Gå til innhold

Skolemelk

Gjest Mammaen28

Anbefalte innlegg

Gjest Mammaen28

Sønnen min på ti år har alltid fått lett melk på skolen, nå får visst alle de andre utenom han og en til sjokolademelk som man bestiller på nettet. Jeg synes det er noe stort tull å ha melk med sjokoladesmak på skolen, og det går ikke an å bestille det bare en eller to dager og vanlig melk de andre. Hva drikker deres barn? er jo dumt å nekte han når de andre får. Så i stuss:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine får sjokolademelk på skolen, men vi har det aldri hjemme, har aldri sjokoladepålegg og nesten aldri syltetøy, så jeg har latt dem få det.

Forresten så er det ikke sjokolademelk, men mild kakaosmak. Du kan lese om den her, jeg synes ikke denne er så ille:

https://www.skolemelk.no/164578.cms

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke akkurat sjokolademelk, men med kakaosmak. Ikke helt det samme. I tillegg er den eneste som er laktoseredusert, så ikke alle får denne fordi den er så søt og usunn, men fordi de ikke kan drikke vanlig melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skolemelken kuttet vi ut etter 4.klasse tror jeg det var. Junior prøvde en stund med den laktosereduserte jordbærmelka men syntes den smakte pyton. De tre siste årene har hatt med vannflaske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har inngått et kompromiss: Junior drikker vanlig lettmelk på skolen, til gjengjeld får han ta Oboy (den med litt redusert sukkerinnhold) i melken til frokost enkelte helgedager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine har veklset litt mellom vanlig lett og kakaomelk. Hun minste begynte med vanlig lett i høst, men byttet til kakao til jul. Hun på 9 gjorde omvendt (har vanlig lett nå). Han på 11 har hatt kakao kun en kort periode i 2. eller 3., men har stort sett foretrukket vanlig lettmelk. Nå i 6. har han ikke villet ha melk på skolen. Han drikker masse melk hjemme, så vi syntes det var helt i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...