Gå til innhold

Deodorant til 11-åring.

Mandolaika

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

11

• Mandolaika

5

• Lillemus

4

• annegunn

3

Mest aktive i denne tråden

''Bør jeg kjøpe uparfymert?''

Etter råd fra folk på dol gikk jeg til innkjøp av en uparfyrmert übersensitiv roll-on til junior... Det tok ikke lange stunda før han sterkt ønsket å bytte den ut med en real spray med tydelig mannelukt... ;-)

Ja, ja, den sprayen blir i det minste _brukt_.

Akkurat samme erfaring her. Mannelukt er liksom ganske kult ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hehe,- ja det er vanskelig (for oss voksne) å se forskjell på en perfekt frisyre og en helt håpløs en :-)''

12-åringen her, guttungen, nekter plent å klippe seg og ser nå ut slik Beatles gjorde da de slo gjennom... Jeg har resignert. :o) Jeg synes selvfølgelig han er mye finere med piggsveis. *hehe*

Sånn er 12-åringen min også. I tillegg bruker han en deodorant som lukter aldeles grusomt, men som vistnok er en veldig kuul lukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har kun tatt på litt av fars aftershave før skolefester o.l.

Det rareste er egentlig hvor viktig utseendet på de små snippene med hår som stikker ut av den evinnelige lua er. Det er utrolig hvor lang tid som kan brukes på å dandere dette... :-)

Du skulle bare visst hvor mye tenåringens mormor engasjerer seg i at den omtalte tenåring ikke går med lue, aldri (ok, med unntak av hytteturer), og ei heller lukker glidelåsen på vinterjakka.

Kanskje jeg skulle hatt et par gutter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skulle bare visst hvor mye tenåringens mormor engasjerer seg i at den omtalte tenåring ikke går med lue, aldri (ok, med unntak av hytteturer), og ei heller lukker glidelåsen på vinterjakka.

*S* Da hadde kanskje mormoren heller brydd seg med at ungdommen _alltid_ bruker lue...;-) Selv barnets far klarer ikke å la være å kommentere det til tider, og mente spesielt på julaften at lua burde av.

Jeg derimot er meget tolerant, og var svært fornøyd med å ha en tenåring i penbukse og skjorte på julaften, istedenfor 3 nummer for stor hettegenser... Lue bruker disse ungguttene, og sånn er det med den saken :-)

Faren hans hadde protestert vilt hvis sønn eller kone skulle bestemme at noe han selv syntes var fint og følte seg komfortabel med ikke var tillatt brukt hjemme i sitt eget hus :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er IKKE noe galt i å gå med åpen jakke uansett vær. Ei heller boikotte lue, gummistøvler og ull.

Personlig nekter jeg å la naturkreftene styre livet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*S* Da hadde kanskje mormoren heller brydd seg med at ungdommen _alltid_ bruker lue...;-) Selv barnets far klarer ikke å la være å kommentere det til tider, og mente spesielt på julaften at lua burde av.

Jeg derimot er meget tolerant, og var svært fornøyd med å ha en tenåring i penbukse og skjorte på julaften, istedenfor 3 nummer for stor hettegenser... Lue bruker disse ungguttene, og sånn er det med den saken :-)

Faren hans hadde protestert vilt hvis sønn eller kone skulle bestemme at noe han selv syntes var fint og følte seg komfortabel med ikke var tillatt brukt hjemme i sitt eget hus :-)

Jeg bryr meg fint lite :) Men når jentungen robber skapet mitt på jakt etter for store hettegensere, da......

(ok, hun fikk noen, da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er IKKE noe galt i å gå med åpen jakke uansett vær. Ei heller boikotte lue, gummistøvler og ull.

Personlig nekter jeg å la naturkreftene styre livet mitt.

Jeg er ganske så enig, så jentungen får leve sitt liv i fred og er fornøyd med det.

Men hun tar heller på ull under enn ull på hodet, og sånn sett er vi helt på bølgelengde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg fint lite :) Men når jentungen robber skapet mitt på jakt etter for store hettegensere, da......

(ok, hun fikk noen, da)

Hmmm husker jeg og mine søstre robbet mors klesskap til tider... Heldigvis slipper jeg det (i dobbelt forstand! Jeg får ha tingene mine i fred + jeg har ikke en sønn som liker å gå i dameklær & sminke *S*)

Og han er ikke spesielt interessrt i sin fars klesstil heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(ok, hun fikk noen, da)

Jeg overtar minstemanns hettegensere for han "vokser ut" av dem dvs han skal ha dem digre, XL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble gjort en stor test på deodoranter, der riktignok Cosmica uparfymert kom på topp:

http://www.gronnhverdag.no/nor/Tester/Deodoranter/Deodoranter-2008-Rangering/(language)/nor-NO

Men det er flere andre Cosmica deodoranter som kom i helt andre enden av skalaen, også andre produkter som selges på apotek.

De testet allergifremkallende stoffer og miljøfarlige stoffer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ble gjort en stor test på deodoranter, der riktignok Cosmica uparfymert kom på topp:

http://www.gronnhverdag.no/nor/Tester/Deodoranter/Deodoranter-2008-Rangering/(language)/nor-NO

Men det er flere andre Cosmica deodoranter som kom i helt andre enden av skalaen, også andre produkter som selges på apotek.

Blæh. Jeg VISSTE at min deo ville komme dårlig ut. Det er alltid sånn med produkter jeg liker. Enten går de ut av produksjon, eller så er de ikke å anbefale. :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Lenge siden jeg prøvde Cosmica, men mener å huske at den aldri tørket og var klissete. Dessuten virket den ikke særlig mot svette.

Tydelig at denne testen "kun" gikk på kreftfare og ikke på virkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæh. Jeg VISSTE at min deo ville komme dårlig ut. Det er alltid sånn med produkter jeg liker. Enten går de ut av produksjon, eller så er de ikke å anbefale. :-(

Jeg har brukt ye den ene fra Palmolive, og den kom langt ned på lista :-(

Eller så bruker jeg en av de fra Sterilan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samma her.

Jeg insisterer i tillegg på at den skal av ved matbordet.

Det gjør ikke jeg ;-)

Margrethe Munthe har gått av moten *S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg prøvde Cosmica, men mener å huske at den aldri tørket og var klissete. Dessuten virket den ikke særlig mot svette.

Tydelig at denne testen "kun" gikk på kreftfare og ikke på virkning.

''Tydelig at denne testen "kun" gikk på kreftfare og ikke på virkning.''

Kreftfare?

På deo i kategori 6 i testen står det at den ikke inneholder "potensielt allergifremkallende, miljøbelastende eller hormonforstyrrende stoffer."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...