Gå til innhold

Budgivning. Taktikk.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min skal ut i boligmarkedet og by på sin første bolig mandag.

I den forbindelse håper vi noen kan komme med gode råd om hvordan man best legger inn bud og får tilslag på dette.

Noen opplysninger: Leiligheten ble første gang lagt inn 05.01, og det var visning to uker senere. Det var tydligvis ikke mye interesse på visningen, for selger senket deretter prisen med 100.000

Nå har vi sett på leiligheten og den passer perfekt for min sønn og hans kjæreste. Det er satt opp ny visning om to uker, men vi håper jo at vi får kjøpt leiligheten før den tid. ;)

Hva mener dere er best fremgangsmåte for å få tilslag på leiligheten?

Gi bud på prisantydning, og så gå videre oppover, eller by 10-20-30 tusen over prisantydning, og så gi beskjed om at det ikke er aktuelt å høyne summen mer.

Sønnen min har finansieringen klar, men har selvfølgelig en limit, og den ligger på maks 50000 tusen over prisantydning. Dokumentavgift og gebyrer kommer jo på toppen, så han må være edruelig i sine bud.

Vi kommer også til å tilby selger å slippe nedvask og maling, hvis dette kan hjelpe på salget.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• zellica

16

• Dorthe

15

• meg__123!

9

• Sør

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg hadde i alle fall ikke lagt inn et bud over prisantydning! Hadde heller lagt meg litt under og sett om selger var så lei at han bare var glad til for at noen kjøper.

Skrevet

Det beste er å by under prisantydning først vel?

Skrevet

Bevares, er du svigermora til dattera mi eller ;o)

Hehe, har du ei datter på 19, snart 20 kanskje??

Skrevet

Jeg hadde i alle fall ikke lagt inn et bud over prisantydning! Hadde heller lagt meg litt under og sett om selger var så lei at han bare var glad til for at noen kjøper.

Men tror du ikke at å gå over prisantydning kan sikre oss et kjøp?

Er et veldig flott objekt for de unge dette her, med bare noen minutter til jobb og bane.

Så vi er villig til å betale litt ekstra for å få tilslag.

Skrevet

Det beste er å by under prisantydning først vel?

Det er jo den normale fremgangsmåten, men kanskje det å by over kan sikre oss leiligheten. Da blir det kanskje dumt å "spare" noen tusen. Jeg veit ikke.

Det er en mannsalder siden vi kjøpte hus virker det som når jeg var på visning idag;-)

Skrevet

Det er jo den normale fremgangsmåten, men kanskje det å by over kan sikre oss leiligheten. Da blir det kanskje dumt å "spare" noen tusen. Jeg veit ikke.

Det er en mannsalder siden vi kjøpte hus virker det som når jeg var på visning idag;-)

Da kan dere evt by litt mer om de avslår budet? :)

Gjest Elextra
Skrevet

Du kan gjerne forsøke deg på prisantydning og ganske kort frist. Ikke si noe klart ut, men gi inntrykk av at dere vurdere flere objekter samtidig, og at det ikke er spesielt avgjørende å få dette. Ikke tilby ekstraytelser (slippe vask etc.) før det evt. tilspisser seg,

Skrevet

Prisnedsettelsen kan tyde på at selger allerede har vurdert å selge billigere enn første prisantydning og vil selge så fort det foreligger et bud. Legg inn bud på den nye prisen og leiligheten er trolig deres.

Skrevet

Da kan dere evt by litt mer om de avslår budet? :)

Selvfølgelig, men så var det den taktikken da. Ute på nett er det ikke akkurat full enighet om hva som er best å gjøre;-)

Noen sier begynn lavt, og noen sier begynn høyt.

Skrevet

Du kan gjerne forsøke deg på prisantydning og ganske kort frist. Ikke si noe klart ut, men gi inntrykk av at dere vurdere flere objekter samtidig, og at det ikke er spesielt avgjørende å få dette. Ikke tilby ekstraytelser (slippe vask etc.) før det evt. tilspisser seg,

Ja det er vel lurt å ikke virke helt desperat;-)

Skrevet

Selvfølgelig, men så var det den taktikken da. Ute på nett er det ikke akkurat full enighet om hva som er best å gjøre;-)

Noen sier begynn lavt, og noen sier begynn høyt.

Hvorfor begynne høyt? Man kan jo ikke komme noe lavere enn det etterpå da :P Når du først har begynt høyt...

Skrevet

Prisnedsettelsen kan tyde på at selger allerede har vurdert å selge billigere enn første prisantydning og vil selge så fort det foreligger et bud. Legg inn bud på den nye prisen og leiligheten er trolig deres.

Håper at du har rett.

Sønnen vår ble "hevet" ut av huseier som skal selge, og har det litt travelt med å finne ny bolig. Finner vi ikke noe innen 1 april, må han enten bo i campingvogn eller pendle tre timer hver dag. Så vi håper det løser seg for ham.

Skrevet

Men tror du ikke at å gå over prisantydning kan sikre oss et kjøp?

Er et veldig flott objekt for de unge dette her, med bare noen minutter til jobb og bane.

Så vi er villig til å betale litt ekstra for å få tilslag.

Men dette kan dere jo by etter at dere har bydd en lavere sum?

Skrevet

De har åpenbart problemer med å få det solgt, så jeg ville ringt dem om morgenen og lagt inn et bud på beløpet, muligvis med frist til 16:00, og med en rask overtagelsesdato (hvis de ønsker det). Det er ofte fristende for folk.

Jeg ville ikke risikert at de sa "nei" ved å legge inn et bud som er noen få tusen under.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Men dette kan dere jo by etter at dere har bydd en lavere sum?

Jo, men da forstår de at du er villig til å gå opp.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hvorfor begynne høyt? Man kan jo ikke komme noe lavere enn det etterpå da :P Når du først har begynt høyt...

Nei selvfølgelig ikke, men hvis det å begynne høyt gjør sjansene større for å få tilslag, er det en mulighet vi gjerne tar.

Skrevet

De har åpenbart problemer med å få det solgt, så jeg ville ringt dem om morgenen og lagt inn et bud på beløpet, muligvis med frist til 16:00, og med en rask overtagelsesdato (hvis de ønsker det). Det er ofte fristende for folk.

Jeg ville ikke risikert at de sa "nei" ved å legge inn et bud som er noen få tusen under.

Med vennlig hilsen

Nei det er vel det vi er redd for også. At vi kan tape leiligheten ved å begynne for lavt.

20-30 tusen er jo iogforseg småpenger når man skal kjøpe leilighet.

Men han d..... jo ikke penger heller, så vil jo selvfølgelig ikke by helt i det blå.

Skrevet

Jo, men da forstår de at du er villig til å gå opp.

Med vennlig hilsen

Hvis man begynner høyt så tenker de vel at de er villige til å gå enda litt høyere?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...