Gjest "Per" vil på fosterhjem Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Ungdom "Per" bor for det meste hos far. Per har dårlig kommunikasjon med sin mor. De ender stadig opp i krangel og harde konflikter. Det hender også at Per og far ender opp i krangel fordi Per ikke får det som han vil. Jeg som utenforstående så oppfatter jeg Per som vanskelig. Per blir sur og sint hvis han ikke får det som han vil. Per har lite plikter,- og grensene får han stort sett sette som han selv vil. Per gjør det veldig dårlig på skolen. Det er siste skoleår før vidregående. Per skulker ofte på skolen. Han kommer ofte borti konflikter hvor han kan skade andre. Han gjør hærverk. Han er politianmeldt etter han utøvde vold mot en annen person. Det skal snart holdes møte med politi, barnevern, skole og foreldre. Per vil på fosterhjem. Jeg som utenforstående tror Per vil på fosterhjem fordi han tror han da får gjøre som han vil. Han tror at ingen vil irettesette han i et fosterhjem. Jeg tror Per misbruker systemet. Han er en smart ungdom. Far er fortvilet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest "Per" vil på fosterhjem Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Hva er kriteriene for at ungdom skal havne i fosterhjem? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Kanskje du kan finne en del nyttig informasjon her: http://www.bufetat.no/ungdom/ Det kan hende at Per bruker fosterhjem som en trussel mot foreldrene. Skal man må Per på rett kjøl kreves det tett og godt samarbeid fra foreldrenes side. Er det mulig at Per over år har hatt mulighet til å spille foreldrene ut mot hverandre? Om foreldrene ikke klarer å samarbeide, kan fosterhjem være et alternativ. Men fosterhjem for ungdommer er ikke lette å oppdrive. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.