Gå til innhold

gi vann?


Gjest ukiki

Anbefalte innlegg

Hei

Noen som vet om jeg kan gi vann til et barn på 1 mnd. Skal være borte bare noen få timer en stund. Og nå lurer jeg på om det er nok å gi vann. Får aldri pumpet meg, og vil ikke gi tillegg heller.

Men hva er best for barnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære ukiki. Skal vannet erstatte et måltid er nok ikke dette nok. Det fyller bare opp magen, men inneholder ikke noe kalorier. Spør helsestasjonen eller venninner med erfaring, om du kan få noen tips til pumping eller vise deg håndmelking. Om ikke du klarer å pumpe bør barnet få morsmelkserstatning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære ukiki. Skal vannet erstatte et måltid er nok ikke dette nok. Det fyller bare opp magen, men inneholder ikke noe kalorier. Spør helsestasjonen eller venninner med erfaring, om du kan få noen tips til pumping eller vise deg håndmelking. Om ikke du klarer å pumpe bør barnet få morsmelkserstatning

For en et par timer kan sukkervann gjøre nytten.I dette tidsrommet (hvis puppet opp på forhånd) trenger ikke ungen mat,men kanskje en liten koseboost :-)

Hvis du skal være borte lengre vil jeg anbefale erstatning.Feks nan HA1 som du får på apoteket,denne er ekstra skånsom mot magen.

Prøvd å pumpe mens du ammer?

Selv om du får ut lite kan det samles opp gjennom noen dager til et helt måltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vann kan jo aldri erstatte et måltid!

Man blir ikke mett av vann, selv om det kanskje kan stagge den verste gråtingen til barnet i noen minutter, før det begynner igjen. Men er barnet sultent, så har jo barnet vondt. Det gjør vondt å være ordentlig sulten.

Når du skriver "jeg får aldri pumpet meg", så er jeg litt usikker på hva du mener ? Har du pumpe, men har liksom ikke tid ? Eller får du det ikke til ?

Det er også stor forskjell på "bare noen få timer", når du nevner hvor lenge du skal være borte. Er "få timer" to timer" eller fire-fem ? Er det mer enn et par timer må du sørge for mat (ikke vann!) til barnet mens du er borte. Enten i form av morsmelkerstatning, eller utpumpet morsmelk.

Siden du skriver at du ikke "får pumpet deg" og ikke vil gi morsmelkerstatning, virker det ikke som du/dere har prøvd å gi barnet deres flaske før overhodet? Du/dere MÅ jo på forhånd sørge for få klart for dere om barnet tar flaske - rett og slett fordi mange babyer ikke gjør det i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...