meg__123! Skrevet 5. februar 2011 Skrevet 5. februar 2011 Nei selvfølgelig ikke, men hvis det å begynne høyt gjør sjansene større for å få tilslag, er det en mulighet vi gjerne tar. Ja ja, det må jo være opp til dere 0 Siter
Alana Skrevet 5. februar 2011 Skrevet 5. februar 2011 Vi har kjøpt bolig denne uken. Først la vi inn et bud litt under prisantydning (vi forventet budrunde). Dette budet aksepterte ikke selger. Vi la så inn bud på prisantydning, som selger aksepterte etter litt betenkningstid... Jeg ville lagt inn et bud litt under prisantydning tror jeg. 0 Siter
Dorthe Skrevet 5. februar 2011 Skrevet 5. februar 2011 Hehe, har du ei datter på 19, snart 20 kanskje?? Nei, hun er 25 og ser etter leilighet nå med kjæresten for de skal kjøpe leilighet sammen ) Og foreldrene hans skal kausjonere hvis de mangler sikkerhet. 0 Siter
Dorthe Skrevet 5. februar 2011 Skrevet 5. februar 2011 Det er jo den normale fremgangsmåten, men kanskje det å by over kan sikre oss leiligheten. Da blir det kanskje dumt å "spare" noen tusen. Jeg veit ikke. Det er en mannsalder siden vi kjøpte hus virker det som når jeg var på visning idag;-) Det prøvde han som kjøpte min leilighet, men jeg fikk to som bød og dermed fikk han leiligheten, men 500 000 over det han bød første gangen. Jeg hadde ikke gått under taksten uansett 0 Siter
Gjest chikka Skrevet 5. februar 2011 Skrevet 5. februar 2011 Håper at du har rett. Sønnen vår ble "hevet" ut av huseier som skal selge, og har det litt travelt med å finne ny bolig. Finner vi ikke noe innen 1 april, må han enten bo i campingvogn eller pendle tre timer hver dag. Så vi håper det løser seg for ham. Jeg er sikkert på at dette lykkes siden prisen måtte settes ned. Det tyder på ingen interessenter i tillegg til at selger vil kvitte seg med den raskt. Lykke til! 0 Siter
zellica Skrevet 5. februar 2011 Forfatter Skrevet 5. februar 2011 Nei, hun er 25 og ser etter leilighet nå med kjæresten for de skal kjøpe leilighet sammen ) Og foreldrene hans skal kausjonere hvis de mangler sikkerhet. Det var nok greit at du ikke var den kommende svigermoren til min sønn. Da hadde vi trengt nytt nick begge to;-) Pussig nok skal vi også stille kausjon for vår sønn. Han har ikke rukket å spare opp all egenkapitalen enda, da han ble hevet ut et halvt år før vi hadde planlagt at han skulle kjøpe. Du må ha lykke til med datteren da. Det er jammen litt av en stri å kjøpe bolig. 0 Siter
zellica Skrevet 5. februar 2011 Forfatter Skrevet 5. februar 2011 Jeg er sikkert på at dette lykkes siden prisen måtte settes ned. Det tyder på ingen interessenter i tillegg til at selger vil kvitte seg med den raskt. Lykke til! Tusen takk:-) 0 Siter
Dorthe Skrevet 5. februar 2011 Skrevet 5. februar 2011 Det var nok greit at du ikke var den kommende svigermoren til min sønn. Da hadde vi trengt nytt nick begge to;-) Pussig nok skal vi også stille kausjon for vår sønn. Han har ikke rukket å spare opp all egenkapitalen enda, da han ble hevet ut et halvt år før vi hadde planlagt at han skulle kjøpe. Du må ha lykke til med datteren da. Det er jammen litt av en stri å kjøpe bolig. Begge har egenkapital men ikke nok. De måtte betale 10% sjøl og det har de antagelig ikke. Men de skal kjøpe 50/50 da med heis, balkong og garasje i byen. Jeg tror ikke jeg får kausjonere nå ellers kunne nok jeg og ha funnet på det. 0 Siter
Dorthe Skrevet 5. februar 2011 Skrevet 5. februar 2011 Det var nok greit at du ikke var den kommende svigermoren til min sønn. Da hadde vi trengt nytt nick begge to;-) Pussig nok skal vi også stille kausjon for vår sønn. Han har ikke rukket å spare opp all egenkapitalen enda, da han ble hevet ut et halvt år før vi hadde planlagt at han skulle kjøpe. Du må ha lykke til med datteren da. Det er jammen litt av en stri å kjøpe bolig. Lykke til for dine og, håper de får tak i det de ønsker seg ;o) 0 Siter
zellica Skrevet 5. februar 2011 Forfatter Skrevet 5. februar 2011 Begge har egenkapital men ikke nok. De måtte betale 10% sjøl og det har de antagelig ikke. Men de skal kjøpe 50/50 da med heis, balkong og garasje i byen. Jeg tror ikke jeg får kausjonere nå ellers kunne nok jeg og ha funnet på det. Oslo ja. Da er det ikke så rart at de må ha kausjonist. Prisene der inne er jo helt fryktelig høye. Sønnen min skal kjøpe i en av de større byene på Østlandet, og jammen er det dyrt der også. Det er ikke bare bare for de unge å komme seg inn på boligmarkedet idag med de priser som råder. Jeg er glad jeg med mine helseproblemer og dertil inntekt, ikke skal ut på boligmarkedet igjen før vi skal inn i eldrebolig:-) 0 Siter
Dorthe Skrevet 5. februar 2011 Skrevet 5. februar 2011 Oslo ja. Da er det ikke så rart at de må ha kausjonist. Prisene der inne er jo helt fryktelig høye. Sønnen min skal kjøpe i en av de større byene på Østlandet, og jammen er det dyrt der også. Det er ikke bare bare for de unge å komme seg inn på boligmarkedet idag med de priser som råder. Jeg er glad jeg med mine helseproblemer og dertil inntekt, ikke skal ut på boligmarkedet igjen før vi skal inn i eldrebolig:-) Jeg har eid leilighet hele tiden og det er jeg glad for og nå er den endelig nedbetalt. Nei, de må nok minst ut med 2,5 mill. Hun er en bestemt dame, heis så jeg kommer inn, balkong og garasje i kjelleren og hun skal ha sitt eget hobbyrom så han kan se på tv uten at hun trenger å være på samme rom. Hun er like glad i tv som meg ;o) Og så må det være i sentrum da, i hvert fall ikke langt unna så det er grei vei på søndager når hun skal på jobben. Da begynner hun før trikken og bussen går. 0 Siter
zellica Skrevet 5. februar 2011 Forfatter Skrevet 5. februar 2011 Jeg har eid leilighet hele tiden og det er jeg glad for og nå er den endelig nedbetalt. Nei, de må nok minst ut med 2,5 mill. Hun er en bestemt dame, heis så jeg kommer inn, balkong og garasje i kjelleren og hun skal ha sitt eget hobbyrom så han kan se på tv uten at hun trenger å være på samme rom. Hun er like glad i tv som meg ;o) Og så må det være i sentrum da, i hvert fall ikke langt unna så det er grei vei på søndager når hun skal på jobben. Da begynner hun før trikken og bussen går. Huff det er mye penger:-( Men i byen er det vel heller normalt. Det høres som du får en koselig svigerdatter da:-) Sønnen min har en limit på 1.5, men han er bare 19 og skal eie 100% i starten. De er så unge enda, og hun skal gå på skole, så det er greit å stå alene som eier. Så får de heller gjøre om papirene etter at hun får fast inntekt. Møtte meg litt i døra der, for med min datter var jeg veldig opptatt av at hun også skulle ha en eierandel da hun og samboeren kjøpte, mens nå med sønnen syntes jeg det var best at han sto som eneeier. 0 Siter
zellica Skrevet 5. februar 2011 Forfatter Skrevet 5. februar 2011 Jeg har eid leilighet hele tiden og det er jeg glad for og nå er den endelig nedbetalt. Nei, de må nok minst ut med 2,5 mill. Hun er en bestemt dame, heis så jeg kommer inn, balkong og garasje i kjelleren og hun skal ha sitt eget hobbyrom så han kan se på tv uten at hun trenger å være på samme rom. Hun er like glad i tv som meg ;o) Og så må det være i sentrum da, i hvert fall ikke langt unna så det er grei vei på søndager når hun skal på jobben. Da begynner hun før trikken og bussen går. Og der ble det for sent på kveld etter en lang dag;-) Du har jo selvfølgelig en datter, og får en svigersønn. Uansett lykke til:-) 0 Siter
Dorthe Skrevet 6. februar 2011 Skrevet 6. februar 2011 Og der ble det for sent på kveld etter en lang dag;-) Du har jo selvfølgelig en datter, og får en svigersønn. Uansett lykke til:-) Takk i lige måde. Jeg er også opptatt av eierskapet, men synes det er greit så lenge det er 50/50 eller bare den ene eier. Jeg eide alene da jeg var gift og det reddet meg økonomisk at jeg alltid har eid leiligheten jeg har bodd i siden jeg nesten ikke har jobbet og gått på alle mulige slags penger og trygder. Men jeg synes nå egentlig de kunne leid litt først for de har bodd hver for seg til nå og dattera mi har eid leilighet med en annen kjæreste før. Men hun sier hun er sikker på at det er han hun vil ha så jeg bryr meg ikke mer enn normalt tror jeg. Men han er en hyggelig gutt og har jobb og er ferdig med utdannelse, dattera mi skal begynne på master til høsten så vi får se hvordan det går. Jeg bare venter på telefonen om at hun er blakk. ikke så greit å studere og klare seg på studielån og eie leilighet med masse lån men antagelig planlegger hun å jobbe litt samtidig. Men hittil har hun vært veldig flink til å klare seg sjøl så det går nok bra. 0 Siter
ekte nick Skrevet 6. februar 2011 Skrevet 6. februar 2011 Jeg ville lagt inn et bud litt under prisantydning. Blir det budrunde, kan dere øke det. Blir det ikke budrunde, og de avviser budet, så gir dere et nytt bur til prisantydning. 0 Siter
Gjest fattigmor Skrevet 6. februar 2011 Skrevet 6. februar 2011 Ville ha lagt meg på prisantydning på mandag og en frist med svar til neste dag kl 12 f.eks. 0 Siter
zellica Skrevet 6. februar 2011 Forfatter Skrevet 6. februar 2011 Først tusen takk for alle svar:-) Vi har vel funnet ut hvordan vi skal legge opp taktikken. Om den blir vellykket vil tiden vise. Vi kommer til å legge inn bud på prisantydning. Regner jo så med at selger avslår dette, og da kommer vi til å be om et motbud. Da vil han sannsynligvis legge seg godt over prisantydning, og så får vi legge inn et bud på 20-30 tusen over prisant. Med klar beskjed om at det er vårt siste bud. Håper jo at vi slipper alt dette, og at det kan bli vårt på første bud. Kjenner at jeg ikke har helt bra av dette stresset. Sønnen min er for ung til å forestå dette kjøpet selv, og da blir ansvaret mitt. Så jeg håper vi slipper mer visning og budgivning. 0 Siter
Dorthe Skrevet 6. februar 2011 Skrevet 6. februar 2011 Først tusen takk for alle svar:-) Vi har vel funnet ut hvordan vi skal legge opp taktikken. Om den blir vellykket vil tiden vise. Vi kommer til å legge inn bud på prisantydning. Regner jo så med at selger avslår dette, og da kommer vi til å be om et motbud. Da vil han sannsynligvis legge seg godt over prisantydning, og så får vi legge inn et bud på 20-30 tusen over prisant. Med klar beskjed om at det er vårt siste bud. Håper jo at vi slipper alt dette, og at det kan bli vårt på første bud. Kjenner at jeg ikke har helt bra av dette stresset. Sønnen min er for ung til å forestå dette kjøpet selv, og da blir ansvaret mitt. Så jeg håper vi slipper mer visning og budgivning. Han kan ikke nekte å selge for prisantydning, det er ikke lov. Han kan nekte så mye han vil hvis dere går under. 0 Siter
Gjest hvor har du det fra Skrevet 6. februar 2011 Skrevet 6. februar 2011 Han kan ikke nekte å selge for prisantydning, det er ikke lov. Han kan nekte så mye han vil hvis dere går under. ''Han kan ikke nekte å selge for prisantydning, det er ikke lov.'' Link til dokumentasjon, takk 0 Siter
morsan Skrevet 6. februar 2011 Skrevet 6. februar 2011 Hvorfor begynne høyt? Man kan jo ikke komme noe lavere enn det etterpå da Når du først har begynt høyt... Poenget med å starte med å by (relativt) høyt er å få selger til å slå til med én gang, og dermed unngå budrunder som kan presse prisen oppover. Akkurat samme taktikk er det er folk kliner til og høyner budet med f eks 100 000 kroner istedenfor f eks 10 000 kroner. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.