Gå til innhold

Hva sier dyrene i andre land?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg VET at det finnes en liste et eller annet sted..Men jeg husker ikke hvor..og det er dumt, for den er morsom! :D Jeg skal dele sporenstrex om jeg kommer på det! ;)

Det er noe øst-europeiske(eller russiske?! hm!) dyr, som bokstavelig talt sier ting som ikke ligner grisen! ;)

Jeg vet bare veldig godt at hanen _ikke_ sier cockadoodledoo, selv om amerikanerne mener det. Bror min og..Han synes det ligner mer. Han har bodd der for lenge. Selv om den ikke sier kykkeliky helt heller.

(Men hvorfor mener vi at hesten sier "vrinsk-vrinsk"..Det gjør den vel _ikke_...?!)

Annonse

Gjest dyrelyder

Jeg VET at det finnes en liste et eller annet sted..Men jeg husker ikke hvor..og det er dumt, for den er morsom! :D Jeg skal dele sporenstrex om jeg kommer på det! ;)

Det er noe øst-europeiske(eller russiske?! hm!) dyr, som bokstavelig talt sier ting som ikke ligner grisen! ;)

Jeg vet bare veldig godt at hanen _ikke_ sier cockadoodledoo, selv om amerikanerne mener det. Bror min og..Han synes det ligner mer. Han har bodd der for lenge. Selv om den ikke sier kykkeliky helt heller.

(Men hvorfor mener vi at hesten sier "vrinsk-vrinsk"..Det gjør den vel _ikke_...?!)

Hvem i all verden er det som har innført "nøff" til Norge? Det er jo ganske langt i fra honk. Har en hund som ikke kan bjeffe. Jeg lurer på om hun har en slags talefeil. Hun sier øff øff istedenfor voff voff.. Kanskje vi har avlet opp noen griser med feil på strupen i Norge?

''Men hvorfor mener vi at hesten sier "vrinsk-vrinsk"..Det gjør den vel _ikke_...?''

Hesten sier ikke vrinsk, men den vrinsker. :o) Det høres ut som noe sånt som "yiihhaaaa" eller noe sånt. :o) Humrer gjør den også, det høres ut som "hrmhrmhmhm..." :o)

''Men hvorfor mener vi at hesten sier "vrinsk-vrinsk"..Det gjør den vel _ikke_...?''

Hesten sier ikke vrinsk, men den vrinsker. :o) Det høres ut som noe sånt som "yiihhaaaa" eller noe sånt. :o) Humrer gjør den også, det høres ut som "hrmhrmhmhm..." :o)

Okay da..;) Når jeg var liten lærte jeg at hesten SA vrinsk-vrinsk..(Og knegg) Vranglære fra mor! ;)

Annonse

Artig! :D

Men stiller meg tvilende til at medium store fugler i Danmark sier "dit kari jay sige lige sa tit son jay vol".

Jeg tolker det som "det kan jeg si så ofte som jeg vil"?

Gjest På finsk

Litt på finsk:

Hund --- hau hau

Katt --- miau

Gris --- röh röh

Hest --- ihahaa

Ku ---- ammuu

Høne --- kot kot

Hane --- kukko kiekuu! (bokstavelig talt: hanen galer!)

Sau --- Mää mää

Så er det å huske på å uttale riktig.

Finsk u er som norsk o

Finsk o er som norsk å

Litt på finsk:

Hund --- hau hau

Katt --- miau

Gris --- röh röh

Hest --- ihahaa

Ku ---- ammuu

Høne --- kot kot

Sau --- Mää mää

Finsk u er som norsk o

Finsk o er som norsk å

Er skikkelig imponert! Disse lydene var jo virkelig nært sånn som dyrene egentlig snakker :-)

Artig!

Litt på finsk:

Hund --- hau hau

Katt --- miau

Gris --- röh röh

Hest --- ihahaa

Ku ---- ammuu

Høne --- kot kot

Sau --- Mää mää

Finsk u er som norsk o

Finsk o er som norsk å

''Hund --- hau hau''

Reneste Olaf Sand!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...