikke satt på plass? Det er ikke det minste rart om de snoker etter godteri og spiser det, hvis det aksepteres.

Det er mine og dine barn hos oss. Jeg er ganske streng med min, men samboer har et mildt sagt avslappet forhold til godterispising. Han er ram på godiset selv, og lar sine store spise hva de vil, så det legger jeg meg ikke så mye bort i. Jeg orker ikke å være tante Sofie, så de får gjøre som de vil med det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det må gjemmes, og gjemmes godt! Hvis det hadde vært så enkelt som en under her skriver: "de gjør det bare ikke uten å spørre om lov", hadde det ikke vært så komplisert med tenåringer...:-) Og mine tenåringer er faktisk VELDIG greie!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg er den som spiser minst godteri, og hvis jeg i det hele tatt skal få noe må jeg gjemme unna litt i klesskapet. De er ikke så ofte der og snuser ser det ut som'' Haha, er du meg? Trodde det kun var meg på landsbasis som gjorde dette. Klesskapet brukes kun i ytterste nød og jeg passer meg vel for å misbruke stedet. Ser de meg gå tomhendt inn og med snop ut av soverommet er stedet å regne som avslørt :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skjer ikke

Jepp, det må gjemmes, og gjemmes godt! Hvis det hadde vært så enkelt som en under her skriver: "de gjør det bare ikke uten å spørre om lov", hadde det ikke vært så komplisert med tenåringer...:-) Og mine tenåringer er faktisk VELDIG greie!

mvh

Det begynner å gå opp for meg at mine er uvanlige ;-)

Jeg har nok vært heldig, men tror også at oppdragelsen spiller inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Jeg er den som spiser minst godteri, og hvis jeg i det hele tatt skal få noe må jeg gjemme unna litt i klesskapet. De er ikke så ofte der og snuser ser det ut som'' Haha, er du meg? Trodde det kun var meg på landsbasis som gjorde dette. Klesskapet brukes kun i ytterste nød og jeg passer meg vel for å misbruke stedet. Ser de meg gå tomhendt inn og med snop ut av soverommet er stedet å regne som avslørt :))

Ja du, det må en være meget forsiktig med. Jeg lærte det trikset av min far. _Han_ hadde mye spennende i klesskapet han;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjemt i alle år, men her er det eldstemann som spiste alt. Dattera mi var ikke så glad i snop og minstemann tør ikke ta mitt snop. Han har sluttet med snop han og fordi han får kviser av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klesskapet var i grunn det første jeg tenkte på som gjemmested der slike tilstander råder.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest medfølelse

Jeg kan ikke ha noenting overhodet, men det er jeg selv som tømmer alt. Her kan det virkelig ikke kjøpes noe som helst med tanke på å spare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke ting stående fremme om det ikke skal spises, men det handler mest om at det da blir støv og kan sette seg fluer på det og sånt.

Ungene (10 og 12 år) er søtmonser av en annen verden, men av en eller annen grunn har de aldri snoket i skapene. 10-åringen ringer meg til og med på jobb og spør om hun kan lage seg et par brødskiver om jeg er på jobb! Har aldri terpet eller mast om dette, de har bare aldri gjort det... Og de vet godt hvor det ligger sjokolade eller kjeks. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det begynner å gå opp for meg at mine er uvanlige ;-)

Jeg har nok vært heldig, men tror også at oppdragelsen spiller inn.

Klart det gjør! Men dette har vel aldri vært noen prioritert del for min del... "Pick your fights" heter det jo når det gjelder oppdragelse. :-) Må også nevne at mine er 16 og 20 nå! :-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...