Gå til innhold

Anbefalte innlegg

...men hvor ofte er det egentlig vanlig å vaske gulv & støvsuge?

Jeg vasker gulv (og forøvrig resten av huset) på lørdag eller søndag, og støvsuger en til to ganger i uka i tillegg til det.

(I tillegg til at jeg selvsagt drar over om jeg drar inn søle eller søler, støvsuger opp om jeg smuler etc)

Og anser meg som et rimelig ryddig & renslig menneske, uten at jeg tar av, det finnes morsommere og viktigere ting, på et vis.

I samtale med kommende svigermor kom vi av en eller annen årsak inn på renhold (hun er fryktelig opptatt av slikt, selv om hun sier at hun ikke er det;)) der jeg, uten å skjemmes spesielt da fortalte overstående (hun lurte på det, implisitt!) og får litt sånn skuffa til svar at jeg sikkert kommer til å interessere meg mere for å holde det ryddig & rent når jeg flytter inn i nytt & fint.. (!!)

!?

Nå er jeg sikker på at dama mente dette helt hyggelig og alt det der, men..

Jeg HAR det rent og ryddig. Og leiligheten jeg bor i nå ER ny og pen.

Her sto ikke standaren til forventnigene, trur eg..;)

Men jeg ble faktisk litt bekymra.

ER det grisete å ikke vaske huset oftere enn det?

Og er det virkelig vanlig å gjøre det oftere?

Ble nesten litt usikker nå, selvom alle mine venner heller plasserer meg mot OCD delen av skalaen, om noe, jeg har et ryddig, rent, velorganisert og hyggelig hjem.

Ka dokker tror? hvor ofte vasker og støvsuger dere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/360069-alts%C3%A5husarbeidsp%C3%B8rsm%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1

23

• Axcia

5

• morsan

4

• mariaflyfly

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Ikke hør på svigers, dette høres helt vanlig ut :)

Nei altså! ;) For å si det med Nemi : "Det er vel ingen som ligger på dødsleiet og angrer på at de ikke gjorde mer husarbeid!" ;D

Og jeg synes selv jeg ER ryddig. På grensa til veldig. Så jeg ble litt stuss her.

:)

Jeg synes du vasker super-ofte og mye. :-)

Her er det sikkert forskjeller, men hvis hun damen vasker mye mer enn deg, så kan hun ikke ha spesielt mange andre ting i livet hun fokuserer på...ja, hun spurte jo til og med om temaet?

Nå er jeg under snittet opptatt av å bruke tid på å vaske hjemme da.. ;) Jeg fokuserer med god samvittighet på helt andre ting i livet! Som å trene, være med samboer, være med venner, lage god og sunn mat fra bunnen av, holde bilen i orden, lese, studere og lurke på dol. :-) Og jobbe. :-P

Gjest Svarttrost

Nei altså! ;) For å si det med Nemi : "Det er vel ingen som ligger på dødsleiet og angrer på at de ikke gjorde mer husarbeid!" ;D

Og jeg synes selv jeg ER ryddig. På grensa til veldig. Så jeg ble litt stuss her.

:)

Sånn for kuriøsitetens skyld kan jeg fortelle at jeg vet om en person som støvsuger garasjen minst to ganger i uka. Garasjen! Men her snakker vi sannsynligvis om en tvangslidelse, det finnes aldri et støvkorn noe sted.

Likte Nemi-en :)

Jeg synes du vasker super-ofte og mye. :-)

Her er det sikkert forskjeller, men hvis hun damen vasker mye mer enn deg, så kan hun ikke ha spesielt mange andre ting i livet hun fokuserer på...ja, hun spurte jo til og med om temaet?

Nå er jeg under snittet opptatt av å bruke tid på å vaske hjemme da.. ;) Jeg fokuserer med god samvittighet på helt andre ting i livet! Som å trene, være med samboer, være med venner, lage god og sunn mat fra bunnen av, holde bilen i orden, lese, studere og lurke på dol. :-) Og jobbe. :-P

Enig med deg :) Jeg liker bedre å bruke fritid på andre ting jeg også..venner, matlaging, bøker, diskusjoner etc etc..

Har IKKE behov for å skure badet oftere! ;) Og greia er jo, det _er_ rent. Veldig. Jeg skjønner ikke helt hva som egentlig forventes..Tror jeg kan gi faen i det først som sist, tror ikke jeg verken kan eller vil innfri akkurat de.

Men godt å høre at det er helt vanlig & ikke blir generelt ansett som lite..;)

Annonse

Sånn for kuriøsitetens skyld kan jeg fortelle at jeg vet om en person som støvsuger garasjen minst to ganger i uka. Garasjen! Men her snakker vi sannsynligvis om en tvangslidelse, det finnes aldri et støvkorn noe sted.

Likte Nemi-en :)

*lol* I garasjen! :D Ja, det må jeg sannelig si. Lurer på om ikke svigermor også hadde måttet kaste inn håndkleet der! ;)

Men, ja, det hørtes jo litt ut som tvang.

*lol* I garasjen! :D Ja, det må jeg sannelig si. Lurer på om ikke svigermor også hadde måttet kaste inn håndkleet der! ;)

Men, ja, det hørtes jo litt ut som tvang.

Neste gang svigermor tar opp temaet (hvis de har garasje da..) får du henslengt si at "ja det må være litt slit å ha garasje, ja jeg hadde ikke orket å støvsuge den mer enn et par-tre ganger i uka hvis vi hadde hatt garasje, altså". :-D

Det er et generasjonsskille i måten å ordlegge seg på, ikke noe å tenke på. Hvis hun senere skulle nevne på at det synes henne å være litt lav standard. Så kan jeg stille med noen og ørti millioner måter å holde leven med henne på, uten at hun aaaaner hva som skjer. ;0P

Her vasker jeg kontinuerlig føler jeg. Hjelper ikke en cm, men vi er storfamilie og katt. Så jeg tar ikke det så tungt. Skraper over nå og da og sjauer en gang i uka. Omtrentlig. Kommer aldri i mål okke som.

Jeg er mer avslappet enn deg og jeg har små barn som ikke holder tilbake på brødsmulene og matrestene.

Min eks-svigermor kommenterte en gang hun var på besøk hos meg (og da var hun faktisk eks-svigermor allerede, jeg var bare snill og inviterte på et måltid mat etter en lang flytur) at hun var jo sååå opptatt av å ha det rent og pent rundt seg, mens hun sendte leiligheten min et misbilligende blikk. Så jeg sa: "Jeg også!" og smilte vennlig og stort.

Gjest segunda

Det er vanlig å være usikker på kommende svigermødre;-). Jeg aner ikke hva som er vanlig og i mitt tilfelle vasker jeg ikke gulv eller leilighet engang i uken. Jeg bor alene og er mye borte, og bortreist i perioder. Jeg har barna mine boende her innimellom og noen ganger gjester og da blir det vasket oftere. Stort sett får jeg vaskehjelp engang i måneden som vasker hele leiligheten og så støvsuger jeg innimellom og vasker hvis det trenges.

Min ekssvigermor er død nå og hun ga blaffen i hva jeg vasket mye, men hun var opptatt av om jeg ikke dyrket poteter og kålrot, plukket bær og syltet osv. En del andre husmorting og hun greide å gjøre meg vanvittig usikker i åresvis. De siste 6 årene av hennes liv var hun ekssvigermor og da hadde vi fantastisk godt forhold til hverandre.

Annonse

Om man ikke har bikkje eller unger synes jeg det er galskap å vaske hver uke samt støvsuge flere ganger!

Galskap! :-)

Hah! :D Nemlig..;) Jeg synes også jeg holder det veldig rent & pent, og ble litt overasket over at mine standarer her ikke skulle være helt greie & litt til..;)

Syns det høresmerenn bra ut jeg. Her er det litt opp og ned etter hvor mye bøss det blir, men støvsuger vel 2 ganger pr uke. Synder mer med gulvvask. Ikke alltid det blir hver uke nei *flau*

Men det er jo godt å høre! :) Jeg synes nemlig selv jeg er _veldig_ flink & strukturert, og ble litt forbløffet over at det ikke skulle være tilstrekkelig.

Djeez, det er jo ikke supergøy å gjøre hus, så MERE har jeg da slett ikke lyst til å gjøre! :o

Det er et generasjonsskille i måten å ordlegge seg på, ikke noe å tenke på. Hvis hun senere skulle nevne på at det synes henne å være litt lav standard. Så kan jeg stille med noen og ørti millioner måter å holde leven med henne på, uten at hun aaaaner hva som skjer. ;0P

Her vasker jeg kontinuerlig føler jeg. Hjelper ikke en cm, men vi er storfamilie og katt. Så jeg tar ikke det så tungt. Skraper over nå og da og sjauer en gang i uka. Omtrentlig. Kommer aldri i mål okke som.

Det kan nok hende jeg må ta deg opp på det tilbudet! ;)

Jeg er mer avslappet enn deg og jeg har små barn som ikke holder tilbake på brødsmulene og matrestene.

Min eks-svigermor kommenterte en gang hun var på besøk hos meg (og da var hun faktisk eks-svigermor allerede, jeg var bare snill og inviterte på et måltid mat etter en lang flytur) at hun var jo sååå opptatt av å ha det rent og pent rundt seg, mens hun sendte leiligheten min et misbilligende blikk. Så jeg sa: "Jeg også!" og smilte vennlig og stort.

:D

Det er jo sånn man må takle sånt & slike da! :)

Men jeg ble litt forbløffa. Jeg blir ellers regnet som svært så ryddig.

Det er vanlig å være usikker på kommende svigermødre;-). Jeg aner ikke hva som er vanlig og i mitt tilfelle vasker jeg ikke gulv eller leilighet engang i uken. Jeg bor alene og er mye borte, og bortreist i perioder. Jeg har barna mine boende her innimellom og noen ganger gjester og da blir det vasket oftere. Stort sett får jeg vaskehjelp engang i måneden som vasker hele leiligheten og så støvsuger jeg innimellom og vasker hvis det trenges.

Min ekssvigermor er død nå og hun ga blaffen i hva jeg vasket mye, men hun var opptatt av om jeg ikke dyrket poteter og kålrot, plukket bær og syltet osv. En del andre husmorting og hun greide å gjøre meg vanvittig usikker i åresvis. De siste 6 årene av hennes liv var hun ekssvigermor og da hadde vi fantastisk godt forhold til hverandre.

Jeg skal prøve å ikke la meg sette ut & bli usikker! :) Men litt overasket ble jeg, trodde bokstavelig talt jeg hadde mitt på det rene her..;)

Men det er jo godt å høre! :) Jeg synes nemlig selv jeg er _veldig_ flink & strukturert, og ble litt forbløffet over at det ikke skulle være tilstrekkelig.

Djeez, det er jo ikke supergøy å gjøre hus, så MERE har jeg da slett ikke lyst til å gjøre! :o

Eh, har ikke du ganske straks en mann? Hva har du tenkt å bruke han til?!? ;-) Han er sikkert dugandes til å ta seg av alt husarbeide når han er hjemme ;-) Om han er opplært til daglig vasking av gulv, så får han bare ha det som hobby *hehe* I mens kan du skifte bleier og mate barn (sikkert fra sommer'n 2012). *s*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...