Gjest Mammaen28 Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Sønnen min på ti år har alltid fått lett melk på skolen, nå får visst alle de andre utenom han og en til sjokolademelk som man bestiller på nettet. Jeg synes det er noe stort tull å ha melk med sjokoladesmak på skolen, og det går ikke an å bestille det bare en eller to dager og vanlig melk de andre. Hva drikker deres barn? er jo dumt å nekte han når de andre får. Så i stuss:( 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Mine får sjokolademelk på skolen, men vi har det aldri hjemme, har aldri sjokoladepålegg og nesten aldri syltetøy, så jeg har latt dem få det. Forresten så er det ikke sjokolademelk, men mild kakaosmak. Du kan lese om den her, jeg synes ikke denne er så ille: https://www.skolemelk.no/164578.cms 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Jentungen får eplejuice på skolen, guttungen har med seg vann, han vil ikke ha noe annet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lula Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Det er ikke akkurat sjokolademelk, men med kakaosmak. Ikke helt det samme. I tillegg er den eneste som er laktoseredusert, så ikke alle får denne fordi den er så søt og usunn, men fordi de ikke kan drikke vanlig melk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Mine drikker vann 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
avidi Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Skolemelken kuttet vi ut etter 4.klasse tror jeg det var. Junior prøvde en stund med den laktosereduserte jordbærmelka men syntes den smakte pyton. De tre siste årene har hatt med vannflaske. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisabeth Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 8-åringen vår har ekstra lett. Det er omtrent jevnt fordelt med kakaomelk og "vanlig" melk i klassen hans, sier han. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MayLynn Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 Mi fikk sjokolademelk tidligere for å unngå laktose. Nå får hun ikke melk for nå må hun også unngå melkeprotein... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Vi har inngått et kompromiss: Junior drikker vanlig lettmelk på skolen, til gjengjeld får han ta Oboy (den med litt redusert sukkerinnhold) i melken til frokost enkelte helgedager. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Mine har veklset litt mellom vanlig lett og kakaomelk. Hun minste begynte med vanlig lett i høst, men byttet til kakao til jul. Hun på 9 gjorde omvendt (har vanlig lett nå). Han på 11 har hatt kakao kun en kort periode i 2. eller 3., men har stort sett foretrukket vanlig lettmelk. Nå i 6. har han ikke villet ha melk på skolen. Han drikker masse melk hjemme, så vi syntes det var helt i orden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 På vår skole har de droppet kakaomelka, så de kan bare velge vanlig lettmelk... Begge ungene har skolemelk i år. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.