astridny Skrevet 5. februar 2011 Skrevet 5. februar 2011 Hei. Kan man bruke den maskinen som man lager smoothie med til å male mandler? Blir mandlene skikkelig malet da eller..? Takk for svar og god helg :-) 0 Siter
Gjest Nerda Skrevet 5. februar 2011 Skrevet 5. februar 2011 Det går jo an å prøve, men jeg tror kanskje en vanlig foodprosessor ville gjort det bedre, fordi det er litt større plass i den så mandlene ikke kiler seg fast under bladene. Selv synes jeg rivjern er effektivt, men det tar jo tid. Det finnes egne nøttehakkere å få kjøpt, disse koster litt men virker. En skikkelig skarp kniv kan og funke. 0 Siter
Lillemus Skrevet 5. februar 2011 Skrevet 5. februar 2011 Så finmalte som i mandelkvern blir de jo ikke, men om du har en blender med skikkelig kniv så kan det funke om du ikke trenger det aldeles finmalt. 0 Siter
frosken Skrevet 5. februar 2011 Skrevet 5. februar 2011 Det avhenger av hva du skal bruke de "malte" mandlene til. Til kransekakebaking går det ikke. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 5. februar 2011 Skrevet 5. februar 2011 Det går jo an å prøve, men jeg tror kanskje en vanlig foodprosessor ville gjort det bedre, fordi det er litt større plass i den så mandlene ikke kiler seg fast under bladene. Selv synes jeg rivjern er effektivt, men det tar jo tid. Det finnes egne nøttehakkere å få kjøpt, disse koster litt men virker. En skikkelig skarp kniv kan og funke. MALE mandler med kjøtthakke eller kniv? * imponert* Hae selv brukt min 'state of the art' kjøkkenmaskin, men selv den slet litt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.