Gå til innhold

Mobilstråling bremser alzheimer

Anbefalte innlegg

''Forskere ved University of South Florida har gjennomført forsøk på mus og konkluderer med at den elektromagnetiske strålingen fra mobiltelefoner faktisk beskytter mot alzheimer.

To timer daglig

Forsøksmusene, som var genetisk endret for å utvikle alzheimer, ble utsatt for stråling fra mobiltelefon i to timer om dagen over en periode på sju til ni måneder.

Blant eldre mus med alzheimer forsvant etter hvert proteinfragmentet beta-amyloid, som hoper seg opp i hjernen hos dem som har alzheimer. ''

Kilde: http://www.tu.no/nyeteknologier/article232834.ece

Interessante resultater!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/360072-mobilstr%C3%A5ling-bremser-alzheimer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mus og mennesker spiller liten rolle. Jeg snakker garantert nok i telefonen uansett ;o)

At noe er påvist i forhold til mus, er _langt_ fra ensbetydende med at det vil vise seg å også gjelde i forhold til mennesker.

Så i slike sammenhenger spiller det faktisk en rolle om du er menneske eller mus...*s*

At noe er påvist i forhold til mus, er _langt_ fra ensbetydende med at det vil vise seg å også gjelde i forhold til mennesker.

Så i slike sammenhenger spiller det faktisk en rolle om du er menneske eller mus...*s*

Jeg leser stadig forskningsrapporter på rotter og mus, jeg håper på det beste ;o) Jeg er redd for Alzheimer altså, mer enn noe annet.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...