ArabianStar Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Kan godt hende jeg bare var hysterisk, men jeg kan ikke slå tanken fra meg likevel.. På søndagen hadde jeg en venninnes gutt på besøk her. Hun var på kurs fra morran av, og han var hos meg til litt utpå formiddagen. Sønnen min og han er veldig gode venner, så de trivdes godt i lag. Da jeg skulle skifte på han oppdaga jeg et merke på låret hans. Og jeg skvatt litt da jeg så at det var nesten litt likt som en gang jeg ble slått med flathånd på kinnet. Jeg så på resten av ungen, men fant ingen andre sånne. Heller ikke utslett, blåmerker, misstenkelige sår el. Så jeg gjorde skiftet ferdig og slapp han ned. Jeg måtte prøve på meg sjøl, og slo med flathånd på mitt eget lår. Joda, det kom et merke, men det forsvant etter ganske kort tid(noen minutter).. På gutten ville jo dette merket vært der flere timer da, siden han hadde vært hos meg hele morran. Såklart kan det være bare jeg som er hysterisk, og det er jo ikke sikkert det er noe å bekymre seg for, men...... Utfra adferden hennes sammen med han, så kan jeg ikke si noe negativt. Hun er blid og trivelig, og han er en blid og glad gutt. Men jeg har jo vært borti hvordan fasaden kan være, så jeg tør jo ikke helt å slå fra meg noe.. Også det vanskelige da, at hun faktisk er min venninne.. Vil jo helst ikke ødelegge noe med å si noe, eller i verste fall springe til barnevernet.. Gutten er ikke så veldig mye her hos meg heller, så det kan bli vanskelig å legge merke til noe i ettertid.. Er jeg bare hysterisk? Ikke meningen egentlig, men jeg er bare så innmari glad i unger, og får vondt i hjerterota av å tenke på at noe vondt kan skje de....... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitty-gritty Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Han kan jo ha slått seg på annet vis, med mindre det var tydelig merke fra en hånd. Jeg hadde snakket med venninnen min om det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Jeg synes du overdriver. Jentungen her har vært full av blåmerker og skrubbsår siden hun ble født - hun er født klossete! Men hun har selvfølgelig aldri fått et slag i hele slitt liv. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Ja, en smule hysterisk er du nok. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Blåmerker på låret kommer mest sannsynlig at barnet har falt på et ujevnt underlag, løpt og dunktet inn i noe etc. Aktive barn kan være fulle av blåmerker og skrubbsår uten at det er noe alarmerende. Det svært usannsynlig at dette er et tegn på at barnet blir slått. Og enda mindre sannsynlig at vennskapet overlever om du konfronterer din venninne med en misstanke om at hun slår barnet. Ja, du overreagerer nok. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ArabianStar Skrevet 1. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2011 Han kan jo ha slått seg på annet vis, med mindre det var tydelig merke fra en hånd. Jeg hadde snakket med venninnen min om det. Ja det er jo akkurat det.. JEG syns det så ut som et håndmerke.. Utfra de gangene gutten min har slått seg, så har det liksom blitt et hel-rødt merke, ikke med hvite punkter inni.. Nei får vel roe meg ned litt, sikkert ikke noe å være redd for.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grot Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Ja, kjære vene , du er veldig hysterisk her. Om noen skulle mistenke at jeg hadde slått minstemann hele tiden han kom med blåmerker så vet jeg ikke hva jeg skulle ha sagt... Han er typen som lett får blåmerker, han har nesten alltid en blåveis på låra eller leggen. Jeg skjønner bare ikke hvordan noen kan tenke mishandling ut i fra et blåmerke på låret?? Har du aldri opplevd at dine barn har hatt slike? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oslomamma Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Jeg ville fortalt mora om merket jeg hadde sett, mer som en informasjon enn som en anklage. Å melde fra til foreldre om at barn har slått seg til, at man har sett merker etc er en god regel vi alle bør følge anten vi oppdager det privat eller på jobb. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Ja, her synes jeg du er hysterisk. Mine aktive barn har diverse merker på kroppen ukentlig eller oftere, håper ingen studerer merkene og ser hånden min eller andre tegn på mishandling :/. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderen Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Det er et godt tegn at du ikke så noen andre blåmerker eller sår. Noen får mye lettere blåmerker enn andre, så dette kan skyldes mye, gutten trenger ikke å ha blitt slått. Du kan godt nevne blåmerket for moren, det er bare naturlig. Men ikke si at du tror at noen har slått barnet. Bare si at du la merke til blåmerket, og legg til noe a.la "stakars, har han falt og slått seg?". Det er bra at folk bryr seg, bedre det enn at mishandling ikke blir oppdaget. Så får det heller være at man noen ganger tar feil. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.