Dorthe Skrevet 7. februar 2011 Skrevet 7. februar 2011 ''Han kan ikke nekte å selge for prisantydning, det er ikke lov. '' Nja, her er det slingringsmonn. Den prisantydningen som blir annonsert skal være reell. Dette innebærer at selger er villig til å selge for denne prisen. Dersom annonsen har en lavere pris enn selger vil selge for, vil det være en "lokkepris", og i strid med markedsføringsloven. Dog, en verdivurdering gjort av megleren er en skjønnsmessig vurdering av verdien på eiendommen eller boligen, og man må godta et visst slingringsrom. I praksis kan man se på det som utropspriser for eiendommen, ettersom eiendommer i Norge selges etter auksjonsprinsippet. Jeg hadde to takstmenn og en prisantydning fra megler og visste ganske godt hva leilighetene her ble solgt for så prisantydningen min var helt reell. Men jeg så en nesten maken til min nå som var utlyst til 3,7 og det synes jeg var mye, men for noen år siden fikk man omtrent den prisen, men prisene har gått endel ned, men nå ser jeg de er på vei oppigjen. Stakkars de som skal kjøpe nå. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.