Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg vet ikke, men den har sunket fryktelig etterat man ble helsesekretær på videregående. Den gangen det var en etterutdanning etter videregående var lønna grei, ikke god, men nå tror jeg det er rundt 132 kr timen. Den har stått på stedet hvil de siste årene enda helsesekretærene fra videregående ikke kan latin - med.uttrykk - og ikke kan skrive journaler.

Minstelønn fra 1. august 2010, kommunal sektor:

0 års ansiennitet: Minstelønn kr. 279 200

4 års ansiennitet: Minstelønn kr. 281 200

8 års ansiennitet: Minstelønn kr. 286 500

10 års ansiennitet: Minstelønn kr. 335 300

http://www.nhsf.no/content.aspx?page=10404

Gjest en helsesekretær

Jeg vet ikke, men den har sunket fryktelig etterat man ble helsesekretær på videregående. Den gangen det var en etterutdanning etter videregående var lønna grei, ikke god, men nå tror jeg det er rundt 132 kr timen. Den har stått på stedet hvil de siste årene enda helsesekretærene fra videregående ikke kan latin - med.uttrykk - og ikke kan skrive journaler.

Det er da sprøyt, jeg jobber på sykehus og ble ferdig utdannet på vgs i 2001,

begynte rett på sykehus og har gått opp i lønn hvert eneste år pga forhandlinger med LO,

pluss ansiennitet. Nå går jeg opp i 10 års ansiennitet og vil tjene sikkert rundt 335 tusen som en sa her, er ikke helt sikker, men regner med nye forhandlinger også i år eller neste år, så da blir det sikkert litt til.

Der jeg har jobbet har jeg også jobbet en del overtid med helgetillegg også,

og har derfor tjent enda mer i tillegg til minstelønnssatsen.

Trives godt på jobben selv om det ikke er lab- og skiftestuearbeid på sykehuset, men likevel varierert. Spørs litt hvor på sykehuset en jobber, enhver helsesekretær har ikke helt de samme jobbene/ansvarsområdene.

Og jo, vi lærer fortsatt latin og medisinske uttrykk,

vi lærer sykdomslære, labarbeid, skiftestuearbeid, psykologi, kontorarbeid, data osv...

En helsesekretær må være en allsidig person som kan mestre å ha mange baller i lufta, kunne samarbeide og kommunisere med alle, både pasienter, sykepleiere, leger og pårørende. Vi må holde hodet kaldt og kunne formidle viktige beskjeder til rette vedkommende.

Jeg syns ikke vi tjener så ille, men burde selvsagt hatt mer i forhold til det store ansvaret vi tross alt har.

Jeg vet ikke hvordan lønnsnivået er i kommunene og på private legekontor, men har hørt det står mer stille der i det private, en dame jeg kjente drev og maste på legen om å få lønnsforhøyelse, hun hadde hatt samme lønna i flere år.

Men vi i staten har i alle fall fått lønnsforhøyelse hvert eneste år siden jeg begynte i 2001, i tillegg til det vi stiger i lønn når vi går opp i ansiennitet.

Jeg syns lønnstigen forøvrig burde hatt flere trinn,

nå går jeg opp for siste gang etter 10 år,

det burde ha vært 15, 20, 25 og 30 og... men men :)

Så klart skal ikke vi ha legelønn, men det hadde vært greit med noen lapper ekstra.

Det er da sprøyt, jeg jobber på sykehus og ble ferdig utdannet på vgs i 2001,

begynte rett på sykehus og har gått opp i lønn hvert eneste år pga forhandlinger med LO,

pluss ansiennitet. Nå går jeg opp i 10 års ansiennitet og vil tjene sikkert rundt 335 tusen som en sa her, er ikke helt sikker, men regner med nye forhandlinger også i år eller neste år, så da blir det sikkert litt til.

Der jeg har jobbet har jeg også jobbet en del overtid med helgetillegg også,

og har derfor tjent enda mer i tillegg til minstelønnssatsen.

Trives godt på jobben selv om det ikke er lab- og skiftestuearbeid på sykehuset, men likevel varierert. Spørs litt hvor på sykehuset en jobber, enhver helsesekretær har ikke helt de samme jobbene/ansvarsområdene.

Og jo, vi lærer fortsatt latin og medisinske uttrykk,

vi lærer sykdomslære, labarbeid, skiftestuearbeid, psykologi, kontorarbeid, data osv...

En helsesekretær må være en allsidig person som kan mestre å ha mange baller i lufta, kunne samarbeide og kommunisere med alle, både pasienter, sykepleiere, leger og pårørende. Vi må holde hodet kaldt og kunne formidle viktige beskjeder til rette vedkommende.

Jeg syns ikke vi tjener så ille, men burde selvsagt hatt mer i forhold til det store ansvaret vi tross alt har.

Jeg vet ikke hvordan lønnsnivået er i kommunene og på private legekontor, men har hørt det står mer stille der i det private, en dame jeg kjente drev og maste på legen om å få lønnsforhøyelse, hun hadde hatt samme lønna i flere år.

Men vi i staten har i alle fall fått lønnsforhøyelse hvert eneste år siden jeg begynte i 2001, i tillegg til det vi stiger i lønn når vi går opp i ansiennitet.

Jeg syns lønnstigen forøvrig burde hatt flere trinn,

nå går jeg opp for siste gang etter 10 år,

det burde ha vært 15, 20, 25 og 30 og... men men :)

Så klart skal ikke vi ha legelønn, men det hadde vært greit med noen lapper ekstra.

Jeg har bare jobbet på Ullevål da det var kommune, men nå er det staten og jeg har og ti års ansiennitet i stat og kommune Men jeg jobber ikke nå og har ikke gjort det siden 2003. Men vi hadde ikke så bra betalt som du forteller desverre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...