meg__123! Skrevet 31. januar 2011 Skrevet 31. januar 2011 Har noen en oppskrift på dette? Har kjøpt inn melk, gulrøtter og kålrabi.. 0 Siter
Onsdag1365380628 Skrevet 31. januar 2011 Skrevet 31. januar 2011 Jeg bruker ikke oppskrift, men koker ihvertfall kålrabien, oppdelt i biter, i vann, tilsatt litt salt. Jeg pleier å ha i en gulrot eller to og gjerne en potet. Når grønnsakene er godt møre, heller du vekk vannet, men ikke kast det. Mos grønnsakene og spe med kokevannet. En god smørklatt og gjerne en fløteskvett hever smaken. Eller melk. Salt og pepper. Smak deg frem. Velbekomme. 0 Siter
meg__123! Skrevet 31. januar 2011 Forfatter Skrevet 31. januar 2011 Jeg bruker ikke oppskrift, men koker ihvertfall kålrabien, oppdelt i biter, i vann, tilsatt litt salt. Jeg pleier å ha i en gulrot eller to og gjerne en potet. Når grønnsakene er godt møre, heller du vekk vannet, men ikke kast det. Mos grønnsakene og spe med kokevannet. En god smørklatt og gjerne en fløteskvett hever smaken. Eller melk. Salt og pepper. Smak deg frem. Velbekomme. Ok, tusen takk Til og med jeg kan nok klare dette.. hehe 0 Siter
Gjest Modern77 Skrevet 31. januar 2011 Skrevet 31. januar 2011 I min kålrabistappe bruker jeg ikke gulrot, men har i en kokt potet, da blir det litt mildere smak. Krydrer med pepper, salt og litt muskat, en smørklatt og kanskje litt fløte.I juletider blander jeg også litt kraft fra pinnekjøttet :-) 0 Siter
Gjest segunda Skrevet 31. januar 2011 Skrevet 31. januar 2011 Ofte bruker jeg kun kålrot som jeg moser og rører sammen med kokevannet. Synes melk, fløte og smør gjør den tyngre. 0 Siter
meg__123! Skrevet 31. januar 2011 Forfatter Skrevet 31. januar 2011 Ofte bruker jeg kun kålrot som jeg moser og rører sammen med kokevannet. Synes melk, fløte og smør gjør den tyngre. Ok, skal prøves 0 Siter
Gjest føler meg lurt.. Skrevet 31. januar 2011 Skrevet 31. januar 2011 Ofte bruker jeg kun kålrot som jeg moser og rører sammen med kokevannet. Synes melk, fløte og smør gjør den tyngre. Æsj, nei, det er IKKE kålrabistappe! Fælt er det. Får det stadig hos min svigerinne... Kall det i alle fall noe annet. Føler meg lurt hver gang! 0 Siter
Gjest Huiren Skrevet 31. januar 2011 Skrevet 31. januar 2011 Skal du ha pinnekjøtt på denne tiden? 0 Siter
meg__123! Skrevet 31. januar 2011 Forfatter Skrevet 31. januar 2011 Skal du ha pinnekjøtt på denne tiden? pinnekjøtt? man kan vel ha kålrabistappe til andre ting og? Bruker det til masse rart jeg.. Tenkte å lage meg en bit med lutefisk, pluss en torskebit mmm 0 Siter
Mrs D Skrevet 1. februar 2011 Skrevet 1. februar 2011 Potet jevner den. Jeg bruker ca samme mengde potet og gulrot, men mye mer kålrot. Ikke bruke melk, men litt av kokevannet. Litt smør også. Og salt og pepper. 0 Siter
Mrs D Skrevet 1. februar 2011 Skrevet 1. februar 2011 I min kålrabistappe bruker jeg ikke gulrot, men har i en kokt potet, da blir det litt mildere smak. Krydrer med pepper, salt og litt muskat, en smørklatt og kanskje litt fløte.I juletider blander jeg også litt kraft fra pinnekjøttet :-) Gulrot gir finere farge. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.