Gå til innhold

Dysleksi- ET STORT HJELP!!!!

hope11

Anbefalte innlegg

Jeg må lage denn historien kort,så kort fortalt har jeg nå en 7 klassing som knapt nok kan alfavetet, han kan lese litt, å skrive litt ENDELIG, jeg byttet skolepå han for noen år siden, å han er det "berste" tilfellet av dysleksi som PPT i denne kommunen noen gang har sett, han får all hjelp som går ann, av assistent, spesialskole (gardskole) 2 ganger i uken, fikk tildelt PC, PPT er inne, BUP har vært inne, å alle har vært der siden han var 6år,men vi kommer ingen vei føler jeg, å skolen vet ikke hva de skal gjøre, de mener han må ha lette nok oppgaver til å mestre, samtidig så blir de igjen så lette at 2 klassingen min har vanskeligere oppgaver enn 7 klassingen...

Dette er et kjempestort HJELPpga jeg nå er redd for at han må snart hebde seg på noen måte, da han faller av sosialt, fagligt osv,å da bekymrer det meg at han kanskje kan havbe ut for feil miljøer,siden han omtrent betaler folk for å være med han.

han har dysleksi og ADHD,men ADHD`en har han pga konsentrasjonen, ikke aggresiv osv

Kan noen hjelpe meg med hva som helst av tips og ideer til hva vi kan gjøre for å hjelpe han så han kan lære seg å lese å skrive så han i det minste kan mestre det såpass at han klarer seg i hverdagen, noe han ikke gjør enda...

Takknemlig for all hjelp...VIRKELIG...fortvilet....:S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er sikkert noe han er flink til. Jeg har en som også har dysleksi og han har strevd voldsomt med skolearbeid, men ellers er han helt rå til å lage mat og er handy som få. Så han får masse skryt for de tingene han er flink til og får gjøre slike ting to ganger i uka på skolen.

De er veldig få i klassen, 7 stykker og har tre lærere og han gjør det så mye bedre enn det han gjorde før og trives for første gang på skolen og er også forholdsvis flink faglig, han har dårlig grunnlag fra barneskolen og har masse hull som skal taes igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...