Gjest trist mamma Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 6 åringen min startet på skolen i høst. Han har en lekekamerat som han leker med noen ganger. Men andre ganger vil denne kameraten leke med noen andre. Da leker min sønn alene. Vi inviterer barn på fritiden noen ganger men de ser ikke ut til å ville leke med ham på skolen, selv om det hender noen ganger. Det er ofte, minst to ganger pr. uke at han ikke har lekt med noen hele dagen. Når jeg henter ham på SFO så er han som oftest alene. Har tatt det opp med læreren og læreren lovte å gjøre noe med det. Men svært lite har skjedd. Nå lurer jeg på hvor vanlig er det at barn går alene hele dagene både på skolen og sfo? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rith Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 På skolen hvor mitt barn går, har de en fin regel. Når en elev kommer å spør om å få leke med de andre, så skal den få være med. Om det kommer to å spør om å få være med på leken har de lov til å si nei. Skolen er også veldig flinke til å fange opp slike ting, og det skjer ikke ofte at barn går helt alene. I blandt så skjer det, men det er mest fordi barnet gjerne er tilbakeholden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Jeg skjønner godt at du skriver under med "trist mamma", for det er utrolig sårt når ungene holdes utenfor - og enda verre når skolen/SFO tilsynelatende ikke gjør noe med dette. Du skal ikke slå deg til ro med at skolen drøyer med å ta tak i slike ting. Be læreren igjen om et svar på hvilke tiltak skolen har for å inkludere barna i sosiale settinger. Skolen skal ha strategier i forhold til dette, og ikke minst skal det faktisk gjøres i praksis. Hvis du ikke får gehør hos læreren, kan du ta kontakt med sosiallærer og/eller rektor. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FruH Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 Det er ikke vanlig at barn skal være alene en hel skoledag. Hvis du opplever at lærer/sfo-medarbeidere ikke tar dette alvorlig går du høyere opp i systemet, til rektor og undervisningsinspektør/sos.lærer, gjerne også helsesøster. Selv hadde jeg en gutt som ble gående veldig mye alene de første par ukene på ny skole i 2. klasse. Men der var det en utrolig dyktig lærer som tok tak i problemet med en gang. Han tok det opp i klassen, hvordan skal vi være mot hverandre, hvem skal vi leke med osv. Og der kom det frem fra alle at de gjerne ville leke med min sønn, men at han selv var litt tilbakeholden med å ta kontakt, så de lot han være i fred. I etterkant lagde læreren grupper i klasserommet og la mye opp til felles aktiviteter en stund, og det fungerte kjempebra. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.