Gå til innhold

Noen som vet?

Anbefalte innlegg

Gjest småirritert

Man får bare tre ukers varsel på slike ting så det hadde antagelig ikke hjulpet noe om huseier fikk beskjed for tre uker siden.

3 uker? Det virket veldig kort med tanke på at man kanskje ønsker å planlegge noen uker vekk fra marerittet som byggestøy innebærer :) Men jeg aner ikke om det er vanlig med varsling i det hele tatt når det er påbygging på private boliger det er snakk om. Jeg får bare ta det som det kommer og håpe at det ikke blir like mye støy hele tiden :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/360100-noen-som-vet/page/2/#findComment-3111589
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 uker? Det virket veldig kort med tanke på at man kanskje ønsker å planlegge noen uker vekk fra marerittet som byggestøy innebærer :) Men jeg aner ikke om det er vanlig med varsling i det hele tatt når det er påbygging på private boliger det er snakk om. Jeg får bare ta det som det kommer og håpe at det ikke blir like mye støy hele tiden :)

Jeg fikk ikke vite noe, men styret visste det så jeg våknet klokka to en natt og de brukte borr på asfalten i gata under soveromsvinduet i februarmåned med frost i bakken. Hele huset ristet og slik holdt de på døgnet rundt i flere mnd. Trodde jeg skulle dø for jeg fikk jo aldri fred :o)

Jeg vet at du ikke er trodde du ja, det er noen som henger etter meg og skriver slike innlegg innimellom og jeg blir bare så irritert innimellom.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/360100-noen-som-vet/page/2/#findComment-3111596
Del på andre sider

Gjest småirritert

Jeg fikk ikke vite noe, men styret visste det så jeg våknet klokka to en natt og de brukte borr på asfalten i gata under soveromsvinduet i februarmåned med frost i bakken. Hele huset ristet og slik holdt de på døgnet rundt i flere mnd. Trodde jeg skulle dø for jeg fikk jo aldri fred :o)

Jeg vet at du ikke er trodde du ja, det er noen som henger etter meg og skriver slike innlegg innimellom og jeg blir bare så irritert innimellom.

For et mareritt! Jeg frykter det blir litt tilsvarende her for de jobber jo nå i tele og det bråker noe inn i granskauen. Men jeg tror ikke de kommer til å holde på om natten. Men så er det slik at en av oss jobber natt og da trenger søvn om dagen og det var derfor vi spurte spesifikt om det var et rolig område med tanke på dette. De visste at en av oss jobber natt og da synes jeg det er dårlig gjort at de ikke har fortalt oss om dette hvis de visste. Problemet ville jo i grunnen ikke vært der hvis vi begge jobbet dagtid, for de avslutter rundt kl 17-18.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/360100-noen-som-vet/page/2/#findComment-3111623
Del på andre sider

Ansvaret ligger jo der hvis de har mottatt varsel om at dette skulle skje pga støy. Hvis de har valgt å holde det skjult med tanke på at det ville vært umulig å få det leid ut for et år når halve året vil bety å bo på en byggeplass. Jeg vet at huseier visste om dette, da det ble sagt i en setning at naboen skulle bygge på når vedkommende var innom her en tur, det var vel og merke 5 mnd etter inngått leiekontrakt. Jeg skal da holde ut i 6 mnd til, men lurte på om man har noen rettigheter om man ikke ønsker å holde ut og flytte videre :)

Hvis du ikke har noe skriftlig, så er det vel sånn at du ikke har noen rettigheter, også må du bare akseptere dessverre, at du har vært utsatt for uærlighet fra utleiers side. Utleiern har vel helt sikkert visst om påbyggingen, for naboen skal vel strengt tatt ha en aksept fra sine naboer om at påbygning er ok?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/360100-noen-som-vet/page/2/#findComment-3111636
Del på andre sider

Gjest småirritert

Hvis du ikke har noe skriftlig, så er det vel sånn at du ikke har noen rettigheter, også må du bare akseptere dessverre, at du har vært utsatt for uærlighet fra utleiers side. Utleiern har vel helt sikkert visst om påbyggingen, for naboen skal vel strengt tatt ha en aksept fra sine naboer om at påbygning er ok?

Jeg tror du har rett og arkiverer dette som nok et tilfelle av mennesker som ikke bryr seg om hvilke konsekvenser deres små hvite løgner vil ha for andre. Det er et halvt år igjen av kontrakten, så får bare holde ut og håpe at det blir perioder hvor det ikke blir altfor ille. Jeg vet at huseier har visst dette en stund eller lengre for vedkommende nevnte det i en bisetning at naboen skulle bygge på under en snakk vi hadde for en tid tilbake. Jeg fikk ikke sagt så mye da og forstod vel heller ikke helt konsekvensen av støyen før gravingen startet. Man velger jo gjerne å tenke at det går nok fint :) Jeg har flyttet fra støy nettopp med tanke på behovet for å sove på dagtid og derfor er dette litt ekstra ergerlig når man forklarte at man hadde det behovet før kontraktsinngåelse. Men, men...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/360100-noen-som-vet/page/2/#findComment-3111644
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror du har rett og arkiverer dette som nok et tilfelle av mennesker som ikke bryr seg om hvilke konsekvenser deres små hvite løgner vil ha for andre. Det er et halvt år igjen av kontrakten, så får bare holde ut og håpe at det blir perioder hvor det ikke blir altfor ille. Jeg vet at huseier har visst dette en stund eller lengre for vedkommende nevnte det i en bisetning at naboen skulle bygge på under en snakk vi hadde for en tid tilbake. Jeg fikk ikke sagt så mye da og forstod vel heller ikke helt konsekvensen av støyen før gravingen startet. Man velger jo gjerne å tenke at det går nok fint :) Jeg har flyttet fra støy nettopp med tanke på behovet for å sove på dagtid og derfor er dette litt ekstra ergerlig når man forklarte at man hadde det behovet før kontraktsinngåelse. Men, men...

Jeg skjønner det veldig godt jeg, det er dritirriterende å oppleve uredelige utleiere.

Har selv opplevd å måtte flytte fra en leilighet i høst pga acetonelukt og dårlig utluftning fra en neglesalong under oss, noen som flytta inn etter oss. Utleiern gjorde ingenting, men jeg var så sta og sint at jeg kontakta teknikk og miljø i kommunen og vi endte med å få en fin økonomisk kompensasjon for de månedene vi hadde vært berørt av problemet.

Det skal så sies at vi i den nye leiligheten ble passive røykere, pga utettheter og dårlig utluftning igjen, denne gangen fra kaféen under oss! Men nå varsla jeg fra til denne uteleiern at denne kampen orker vi ikke igjen. Så nå får de ny topp utluftning her, og så er vi forhåpentlig endelig luktfrie, he he.

Men for søren, hvor sliten en blir av å skulle kjempe med lignende problemer i hverdagen, det er ikke til å holde ut.

Lykke til, håper lastebilen forsvinner fortere enn fy.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/360100-noen-som-vet/page/2/#findComment-3111655
Del på andre sider

Gjest småirritert

Jeg skjønner det veldig godt jeg, det er dritirriterende å oppleve uredelige utleiere.

Har selv opplevd å måtte flytte fra en leilighet i høst pga acetonelukt og dårlig utluftning fra en neglesalong under oss, noen som flytta inn etter oss. Utleiern gjorde ingenting, men jeg var så sta og sint at jeg kontakta teknikk og miljø i kommunen og vi endte med å få en fin økonomisk kompensasjon for de månedene vi hadde vært berørt av problemet.

Det skal så sies at vi i den nye leiligheten ble passive røykere, pga utettheter og dårlig utluftning igjen, denne gangen fra kaféen under oss! Men nå varsla jeg fra til denne uteleiern at denne kampen orker vi ikke igjen. Så nå får de ny topp utluftning her, og så er vi forhåpentlig endelig luktfrie, he he.

Men for søren, hvor sliten en blir av å skulle kjempe med lignende problemer i hverdagen, det er ikke til å holde ut.

Lykke til, håper lastebilen forsvinner fortere enn fy.

''Men for søren, hvor sliten en blir av å skulle kjempe med lignende problemer i hverdagen, det er ikke til å holde ut.''

Ja slikt blir man sliten av - huff. Jeg har ikke lyst at det skal komme til noen konflikt i dette heller, men jeg føler at jeg har blitt litt "lurt" og kommer nok til å uttrykke på ett eller annet vis før jeg flytter herfra tenker jeg hehe.

Etter lastebilen dukker det nok andre maskiner opp - usj. Her skal det støpes grunnmur, kuttes i trevirke og snekres i sikkert de månedene som gjenstår av kontraktstiden. Det er pokker ta bare noen få meter fra husveggen også. Hadde det vært hundre meter nede i gaten så hadde jeg vært spart for mye - grøss.

Godt å høre at det ordner /har ordnet seg for dere og takk for forståelse :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/360100-noen-som-vet/page/2/#findComment-3111666
Del på andre sider

For et mareritt! Jeg frykter det blir litt tilsvarende her for de jobber jo nå i tele og det bråker noe inn i granskauen. Men jeg tror ikke de kommer til å holde på om natten. Men så er det slik at en av oss jobber natt og da trenger søvn om dagen og det var derfor vi spurte spesifikt om det var et rolig område med tanke på dette. De visste at en av oss jobber natt og da synes jeg det er dårlig gjort at de ikke har fortalt oss om dette hvis de visste. Problemet ville jo i grunnen ikke vært der hvis vi begge jobbet dagtid, for de avslutter rundt kl 17-18.

Det var helt mareritt og jeg jobbet ikke heldigvis. Men ringte til og med fylkeslegen for jeg ble gærn og fikk beskjed om at i indre by var det greit å bråke 22 timer i døgnet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/360100-noen-som-vet/page/2/#findComment-3111705
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...