trollemor;o) Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Legen sa at vi måtte regne med ei uke, men nå er vi altså på 8. dagen med feber på rundt 39. Gutten blir selvsagt bare slappere og slappere. Skal vi drøye det til over helga med å oppsøke lege igjen, eller? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitty-gritty Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Siden helga kommer nå, så ville jeg tatt en telefon til fastlegen og spurt om råd. Om du ikke kommer igjennom, så ber du han/hun om å ringe deg tilbake før dagen er omme. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammantil3 Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Problemet er at de bli dehydrerte etter så lang tid. Ta en telefon til fastlegen i dag, du får helt sikkert beskjed om å ringe tilbake på mandag - men gjør det allikevel. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest winda Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Dette kommer an på hvor høy feber og barnets allmenntilstand, synes jeg. Er barnet slappt og du får i det lite drikke, synes jeg du skal ta en tur til legen før helga. Har barnet vondt noe sted? Går feberen ned når du gir febernedsettende? Hvor gammel? Er du usikker på om det er noe alvorlig fatt, så ta en tur nå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 For å kunne svare skikkelig vil jeg vite barnets alder, allmenntilstand, om barnet spiser og/eller drikker ok. Det er også essensielt å vite om febernesettende har effekt eller ikke, om barnet sover mye osv. Sånn i sin allminnelighet så er jo ikke feber i 8 dager avskrekkende, så lenge barnet er i ok form, spiser litt og drikker tilfredsstillende. Men, om barnet er virkelig slapt og ikke orker noen ting, ikke spiser og knapt drikker - da ville jeg ikke vente til over helgen med å ta kontakt med lege. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 For å kunne svare skikkelig vil jeg vite barnets alder, allmenntilstand, om barnet spiser og/eller drikker ok. Det er også essensielt å vite om febernesettende har effekt eller ikke, om barnet sover mye osv. Sånn i sin allminnelighet så er jo ikke feber i 8 dager avskrekkende, så lenge barnet er i ok form, spiser litt og drikker tilfredsstillende. Men, om barnet er virkelig slapt og ikke orker noen ting, ikke spiser og knapt drikker - da ville jeg ikke vente til over helgen med å ta kontakt med lege. Ja, feber så lenge (hvis ikke man ser ut til at det bikker i positiv retning) kan jo tyde på atg det kanskje trengs medisiner... Ville jeg tenkt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hos oss Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Bedre å snakke med fastlegen før helgen, enn å måtte oppsøke legevakten i helgen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Ja, feber så lenge (hvis ikke man ser ut til at det bikker i positiv retning) kan jo tyde på atg det kanskje trengs medisiner... Ville jeg tenkt. Tja-tjo. Det kan det, samtidig som det bare kan være en virusinfeksjon som sitter i litt lenge 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 4. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2011 For å kunne svare skikkelig vil jeg vite barnets alder, allmenntilstand, om barnet spiser og/eller drikker ok. Det er også essensielt å vite om febernesettende har effekt eller ikke, om barnet sover mye osv. Sånn i sin allminnelighet så er jo ikke feber i 8 dager avskrekkende, så lenge barnet er i ok form, spiser litt og drikker tilfredsstillende. Men, om barnet er virkelig slapt og ikke orker noen ting, ikke spiser og knapt drikker - da ville jeg ikke vente til over helgen med å ta kontakt med lege. Han er 8 år og hadde 39 i feber i dag tidlig. han fikk en paracet og har vært i OK form seinere i dag. Han har nesten ikke spist, så han har vært veldig slapp. I dag har han spist en brødskive til frokost og en til lunch + sånn drikke med næring som en får kjøpt på apoteket. Jeg har ikke ringt da han tydelig er bedre. I går gjorde han ikke annet enn å sove. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 4. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2011 Tja-tjo. Det kan det, samtidig som det bare kan være en virusinfeksjon som sitter i litt lenge Det er virus ja 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Han er 8 år og hadde 39 i feber i dag tidlig. han fikk en paracet og har vært i OK form seinere i dag. Han har nesten ikke spist, så han har vært veldig slapp. I dag har han spist en brødskive til frokost og en til lunch + sånn drikke med næring som en får kjøpt på apoteket. Jeg har ikke ringt da han tydelig er bedre. I går gjorde han ikke annet enn å sove. En 8-åring, som til vanlig er frisk, tåler langvarig feber rimelig godt. Det viktige er at han drikker nok. Han vil naturlig nok bli slapp, men det vil komme seg raskt når han blir frisk. Basert på det du sier, og sammenlignet med mine friske barn, så hadde nok jeg valgt å ikke ringe legen nå, men heller sett det an. Er det fortsatt feber over helgen - så hadde jeg ringt legen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.