Gå til innhold

Har du noen gang blitt dumpet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært dumpet av en høyt utdannet mann, men ikke pga. mangel på utdannelse.

Selv dumper jeg menn som jeg føler at jeg ikke kan snakke med, og da blir det gjerne de med utdannelse som er aktuelle. Jeg må føle noe felles med en mann, men ikke lommeboken hans eller familiebakgrunn.

Enig med deg segunda. Det handler vel oftest om felles kommunikasjon, når en med/uten utdanning ikke ønsker å satse på en med det motsatte. Interesser kommer også inn i dette.

Selv er jeg i alle fall opptatt av, hos en partner, at vi har noenlunde felles bakgrunn slik sett, fordi da forstår vi hverandre lettere.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

4

• nick

3

• tonie

2

• laguna1

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ønsker han å prate med deg om verdensøkonomi og finanskriser o.s.v. når dere er alene? Han har venner fra finansverden som ikke har så mange interesser utenom jobben sin, kanskje det da er godt å få utvidet horisonten sin.

Prat med han om det slik at du slipper å være enstelig for at han skal gjøre det slutt. Engstelsen gjør noe med deg det kan bli en selvoppfyllende profeti. Du begynner kanskje å veie dine ord og til slutt la være å si ting og det kan virke som at dere til slutt ikke har noe å prate om eller noe til felles.

Skrevet

Ja, jeg er redd for at det ender med at han dumper meg fordi vi ikke har nok å snakke om. Selv om jeg tror det i såfall må komme som en følge av kommentarer fra venner eller familie, for sånn som det er nå har vi mer enn nok å snakke om. Men da riktignok uten å bevege oss inn på politikk og internasjonal økonomi. Hva er sjansen for at det blir et savn for han å ha noen som utfordrer han på slike områder? Jeg er flink til å diskutere eller stille spørsmål ut fra det lille jeg vet, og synes det er veldig givende å lytte til han og lære, men hvor stor betydning vil det ha for et langt liv sammen, at jeg ikke har den samme faglige ballasten som han og dermed ikke kan lære han noe som er interessant for han, i retur?

Selv har jeg aldri endt opp med å velge eller vrake ut fra utdannelsesnivå, fordi jeg hittil ikke har sett på det som en faktor i hva som gjør mennesker interessante å prate med.

Et tips. Om det kommer opp tema hvor du føler deg på ustø grunn, så sier du: 'Dette er veldig interessant! Kan ikke du lære meg litt om hvordan dette fungerer?'

Skrevet

Nei, men så har jeg aldri vært borti slike menn heller :-D

Skrevet

''Har du noen gang blitt dumpet av en ambisiøs, høyt utdannet person, på grunn av nettopp manglende utdannelse, eller manglende kunnskap?'' Nei, men jeg har hatt en flørt som følte han ble dumpet av meg på dette grunnlaget. Jeg fikk et par laaa-a-nge brev hvor han formidlet forskjellen på å være smart og klok, og argumenterte _veldig_ for at han var det siste. Han kjørte på med at "selv om han ikke var så intellektuell som mine venner eller tidligere kjærester hadde vært, så hadde han andre fine egenskaper de ikke hadde" osv, osv i over 10 sider Times New Roman, pkt 12. Jeg har aldri vært med på verre turn-off.

Saken er jo at han tok grundig feil. Det at han ikke var kjæresteemne for meg hadde ingenting med score på tester eller prøver å gjøre, men det faktum at han var en ganske ustabil fyr som jeg trodde ville volde både hjertesorg og hodebry. Han var imidlertid en artig (og klok) fyr, og hadde han vært mer stabil psykisk er det svært sannsynlig at vi hadde innledet et forhold den gangen...

En kjærestes mentale kapasitet viser seg i det daglige gjennom humor og måten man er i verden på, ikke gjennom hva vedkommende har greid å gulpe opp på en eksamen :) Jeg ville tenkt litt på hvordan du kan leve _med_ disse folkene jeg, og ikke igangsette nedvurderingsspiralen av deg selv. Sjansen er nemlig stor for at det er _du_ som ser verden sånn, og ikke de. Skulle jeg mot formodning ta feil er de ikke mye artig å være sammen med disse folkene, og da ville jeg sett meg om etter annet kompaniskap uansett hehe... ;-)

''Eller følt at du har kommet til kort blant hans venner og familie, fordi du ikke er særlig oppdatert om verdensøkonomien og andre viktige saker?'' Nei, men jeg har vært såpass mye i akademiske kretser at jeg kjenner typen. I min verden kalles dette namedropping, og innebærer at man overgår hverandre i festelige lag i å gjenkjenne gjenstander, teorier, tankesett etc hehe. Ganske booring spør du meg :)

Skrevet

Nei, det har jeg ikke, men så har jeg relativt høy utdanning selv også...

Men du... vet du at han dumpa deg pga dette da? Jeg tror muligens jeg ender opp med en akademiker siden jeg merker vi snakker "samme språk" - dvs at jeg føler jeg har mer til felles med en jeg kan diskutere saker som er innenfor mitt interessefelt med.... Jeg vil nok heller tro det var det som var grunnen til at han vraka deg? Har man totalt forskjellig bakgrunn, så er det vel ofte vanskeligere å få et forhold til å vare i lengden...

Huh? Akademiker? Mener du at vi ikke er kompatible? Jeg har faktisk ett år på gymnaset!

Du burde gifte deg med morsan.

Skrevet

Huh? Akademiker? Mener du at vi ikke er kompatible? Jeg har faktisk ett år på gymnaset!

Mest sannsynlig for lite mellom øra (iallefall av sånne ting jeg interesserer meg for ;-P) - Morsan er sikkert tagbar, men har dessverre feil kjønn :-/

Gjest Hulderen
Skrevet

Hvis dere alt er kjærester, så tror jeg ikke du trenger å være redd for å bli dumpet på det grunnlaget.

Man sonderer tidlig ut om mulige kandidater er på samme nivå som seg selv. Er de ikke det på områder som er viktige for en, så blir de ikke kjærester.

Skrevet

Mest sannsynlig for lite mellom øra (iallefall av sånne ting jeg interesserer meg for ;-P) - Morsan er sikkert tagbar, men har dessverre feil kjønn :-/

Du har nok beklageligvis rett. Å loffe rundt i verden på business class, gode utemiddager og utsøkte viner må nok vike for It's learning og å og og.

:-P

Skrevet

Du har nok beklageligvis rett. Å loffe rundt i verden på business class, gode utemiddager og utsøkte viner må nok vike for It's learning og å og og.

:-P

Jeg sier som Ole Brumm: Ja takk, begge deler ;)

Faren min forventer at jeg skal finne en handyman - "Togli - finn deg en handyman!".... men det skal nok litt til å finne en akademikerhandyman som i tillegg er kjekk å se på? ;)

Skrevet

Faren min forventer at jeg skal finne en handyman - "Togli - finn deg en handyman!".... men det skal nok litt til å finne en akademikerhandyman som i tillegg er kjekk å se på? ;)

Sånt går jo ikke an å planlegge. Du skal jo bli forelsket og det skikkelig også så du får sommerfugler i magen.

Skrevet

Sånt går jo ikke an å planlegge. Du skal jo bli forelsket og det skikkelig også så du får sommerfugler i magen.

I know, men det er typisk meg å falle for en fyr jeg har en eller annen mental connection med, så fram til nå har det merkelig nok vært en type menn jeg har falt for ;)

Skrevet

I know, men det er typisk meg å falle for en fyr jeg har en eller annen mental connection med, så fram til nå har det merkelig nok vært en type menn jeg har falt for ;)

Bare du faller dypt så ;o)

Skrevet

Jaha, og det har ledet deg hvor, sa du?

Skrevet

''en akademikerhandyman som i tillegg er kjekk å se på'' Fatt mot, de finnes, men dæven døtti de er langt i mellom :) Du må holde øynene vidåpne framover :D

Skrevet

Jaha, og det har ledet deg hvor, sa du?

Er jo ikke alt jeg kan fortelle her inne ;-P

Skrevet

''en akademikerhandyman som i tillegg er kjekk å se på'' Fatt mot, de finnes, men dæven døtti de er langt i mellom :) Du må holde øynene vidåpne framover :D

Will do;)

Skrevet

Næmmen hva er det du holder på med da - leker Kirsten Giftekniv?

Skrevet

Will do;)

Etter du har funnet jakka (og tipset meg om hvor du fant den) vil akkurat disse falle som fluer ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...