Gå til innhold

Dette er sikkert dagens spørsmål, men shit la gå

Anbefalte innlegg

Gjest gert ert

Hvordan i all verden skal jeg få til å gå baklengs på skøyter? Har tenkt å lære bort dette til guttungen, men får det ikke til selv. Forover går det greit, men det rikker seg ikke en cm bakover...? Er det håp for en som har passert 30, eller må jeg legge skøytene på hylla?

Fortsetter under...

Gjest Nickløsheletiden

Er dette et tullespørsmål? Når det er håp for ei midt i 40-åra, så er det sikkert håp for deg også ;o))

Jeg går som ei kråke, men det blåser jeg i. Har ikke en gang tenkt tanken på å gå baklengs :-)

Dette er en tilfeldig valgt snutt fra youtube etter å ha søkt på "skate backwards". Du finner en mengde andre filmer som forklarer dette også.

Selv har jeg aldri lært meg å gå baklengs på den måten som beskrives over, men ved å "bølge" med begge skøyter i bakken, slik som dette:

Klarer du å snu mens du har sakte fart, og skli bakover med begge beina nedpå isen?

Når det så begynner å gå langsomt, forsøk å få bevegelsen til å fortsette ved å skifte tyngde rytmisk fra det ene beinet til det andre, uten å løfte foten noe særlig. På den måten kan du "vedlikeholde" farten bakover. Når det går greit, tror jeg du vil oppdage hvordan du kan øke farten igjen ved å ta små tak.

http://snutt.no/Movie.aspx?MovieRef=56e19252-33c1-48b3-a33e-df58e9e111d3&CategoryRef=89af2c9f-c623-43ac-9a56-4bb14608e966

Dette er en tilfeldig valgt snutt fra youtube etter å ha søkt på "skate backwards". Du finner en mengde andre filmer som forklarer dette også.

Selv har jeg aldri lært meg å gå baklengs på den måten som beskrives over, men ved å "bølge" med begge skøyter i bakken, slik som dette:

Den siste måten der hadde jeg glemt! Jeg går bakover ved å bølge jeg og, men jeg bølger med parallelle bein - først begge to mot venstre, så begge to mot høyre :-)

Foreløpig ligger jeg foran ungene på akkurat det - men fy søren så fort de tør å gå forover - der er jeg pingle!

Annonse

Gjør heller som jeg: La barnet lære seg å gå på skøyter selv eller ved tips fra andre, og la henne/ham så få gleden av å være den som lærer DEG hvordan du gjør det! Slik er det nemlig hos oss, med en atletisk 8-åring og en lite skøyteerfaren mamma!

Den siste måten der hadde jeg glemt! Jeg går bakover ved å bølge jeg og, men jeg bølger med parallelle bein - først begge to mot venstre, så begge to mot høyre :-)

Foreløpig ligger jeg foran ungene på akkurat det - men fy søren så fort de tør å gå forover - der er jeg pingle!

Jeg bølger både parallelt og "ut&inn" :-)

Jeg har også blitt mer pysete med årene når ddet gjelder skøytegåing - merker at jeg er mer redd for trynings nå enn før;-) Jeg kan en superenkel piruett - av en type der begge skøytene er på isen samtidig. Som ung tok jeg stor fart og snurret mange ganger rundt - nå går det betraktelig saktere...;-)

He he... skulle nesten tro jeg er 80 år. Men på den annen side hadde jeg neppe gått på skøyter da...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...