Gå til innhold

Påstand om 14års forvaring for overgrepstiltalt

PieLill

Anbefalte innlegg

Ikke fordi jeg er uenig i påstanden, men hvorfor får disse så lang straff, mens andre overgripere får mellom 1-2 år? Er det fordi saken har vært i avisen?

Er noen unger mindre verdt enn andre unger? Andre har blitt misbrukt og mishandlet i tiår uten at overgriperen har fått noe særlig straff og misbrukt flere unger i familien, barn, stebarn, nevøer og nieser. Jeg har vært tilstede under den rettsaken og ble egentlig ganske sjokka over alt som kom fram og straffen ble 2 år og 4 mnd og den var så "lang" fordi det var andre gangen han ble dømt.

''Ikke fordi jeg er uenig i påstanden, men hvorfor får disse så lang straff, mens andre overgripere får mellom 1-2 år? ''

Det samme lurer jeg på. Jeg kjenner ei som ble grovt misbrukt av stefaren sin fra hun var 6 år gammel til hun gikk på ungdomsskolen. Han fikk snaue to års fengsel. Det er faen meg opprørende at man ikke får strengere straff for å frarøve en unge hele oppveksten - og store deler av voksenlivet, jfr traumer og senskader. Æsj! Det strider i hvert fall mot min rettsoppfatning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

''Ikke fordi jeg er uenig i påstanden, men hvorfor får disse så lang straff, mens andre overgripere får mellom 1-2 år? ''

Det samme lurer jeg på. Jeg kjenner ei som ble grovt misbrukt av stefaren sin fra hun var 6 år gammel til hun gikk på ungdomsskolen. Han fikk snaue to års fengsel. Det er faen meg opprørende at man ikke får strengere straff for å frarøve en unge hele oppveksten - og store deler av voksenlivet, jfr traumer og senskader. Æsj! Det strider i hvert fall mot min rettsoppfatning.

Det er helt feil for meg også. Men det burde gjelde alle overgripere og ikke bare de i Alvdal. Men siden det er så mange nå som påstår at de er uskyldig dømt så kan det hende at Staten er redd for å måtte betale enda mer penger. Hva med de ungene der overgriperen ikke er dømt i det hele tatt, erstatning kan de få fra både stat og overgriper, men fengselstraff får overgriperen ikke. Det er helt utrolig. Hele systemet med voldtekt og overgrep er helt på trynet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er åpenbart at både straffeutmåling og erstatningsbeløp er alt for lave. Og at rettsapparatet ligge langt under hva de folkevalgte har vedtatt.

Vi får håpe at denne saken kan skape presidens for langt strengere straffer og høyere erstatning.

Det spesielle i denne saken er at bevisene er så sterke.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...