Gå til innhold

Spørsmål vedr. fryser.

Anbefalte innlegg

Gjest Trenger mer fryseplass

Jeg skal kjøpe meg et fryseskap og ser at man kan få dem med såkalt 'no frost'. Det vil si at man slipper å ise av skapet.

Hvor stor fordel er dette kontra et fryseskap uten 'no frost'? Hvor ofte må man normalt sett ise av en fryser/et fryseskap?

Takker for erfaringer/tips.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/360047-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-vedr-fryser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har en stor fryseboks som er 17 år gammel, og jeg regner med at den ikke har så lang levetid igjen. Jeg iser den av 1-2 ganger i året nå, i mange år gjorde jeg det aldri, evt en gang annethvert år. Det tar ikke lang tid - maks et par timer.

Jeg vet at jeg kommer itl å kjøpe fryseboks igjen, mye mer fleksibelt hvis du skal ha oppi noe stort (f.eks. stor steik, smalahover, store poser med boller osv ift et fryseskap.

Vi har en stor fryseboks som er 17 år gammel, og jeg regner med at den ikke har så lang levetid igjen. Jeg iser den av 1-2 ganger i året nå, i mange år gjorde jeg det aldri, evt en gang annethvert år. Det tar ikke lang tid - maks et par timer.

Jeg vet at jeg kommer itl å kjøpe fryseboks igjen, mye mer fleksibelt hvis du skal ha oppi noe stort (f.eks. stor steik, smalahover, store poser med boller osv ift et fryseskap.

Hei og takk for svar.

Jeg er rimelig sikker på at jeg skal ha fryseskap og ikke fryseboks. Smalahove skal jeg aldri ha, boller har jeg sjelden i fryseren osv. Jeg har mest pizza, kjøttdeig, brød, reker, forskjellige frossenmiddager. Ser ikke at det ikke blir plass i de skuffene?

Hei og takk for svar.

Jeg er rimelig sikker på at jeg skal ha fryseskap og ikke fryseboks. Smalahove skal jeg aldri ha, boller har jeg sjelden i fryseren osv. Jeg har mest pizza, kjøttdeig, brød, reker, forskjellige frossenmiddager. Ser ikke at det ikke blir plass i de skuffene?

Jeg har fryseskap og kommer aldri til å kjøpe meg fryseboks. Fryktelig upraktisk å nå ned i bunnen og veldig uoversiktlig synes jeg.

Kjæresten har fryseboks og jeg overlater til ham å finne noe nedi der altså - bare kaos jo!

Jeg har fryseskap og kommer aldri til å kjøpe meg fryseboks. Fryktelig upraktisk å nå ned i bunnen og veldig uoversiktlig synes jeg.

Kjæresten har fryseboks og jeg overlater til ham å finne noe nedi der altså - bare kaos jo!

Neida, en må bare huske litt hva en legger i ulike poser (kiwa, ica, prix osv) og fasongen på dem, og ha et grovt system på hvor en setter syltetøy, hvor en legger store hele stykker til middag (fisk og kjøtt) og hvor en har kjappe middagsting, så går det så greit atte :-)

Men jeg må innrømme at jeg har 10 ganger mer oversikt oppi der enn det mannen min har, han er nok litt enig med deg.

Gjest Trenger mer fryseplass.

Enig, og tatt i betraktning at jeg av og til har store problemer med å finne ting i min egen håndveske, så tør jeg ikke tenke på hva blodtrykket ville vært med en fryseboks i min leilighet! *s*

Annonse

Gjest annlovinda

Hei og takk for svar.

Vi byttet ut fryseboksen med fryseskap for noen år siden, og kommer ALDRI til å ha fryseboks igjen.

Mye enklere å finne noe i skapet framfor den store uoversiktilige boksen.

synes

Vi byttet ut fryseboksen med fryseskap for noen år siden, og kommer ALDRI til å ha fryseboks igjen.

Mye enklere å finne noe i skapet framfor den store uoversiktilige boksen.

synes

Ja, jeg er også rimelig sikker på at jeg mener det samme som deg.

Neida, en må bare huske litt hva en legger i ulike poser (kiwa, ica, prix osv) og fasongen på dem, og ha et grovt system på hvor en setter syltetøy, hvor en legger store hele stykker til middag (fisk og kjøtt) og hvor en har kjappe middagsting, så går det så greit atte :-)

Men jeg må innrømme at jeg har 10 ganger mer oversikt oppi der enn det mannen min har, han er nok litt enig med deg.

Jeg var totalt imot at han skulle kjøpe fryseboks da han kjøpte den, men den gangen hørte han ikke på meg gitt. Det er jo system oppi der i noen dager etter at vi har hatt et raid og ryddet, men så fort vi må lempe noe til side for å finne det som ligger under så blir det jo kaos igjen.

Nei - mye lettere med fryseskap med en skuff til fisk, en til kjøtt, en til brødvarer, en til syltetøy og 1-2 til diverse. :o)

Jeg var totalt imot at han skulle kjøpe fryseboks da han kjøpte den, men den gangen hørte han ikke på meg gitt. Det er jo system oppi der i noen dager etter at vi har hatt et raid og ryddet, men så fort vi må lempe noe til side for å finne det som ligger under så blir det jo kaos igjen.

Nei - mye lettere med fryseskap med en skuff til fisk, en til kjøtt, en til brødvarer, en til syltetøy og 1-2 til diverse. :o)

Kjæresten min sier han ville gått for en stor fryseboks om han var meg, fordi det er f.eks. 400 l. til 4500 kr. og altså da mye billigere enn et fryseskap. "Problemet" er at jeg bor i leilighet og vil ikke ha en slik diger boks i leiligheten. Synes det passer bedre hvis man bor i hus og har en garasje, kjeller eller bod man kan ha den i.

Jeg har tenkt akkurat som deg, at jeg skal ha 1 skuff til kjøtt, 1 til fisk, 1 til brød osv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...