Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1

23

• Axcia

5

• morsan

4

• mariaflyfly

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Her er mønsteret at det støvsuges og vaskes golv en gang pr uke. Innimellom går det to uker mellom golvvask. Soverommene blir vasket veldig mye sjeldnere, de blir stort sett bare støvsugd en sjelden gang.

Bad og doer vaskes som regel en gang uke.

Min kjære svigermor mener at jeg vasker for mye (ja, det finnes den type svigermødre også...). Jeg synes ikke selv at jeg har "støv på hjernen", men det synes hun.

Jeg støvsuger alle golv 1-2 ganger i uka, avhengig av hvor mye pelsdyret røyter. Vasker golvet på kjøkken, bad, vaskerom og gang med våtmopp en gang i uka, tørker støv en gang i uka. Golvet på soverom og i stua blir vasket med våtmopp ca. 1 gang i måneden. Støvsuger møblene i stua 1-2 ganger i måneden.

Vegger (og tak) på bad og kjøkken tar jeg ca. 1 gang i måneden, andre rom ca. 1 gang i året. Vinduer vasker jeg når jeg ser at de er skitne. Prøver å holde skittentøymengden under kontroll, og vasker i gjennomsnitt en maskin om dagen mandag-fredag.

Da jeg flyttet for meg selv hadde jeg ett mål: Jeg skulle alltid kunne invitere folk inn hvis de kom på uventet besøk. Og det tror jeg at jeg har klart å holde.

Vi er forresten to voksne og en hund i en forholdsvis lettstelt leilighet.

Uten å ha lest tråden må jeg bare si at din standard er høyere enn hos oss! :-)

Her støvsuges riktignok ca hver 2. dag, men gulvvask tas vel omtrent kun til jul, til bursdager og om vi skal ha selskapeligheter. Vi tar unna flekker fortløpende, da, og tørker opp hvis vi søler noe.

Rydding gjøres daglig, men det er jo en dyd av nødvendighet når det handler om yttertøy og treningstøy og sånt.

Anser vårt hus som helt ordinært hva renslighet angår, jeg er aldri flau over å få overraskende besøk for å si det sånn (dvs., det KAN jeg jo være på ekstremdager, men de er heldigvis sjeldne).

Neste gang temaet kommer opp smiler du bare søtt. Ingen grunn til å gå i konkurranse om rydd & vask. Den taper du bare uansett.

He,he... Glad hun ikke er svigermoren min ;)

Vi støvsuger når det er behov for det - sånn 1-2 ganger i uka.

Så kommer det en vaskehjelp og vasker huset hver 14. dag. Vi vasker selvsagt opp søl o.l. uten om dette :)

Mitt syn: Ikke bry deg om svigermor - du er mer enn renslig nok :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...