Gjest skolemamma.... Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 her vi bor er det 3 barneskoler.Registrerer at det er stooor forskjellpå hva ungene jobber med på skolen og mengde lekser.Vår skole er laaangt forrarn de andre og har mye mere lekser enn de andre 2 (de er mere lik i måten det blir jobbet på, mengde lekse) Denne ukas lekse er 64 sider matte (jobber 2 skoletimer i skoletiden) det blir ett snitt på 16 sider matte pr dag.Så har de en bok de skal lese hver dag + oppg til boka.Så skal de lese flese sider i en annen norsk bok(husker ikke antallet nå). ........Hadde en samtale med lærer forrige uke,og da ble det sagt at det er 2 klasse stoff de holder på med. Slike lekse mengder har det vært hele året(bortsett fra rett før jul.Hvordan ligger det ann hos dere? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Dette klarer jeg ikke helt å ta alvorlig... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Du bør lære rettskrivning, om barna dine er _så_ intelligente....! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Min minste har gått på privatskole og hadde gjerne to timer lekser hver dag i første klasse og det hadde han vel til han gikk ut sjuende. Han hater lekser. En av de første leksene hans var: Les om vikinger på Internett og skriv ned det viktigste, da hadde han gått på skolen noen uker. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sara Bernard Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 64 sider matte i uka? 2.klasse-stoff? Nå nei du. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest liksom Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Du bør lære rettskrivning, om barna dine er _så_ intelligente....! Det kan jo hende hun har sendt barna på en eksepsjonell privatskole for at de skal ha bedre forutsetninger enn hun selv hadde ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Det kan jo hende hun har sendt barna på en eksepsjonell privatskole for at de skal ha bedre forutsetninger enn hun selv hadde ;-) Har du hørt om en slik skole? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Bare 64 sider!!? Min førstaklassing har minst 70 sider i matte hver uke ;-P 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest liksom Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Har du hørt om en slik skole? Nei, men Dorthe skriver jo om noe slikt. Det var forøvrig ikke seriøst ment fra min side, altså. Jeg prøvde å vise det med et blunkende ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skolemamma.... Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Gjør oppmerksom på at dette er ett seriøst innlegg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skolemamma.... Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Gjør oppmerksom på at dette er ett seriøst innlegg. det jeg mener er at de ligger langt foran i pensum,ikke at de nødvendigvis er mer inteligente.og hvis noen skulle tro at jeg syntes dette er morsom eller bra eller noe annet så tar dere feil...... Det er ett utrolig stort prestasjonspress på elevene...... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Er det første klasse på barneskolen du snakker om? Jeg syns det hørtes VELDIG mye ut. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 svara du har fått, også fra de som tror du tuller, viser vel at denne leksemengden er helt idiotisk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skolemamma...... Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Min minste har gått på privatskole og hadde gjerne to timer lekser hver dag i første klasse og det hadde han vel til han gikk ut sjuende. Han hater lekser. En av de første leksene hans var: Les om vikinger på Internett og skriv ned det viktigste, da hadde han gått på skolen noen uker. første hele uka på skolen hadde de faktisk leselekse.Husker ikke eksakt antall sider,men det var flere.og de skulle lese det 5 ganger.dette ga ett snitt på 200 ord pr.dag.veldig motiverende ,siden de ikke hadde lært bokstavene....... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skolemamma....... Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 svara du har fått, også fra de som tror du tuller, viser vel at denne leksemengden er helt idiotisk. ja,jeg skjønner det.....folk jeg kjenner med barn i andre 1 klasser har problemer med å tro dette....men det er helt sant altså!!!! Når folk ikke tror dette blir jeg bare fortvilet =/ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest liksom Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 ja,jeg skjønner det.....folk jeg kjenner med barn i andre 1 klasser har problemer med å tro dette....men det er helt sant altså!!!! Når folk ikke tror dette blir jeg bare fortvilet =/ Men seriøst, da. Hvis dette er tilfellet så tar du det selvfølgelig opp med de andre foreldrene og skolen. Ikke her på dol. De andre foreldrene vil høyst sannsynlig være helt enig med deg detrsom dette er en normal skole. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skolemamma..... Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Du bør lære rettskrivning, om barna dine er _så_ intelligente....! Veldig morsom........er bare forbanna,så d går litt fort i svingene når jeg skriver....... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skolemamma.... Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Men seriøst, da. Hvis dette er tilfellet så tar du det selvfølgelig opp med de andre foreldrene og skolen. Ikke her på dol. De andre foreldrene vil høyst sannsynlig være helt enig med deg detrsom dette er en normal skole. det har vært tatt opp både mellom foreldre og med lærer.....læreren ble bare irritert ,og mente det ikke var mye..... det jeg ville finne ut med å skrive det her var bare hva som er normalt.......... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 64 sider i uka, 250 sider i mnd. Hvor tjukk er matteboka i 1. klasse!?! Hvis dette ikke er tull, bør du ta det opp med flere foreldre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 første hele uka på skolen hadde de faktisk leselekse.Husker ikke eksakt antall sider,men det var flere.og de skulle lese det 5 ganger.dette ga ett snitt på 200 ord pr.dag.veldig motiverende ,siden de ikke hadde lært bokstavene....... Det er altfor mye, ungene skal gjøre lekser ca en halv time hver dag når de er så små. Men nå er det blitt slik at foreldrene skal gjøre leksene og lære dem pensum før det er gjennomgått på skolen. Det passet ikke min unge altså. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.