zellica Skrevet 5. februar 2011 Skrevet 5. februar 2011 Sønnen min skal ut i boligmarkedet og by på sin første bolig mandag. I den forbindelse håper vi noen kan komme med gode råd om hvordan man best legger inn bud og får tilslag på dette. Noen opplysninger: Leiligheten ble første gang lagt inn 05.01, og det var visning to uker senere. Det var tydligvis ikke mye interesse på visningen, for selger senket deretter prisen med 100.000 Nå har vi sett på leiligheten og den passer perfekt for min sønn og hans kjæreste. Det er satt opp ny visning om to uker, men vi håper jo at vi får kjøpt leiligheten før den tid. Hva mener dere er best fremgangsmåte for å få tilslag på leiligheten? Gi bud på prisantydning, og så gå videre oppover, eller by 10-20-30 tusen over prisantydning, og så gi beskjed om at det ikke er aktuelt å høyne summen mer. Sønnen min har finansieringen klar, men har selvfølgelig en limit, og den ligger på maks 50000 tusen over prisantydning. Dokumentavgift og gebyrer kommer jo på toppen, så han må være edruelig i sine bud. Vi kommer også til å tilby selger å slippe nedvask og maling, hvis dette kan hjelpe på salget. 0 Siter
Dorthe Skrevet 5. februar 2011 Skrevet 5. februar 2011 Bevares, er du svigermora til dattera mi eller ;o) 0 Siter
Lillemus Skrevet 5. februar 2011 Skrevet 5. februar 2011 Jeg hadde i alle fall ikke lagt inn et bud over prisantydning! Hadde heller lagt meg litt under og sett om selger var så lei at han bare var glad til for at noen kjøper. 0 Siter
meg__123! Skrevet 5. februar 2011 Skrevet 5. februar 2011 Det beste er å by under prisantydning først vel? 0 Siter
zellica Skrevet 5. februar 2011 Forfatter Skrevet 5. februar 2011 Bevares, er du svigermora til dattera mi eller ;o) Hehe, har du ei datter på 19, snart 20 kanskje?? 0 Siter
zellica Skrevet 5. februar 2011 Forfatter Skrevet 5. februar 2011 Jeg hadde i alle fall ikke lagt inn et bud over prisantydning! Hadde heller lagt meg litt under og sett om selger var så lei at han bare var glad til for at noen kjøper. Men tror du ikke at å gå over prisantydning kan sikre oss et kjøp? Er et veldig flott objekt for de unge dette her, med bare noen minutter til jobb og bane. Så vi er villig til å betale litt ekstra for å få tilslag. 0 Siter
zellica Skrevet 5. februar 2011 Forfatter Skrevet 5. februar 2011 Det beste er å by under prisantydning først vel? Det er jo den normale fremgangsmåten, men kanskje det å by over kan sikre oss leiligheten. Da blir det kanskje dumt å "spare" noen tusen. Jeg veit ikke. Det er en mannsalder siden vi kjøpte hus virker det som når jeg var på visning idag;-) 0 Siter
meg__123! Skrevet 5. februar 2011 Skrevet 5. februar 2011 Det er jo den normale fremgangsmåten, men kanskje det å by over kan sikre oss leiligheten. Da blir det kanskje dumt å "spare" noen tusen. Jeg veit ikke. Det er en mannsalder siden vi kjøpte hus virker det som når jeg var på visning idag;-) Da kan dere evt by litt mer om de avslår budet? 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 5. februar 2011 Skrevet 5. februar 2011 Du kan gjerne forsøke deg på prisantydning og ganske kort frist. Ikke si noe klart ut, men gi inntrykk av at dere vurdere flere objekter samtidig, og at det ikke er spesielt avgjørende å få dette. Ikke tilby ekstraytelser (slippe vask etc.) før det evt. tilspisser seg, 0 Siter
Gjest chikka Skrevet 5. februar 2011 Skrevet 5. februar 2011 Prisnedsettelsen kan tyde på at selger allerede har vurdert å selge billigere enn første prisantydning og vil selge så fort det foreligger et bud. Legg inn bud på den nye prisen og leiligheten er trolig deres. 0 Siter
zellica Skrevet 5. februar 2011 Forfatter Skrevet 5. februar 2011 Da kan dere evt by litt mer om de avslår budet? Selvfølgelig, men så var det den taktikken da. Ute på nett er det ikke akkurat full enighet om hva som er best å gjøre;-) Noen sier begynn lavt, og noen sier begynn høyt. 0 Siter
zellica Skrevet 5. februar 2011 Forfatter Skrevet 5. februar 2011 Du kan gjerne forsøke deg på prisantydning og ganske kort frist. Ikke si noe klart ut, men gi inntrykk av at dere vurdere flere objekter samtidig, og at det ikke er spesielt avgjørende å få dette. Ikke tilby ekstraytelser (slippe vask etc.) før det evt. tilspisser seg, Ja det er vel lurt å ikke virke helt desperat;-) 0 Siter
meg__123! Skrevet 5. februar 2011 Skrevet 5. februar 2011 Selvfølgelig, men så var det den taktikken da. Ute på nett er det ikke akkurat full enighet om hva som er best å gjøre;-) Noen sier begynn lavt, og noen sier begynn høyt. Hvorfor begynne høyt? Man kan jo ikke komme noe lavere enn det etterpå da Når du først har begynt høyt... 0 Siter
zellica Skrevet 5. februar 2011 Forfatter Skrevet 5. februar 2011 Prisnedsettelsen kan tyde på at selger allerede har vurdert å selge billigere enn første prisantydning og vil selge så fort det foreligger et bud. Legg inn bud på den nye prisen og leiligheten er trolig deres. Håper at du har rett. Sønnen vår ble "hevet" ut av huseier som skal selge, og har det litt travelt med å finne ny bolig. Finner vi ikke noe innen 1 april, må han enten bo i campingvogn eller pendle tre timer hver dag. Så vi håper det løser seg for ham. 0 Siter
meg__123! Skrevet 5. februar 2011 Skrevet 5. februar 2011 Men tror du ikke at å gå over prisantydning kan sikre oss et kjøp? Er et veldig flott objekt for de unge dette her, med bare noen minutter til jobb og bane. Så vi er villig til å betale litt ekstra for å få tilslag. Men dette kan dere jo by etter at dere har bydd en lavere sum? 0 Siter
Sør Skrevet 5. februar 2011 Skrevet 5. februar 2011 De har åpenbart problemer med å få det solgt, så jeg ville ringt dem om morgenen og lagt inn et bud på beløpet, muligvis med frist til 16:00, og med en rask overtagelsesdato (hvis de ønsker det). Det er ofte fristende for folk. Jeg ville ikke risikert at de sa "nei" ved å legge inn et bud som er noen få tusen under. Med vennlig hilsen 0 Siter
Sør Skrevet 5. februar 2011 Skrevet 5. februar 2011 Men dette kan dere jo by etter at dere har bydd en lavere sum? Jo, men da forstår de at du er villig til å gå opp. Med vennlig hilsen 0 Siter
zellica Skrevet 5. februar 2011 Forfatter Skrevet 5. februar 2011 Hvorfor begynne høyt? Man kan jo ikke komme noe lavere enn det etterpå da Når du først har begynt høyt... Nei selvfølgelig ikke, men hvis det å begynne høyt gjør sjansene større for å få tilslag, er det en mulighet vi gjerne tar. 0 Siter
zellica Skrevet 5. februar 2011 Forfatter Skrevet 5. februar 2011 De har åpenbart problemer med å få det solgt, så jeg ville ringt dem om morgenen og lagt inn et bud på beløpet, muligvis med frist til 16:00, og med en rask overtagelsesdato (hvis de ønsker det). Det er ofte fristende for folk. Jeg ville ikke risikert at de sa "nei" ved å legge inn et bud som er noen få tusen under. Med vennlig hilsen Nei det er vel det vi er redd for også. At vi kan tape leiligheten ved å begynne for lavt. 20-30 tusen er jo iogforseg småpenger når man skal kjøpe leilighet. Men han d..... jo ikke penger heller, så vil jo selvfølgelig ikke by helt i det blå. 0 Siter
meg__123! Skrevet 5. februar 2011 Skrevet 5. februar 2011 Jo, men da forstår de at du er villig til å gå opp. Med vennlig hilsen Hvis man begynner høyt så tenker de vel at de er villige til å gå enda litt høyere? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.