Gå til innhold

Hvor mange nære venner har du?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Først på ungdomskolen fikk jeg ei bestevenninne. Ho varte i to år også begynte ho på videregående og vips så var jeg luft. Så fikk jeg ei ny som varte i mange år. Studier og flytting har gjort at vi ikke har kontakt lenger. (Ikke annet enn på face og når vi møtes tilfeldig)

I studietiden hadde jeg ei venninne som jeg hang mye med, men vi var liksom ikke bestisser. Fikk kjærest og det ble mer sånn parvenner. (kjæresten var min beste venn, noe han fortsatt er)

Da vi flyttet hit vi nor nå og begynte å jobba fikk jeg ei ny venninne som jeg så på som bestissen min og ho så heilt klart på meg som sin bestiss. Vi er fortsatt venner og møtes en gang i blandt, men ikke like mye som før.

Ellers har jeg fått nye venner den siste tiden (de var bekjente før, men nå er de gode venninner) Ei av disse damene er ei nær og god venninne. Man trenger ikke så mange nære venner.

Trur ikke du er unormal nei.

Jeg noen få nære venninner. Ei hjertevenninne, henne har jeg hatt siden 1. klasse på barneskolen. Jeg er sååå glad i henne! Og det passer jeg på å fortelle henne også... heldigvis er det gjensidig, hehe! Hun er verdens beste :-)

Et par-tre er i kategorien jeg snakker mye med, og er kommet ganske nær på kort tid (4-5 år).

Ellers så har jeg en mengde bekjente, og en liten familie. Jeg føler meg litt "alene", på det viset at jeg ikke har noen søstre. Jeg skulle gjerne hatt ei søster eller to... Jeg tenker sikkert på dette, fordi flere av venninnene stadig gjør ditt og datt med søstrene sine. (jeg høres sutrete ut nå, haha...)

Annonse

Ikke så mange nære venner, veldig mange bekjente. Jeg synes det er helt ok som det er.

Hva mener du er en nær venn, forresten? Jeg lurer ofte på hva folk legger i det når de påstår at de ikke har en nær venn. Hvis en forventer av en nær venn at han alltid skal stille opp og forstå en på alle plan uten å være kritisk er det nok ikke mange som kommer gjennom nåløyet.

Ikke så mange nære venner, veldig mange bekjente. Jeg synes det er helt ok som det er.

Hva mener du er en nær venn, forresten? Jeg lurer ofte på hva folk legger i det når de påstår at de ikke har en nær venn. Hvis en forventer av en nær venn at han alltid skal stille opp og forstå en på alle plan uten å være kritisk er det nok ikke mange som kommer gjennom nåløyet.

Det lurte jeg på også, derfor har jeg ikke svart. Jeg har flere venninner selv om jeg ikke ser dem hver dag.

Gjest segunda

Jeg har både nære venner og familie og alt som er der imelllom. Jeg er likevel ensom engang iblant av forskjellige grunner som jeg har bestemt meg for at aldri skal bli harsellert med på dol igjen. Det er noen som forstår det.

Uansett, det er umulig å svare på om det er noe galt med deg. det har ikke med venner å gjøre.

Annonse

3 som jeg regner som nære, dvs vi kan dele en god del personlige ting med hverandre. Videre 2 som jeg deler begrensede personlige ting med. Videre 4 som jeg er venninner med utover dette, altså at vi kan finne på ting sammen en gang i blant, men vi treffes sjelden.

Jeg også. Jeg har også ei venninne jeg ser kanskje annethvert år, men som likevel er en av de som er nærmest hjertet mitt.

Jeg fant igjen den ene venninna mi etter 15 år og det var som vi skulle ha vært sammen i går og nå har jeg sett henne omtrent annen hver uke og vi planlegger ferie sammen. Vi har reist masse på ferie sammen fra vi var 18-25 og fikk barn på likt og så skle vi fra hverandre pga utdannelse og jobb osv.

Men det var ordentlig godt å finne henne igjen og jeg kjenner jeg blir varm om hjertet.

Mine nære venner i kronologisk rekkefølge ettersom vi har blitt kjent:

*kusine og venninne - bare kusiner frem til tenårene, deretter veldig nære venner, det har bølet litt opp og ned fordi vi er i ulike livsfaser, ikke ås ofte vi treffes, men vi er veldig nære hverandre når vi først treffes.

*venninne siden 3. klasse på barneskolen - vi har fulgt hverandre i alle år. Ikke så ofte vi treffes, bare 2-3 ganger i året. Men ganske nære.

*2 venninner siden ungdomsskolen - begge to har jeg mye kontakt med nå. Det var noen år vi ikke hadde kontakt, men vi treffes ofte nå og kan snakke om omtrent alt.

*ei god venninne jeg ble kjent med for bare to år siden. Føler vi blir nærere og nærere hverandre for hver gang vi er sammen.

Har i tillegg til disse venninner som er gode venninner, men som jeg ikke slipper helt innerst hos meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...