Gå til innhold

Hvor mye vet man egentlig om kreft?

Gjest Skuffet over fastlegen til mor!

Anbefalte innlegg

Gjest Skuffet over fastlegen til mor!

Min mor hadde i mange år vondt i ryggen,og man trodde lenge at det var isjas.Siden far hadde leddgikt og levde på

smertestillende medisiner i over 20 år ,ville ikke mor legge sten til byrden ved å klage over ryggsmerter,når hun kunne ta varme bad og ikke fantasere om farlige sykdommer.Hun døde av kreft i nyrene.Far ville fått det mye værre, og begge ville nok skåne en skilt mann med psykiske problemer.Hadde jeg bare hatt styrke nok til å dra hodet opp fra sanden som en dustete struts! Er ikke kreft en meget gammel sykdom som egentlig tar mange flere liv en både Aids/HIV,ebola,pest og kolera til sammen over hele verden? Burde ikke de rike landene der denne sykdommen er mest utbred kunne bruke tilstrekkelige ressurser (penger) til å kunne utrydde denne sykdomnmen helt? Det er vel ikke bare lungekreft som dreper? Skulle ønske jeg kunne kommet noen vei med å saksøke min mors leger! Far døde jo av en

kombinasjon av en hjerteoperasjon og en svekket kropp pga langvarig bruke ev Reumacon og andre medisiner som tydeligvis var farlige for ham.Reumacon var ikke enda ferdig utprøved i norge,men han fikk de alikevel.Far hadde jo en medfødt hjertefeil som ble ordnet under operasjonen.Jeg husker enda at vi spiste vaffler på Rikshospitalet med jorbærsyltetøy og rømme,og at jeg trillet ham inn på rommet hans i en rullestol.Dette var i nov. 2004.Han døde på operasjonsbordet den 27.da aorta revnet på langs pga langvarig svekkelse av sterke medisiner.Han ville heller leve kort,uten smerter,enn lenge med.Jeg fikk ingen søsken fordi min mor var blitt steril pga en ubrukelig jordmor!

Senere fikk hun problemer med ryggen,og fikk konstantert isjas.Hun slet med dette lenge og hun ble uføretrygdet på 90 tallet en gang.Far på 80 tallet.Når man går rundt halve livet med konstante smerter i ryggen,holder man kjeft,selv om det er vondt,når mannen har det værre.Nyrene ligger tydligis ganske nære ryggsøylen,siden legene først tok feil.Men det var altså alt for sent i desember 2004,og jeg har hele tiden siden forbannet julen og dens død!Selv om far døde i november og mor i januar,føler jeg at Gud har straffen min familie ekstra hardt.Så jeg er nok en hårdnakket agnostiker i dag.Litt rart egentlig siden alle fars søsken enten er kristne eller døde.(4-3) 2 i Canada og 2 i Norge.Godt det er 10 måneder til helvete begynner for 7. gang! Skulle egentlig vært død jeg og,(depresjon) men jeg har barn å ta hensyn til så jeg må nok legge egoismen fra meg og krabbe videre i dette hærsens livet.Luksusen med å være ego kan jeg ikke påkoste meg lenger,jeg blir jo bestefar i april!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/360065-hvor-mye-vet-man-egentlig-om-kreft/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...