Gå til innhold

Ny hjemmelagegt Grandiosa

Anbefalte innlegg

Litt artig at du som er så sær i kosten kan spise Grandiosa, Poppins. Er du det enda forresten, kresen? Jeg husker du skrev endel om det før:)

Jeg har blitt myyyyye bedre med årene! Jeg spiser til og med RAKFISK!! (lærte meg å like det i julen) *stolt* ;-)

Jeg har også blitt mye bedre når det gjelder grønnsaker. Jeg kan spise det meste unntatt brokkoli, blomkål, tomat (ja vet det egentlig er en frukt) og løk.

Ellers er jeg fortsatt vanskelig når det gjelder pålegg. Jeg spiser f.eks ikke leverpostei, rekesalat, smør, kaviar, kokt egg, majones/remulade, geitost, makrell i tomat, eller sild. Men nå spiser jeg ikke frokost, og ellers er de fleste av mine måltider varme (jeg har ikke noe behov for brødmat), så det går egentlig helt fint :-)

En grandis innimellom er helt ok ;)

Fortsetter under...

Jeg har blitt myyyyye bedre med årene! Jeg spiser til og med RAKFISK!! (lærte meg å like det i julen) *stolt* ;-)

Jeg har også blitt mye bedre når det gjelder grønnsaker. Jeg kan spise det meste unntatt brokkoli, blomkål, tomat (ja vet det egentlig er en frukt) og løk.

Ellers er jeg fortsatt vanskelig når det gjelder pålegg. Jeg spiser f.eks ikke leverpostei, rekesalat, smør, kaviar, kokt egg, majones/remulade, geitost, makrell i tomat, eller sild. Men nå spiser jeg ikke frokost, og ellers er de fleste av mine måltider varme (jeg har ikke noe behov for brødmat), så det går egentlig helt fint :-)

En grandis innimellom er helt ok ;)

Jøss i all verden, det får man si var klar forbedring:) Rakfisk og brokkoli er det jo mange som sliter med å få ned, så det kommer neppe noen til å gi deg tyn for.

Jeg har en fetter som bare spiser tre middagsretter! En voksen mann, like gammel som meg. Han spiser pølser, koteletter og pizza, og det er det:)

Jøss i all verden, det får man si var klar forbedring:) Rakfisk og brokkoli er det jo mange som sliter med å få ned, så det kommer neppe noen til å gi deg tyn for.

Jeg har en fetter som bare spiser tre middagsretter! En voksen mann, like gammel som meg. Han spiser pølser, koteletter og pizza, og det er det:)

Ekstrem kresenhet hos voksne kan være en spiseforstyrrelse, så det på forsiden her på DOL:

http://www.klikk.no/helse/dinkost/ernaring/article646586.ece

''Jeg har en fetter som bare spiser tre middagsretter! En voksen mann, like gammel som meg. Han spiser pølser, koteletter og pizza, og det er det:)''

Hehe ja da kan vi trygt si at han er hakket særere enn meg i matveien ;-) Huff det høres ut som et forferdelig kjedelig kosthold.

''Jeg har en fetter som bare spiser tre middagsretter! En voksen mann, like gammel som meg. Han spiser pølser, koteletter og pizza, og det er det:)''

Hehe ja da kan vi trygt si at han er hakket særere enn meg i matveien ;-) Huff det høres ut som et forferdelig kjedelig kosthold.

Ja, hjelpes. Noe så trist! Selv på julaften sitter han der med pølsene sine. Kanskje det _er_ en slags spiseforstyrrelse? Han har alltid vært livredd for å smake på nye ting.

Ekstrem kresenhet hos voksne kan være en spiseforstyrrelse, så det på forsiden her på DOL:

http://www.klikk.no/helse/dinkost/ernaring/article646586.ece

Mye som stemmer her, men ikke det om alkohol. Der går merkelig nok alt ned. Nesten alt av mat er ekkelt, men alkohol, som er ganske ekstremt på smaken, _det_ bøttes rett ned. Helt underlig er det.

Annonse

Ja, hjelpes. Noe så trist! Selv på julaften sitter han der med pølsene sine. Kanskje det _er_ en slags spiseforstyrrelse? Han har alltid vært livredd for å smake på nye ting.

Har det ikke vært en TV-serie om "slike" for litt siden, da? Folk som hadde et helt ekstremt sært kosthold, og som ikke greide å smake på nye ting. Mener det var en som bare spiste pommes frites, og med bare mener jeg akkurat bare det.

Iallefall, disse menneskene fikk profesjonell hjelp, men du verden som de sleit. Gråt og fikk angstanfall når det kom noe nytt på tallerknen, men jeg mener de etterhvert greide å smake på - og like - andre ting.

Så kanskje det rett og slett er en psykisk lidelse. Stakkars folk, sier jeg bare, tenk alt de går glipp av!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...