morsan Skrevet 6. februar 2011 Skrevet 6. februar 2011 Jo, men da forstår de at du er villig til å gå opp. Med vennlig hilsen ''Jo, men da forstår de at du er villig til å gå opp.'' Hørte en historie om noen som la inn et bud, med følgende påskrift: "PS. Kan gå høyere" 0 Siter
zellica Skrevet 6. februar 2011 Forfatter Skrevet 6. februar 2011 ''Jo, men da forstår de at du er villig til å gå opp.'' Hørte en historie om noen som la inn et bud, med følgende påskrift: "PS. Kan gå høyere" LOL :-) 0 Siter
Holmes Skrevet 6. februar 2011 Skrevet 6. februar 2011 ''Jo, men da forstår de at du er villig til å gå opp.'' Hørte en historie om noen som la inn et bud, med følgende påskrift: "PS. Kan gå høyere" Haha.. 0 Siter
Dorthe Skrevet 6. februar 2011 Skrevet 6. februar 2011 ''Han kan ikke nekte å selge for prisantydning, det er ikke lov.'' Link til dokumentasjon, takk Det er ikke så lenge jeg solgte sjøl og da fikk jeg beskjed om det av megleren. Byr noen prisantydning så måtte jeg selge. Det er jo det de har bestemt på forhånd at de vil selge for og da kan de ikke ombestemme seg hvis de får et bud. 0 Siter
Gjest hvor har du det fra Skrevet 6. februar 2011 Skrevet 6. februar 2011 Det er ikke så lenge jeg solgte sjøl og da fikk jeg beskjed om det av megleren. Byr noen prisantydning så måtte jeg selge. Det er jo det de har bestemt på forhånd at de vil selge for og da kan de ikke ombestemme seg hvis de får et bud. Det stemmer ikke. Se f.eks her: http://forbrukerportalen.no/Artikler/fr/2003/1057750669.74 0 Siter
Dorthe Skrevet 6. februar 2011 Skrevet 6. februar 2011 Det stemmer ikke. Se f.eks her: http://forbrukerportalen.no/Artikler/fr/2003/1057750669.74 Da fikk nok jeg feil opplysninger av megleren. Men jeg satte prisantydning til samme som taksten og fikk først et skambud på 500 000 under takst og så lirket mannen seg oppover til han nesten kom til taksten og da kom en dame inn og bød høyere så jeg fikk litt mer enn takst og prisantydning og det var nok max pris jeg kunne fått også. 0 Siter
Sør Skrevet 6. februar 2011 Skrevet 6. februar 2011 Han kan ikke nekte å selge for prisantydning, det er ikke lov. Han kan nekte så mye han vil hvis dere går under. Du kan selge til hvem du vil, og til hvilken pris dere blir enig om. Megleren har regelrett løyet til deg, for det må han/hun vite ikke er riktig. Med vennlig hilsen 0 Siter
Sør Skrevet 6. februar 2011 Skrevet 6. februar 2011 Han kan ikke nekte å selge for prisantydning, det er ikke lov. Han kan nekte så mye han vil hvis dere går under. Du er ikke engang forpliktet til å selge til den som byr høyest. Med vennlig hilsen 0 Siter
meg__123! Skrevet 6. februar 2011 Skrevet 6. februar 2011 Poenget med å starte med å by (relativt) høyt er å få selger til å slå til med én gang, og dermed unngå budrunder som kan presse prisen oppover. Akkurat samme taktikk er det er folk kliner til og høyner budet med f eks 100 000 kroner istedenfor f eks 10 000 kroner. Jaja, Det ville hvertfall ikke jeg gjort.. 0 Siter
meg__123! Skrevet 6. februar 2011 Skrevet 6. februar 2011 Han kan ikke nekte å selge for prisantydning, det er ikke lov. Han kan nekte så mye han vil hvis dere går under. Det stemmer vel ikke? Det vil jo si at ingen leiligheter kan gå over prisantydning? 0 Siter
Dorthe Skrevet 6. februar 2011 Skrevet 6. februar 2011 Du kan selge til hvem du vil, og til hvilken pris dere blir enig om. Megleren har regelrett løyet til deg, for det må han/hun vite ikke er riktig. Med vennlig hilsen Jeg fikk det jeg ville for leiligheten, men jeg skal huske det til en ev annen gang ) 0 Siter
Dorthe Skrevet 6. februar 2011 Skrevet 6. februar 2011 Du er ikke engang forpliktet til å selge til den som byr høyest. Med vennlig hilsen Og det angrer jeg på. Den andre budgiveren her var så hyggelig og likte leiligheten, de som kjøpte den så på den som et investeringsobjekt. Jeg har ikke tilgitt dem at de tok ned den 110 år gamle håndlagde brystpanelen som er på Oslo Museum som jeg hadde skrellet av 8 lag maling for å få fram utskjæringene. Og budet var bare 10 000 kr lavere. 0 Siter
Dorthe Skrevet 6. februar 2011 Skrevet 6. februar 2011 Det stemmer vel ikke? Det vil jo si at ingen leiligheter kan gå over prisantydning? Jo, det har ingen sagt til meg. Budrunden vil jo ofte gå over takst og prisantydning. Megleren ville nok ikke at jeg skulle sette prisantydningen for lavt. Men jeg måtte ha 2 mill for jeg skulle kjøpe ny også. 0 Siter
Ghogho Skrevet 7. februar 2011 Skrevet 7. februar 2011 Det stemmer ikke. Se f.eks her: http://forbrukerportalen.no/Artikler/fr/2003/1057750669.74 Den linken holder ikke vet du, se når den sist ble oppdateet! I 2006, har kommet mange lover og regler på de åra. 0 Siter
Ghogho Skrevet 7. februar 2011 Skrevet 7. februar 2011 Han kan ikke nekte å selge for prisantydning, det er ikke lov. Han kan nekte så mye han vil hvis dere går under. Akkurat det har vi fått opplyst da vi solgte også. Vi solgte i 2007 og 2010. Vi brukte forskjellige meglere, og begge gangene fikk vi beskjed om at den prisantydningen vi satt, måtte vi være villige til å selge for. Hvis vi nektet et bud på prisant. ville det være det samme som om vi hadde satt lokkebud, og det var ikke lov lenger! 0 Siter
morsan Skrevet 7. februar 2011 Skrevet 7. februar 2011 Jaja, Det ville hvertfall ikke jeg gjort.. Nei, _det_ er en annen sak. 0 Siter
Gjest hvor har du det fra Skrevet 7. februar 2011 Skrevet 7. februar 2011 Den linken holder ikke vet du, se når den sist ble oppdateet! I 2006, har kommet mange lover og regler på de åra. Men så kom med en link som gjelder nå, da. Det var jo det jeg spurte om opprinnelig. 0 Siter
Dorthe Skrevet 7. februar 2011 Skrevet 7. februar 2011 Akkurat det har vi fått opplyst da vi solgte også. Vi solgte i 2007 og 2010. Vi brukte forskjellige meglere, og begge gangene fikk vi beskjed om at den prisantydningen vi satt, måtte vi være villige til å selge for. Hvis vi nektet et bud på prisant. ville det være det samme som om vi hadde satt lokkebud, og det var ikke lov lenger! Det var godt at det var flere enn meg som har hørt det. Takk ) 0 Siter
meg__123! Skrevet 7. februar 2011 Skrevet 7. februar 2011 Nei, _det_ er en annen sak. Ja, bra man har forskjellig mårer å gjøre ting på 0 Siter
Gjest eiendomsmegler Saugestad Skrevet 7. februar 2011 Skrevet 7. februar 2011 Han kan ikke nekte å selge for prisantydning, det er ikke lov. Han kan nekte så mye han vil hvis dere går under. ''Han kan ikke nekte å selge for prisantydning, det er ikke lov. '' Nja, her er det slingringsmonn. Den prisantydningen som blir annonsert skal være reell. Dette innebærer at selger er villig til å selge for denne prisen. Dersom annonsen har en lavere pris enn selger vil selge for, vil det være en "lokkepris", og i strid med markedsføringsloven. Dog, en verdivurdering gjort av megleren er en skjønnsmessig vurdering av verdien på eiendommen eller boligen, og man må godta et visst slingringsrom. I praksis kan man se på det som utropspriser for eiendommen, ettersom eiendommer i Norge selges etter auksjonsprinsippet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.