morsan Skrevet 6. februar 2011 Skrevet 6. februar 2011 Husker "Missing" om kuppet i Chile satte stort avtrykk. Jeg var i en alder der de fleste filmer man så hadde en god slutt. 0 Siter
morsan Skrevet 6. februar 2011 Skrevet 6. februar 2011 ''I ville vesten, Der elvane møtast, Nord og Sør og Mot alle vindar var serier som gjorde dypt inntrykk her:'' Ja, det er sant! Var det virkelig så mye bedre TV-serier før, eller bare husker vi det slik? Husker også Herskap og tjenere, Onedinlinjen og ikke til å glemme: Røtter! ''Var det virkelig så mye bedre TV-serier før, eller bare husker vi det slik?'' Det er no bare vi som husker det slik :-) Færre serier å se på og mer umodne sinn :-) Leste en gang om en journalist som hadde sett om igjen "Kruttrøyk" og som deretter sa det norske folk burde slutte å ønske seg serien i reprise, fordi den egnet seg best etter hukommelsen :-) Men jeg hadde sikkert likt Røtter, Onedin-linjen og alle de andre dere nevnte den dag i dag. Kruttrøyk var neppe en kvalitetsserie, men kvalitetsserier holder seg jo. I fjor så vi på "Brideshead Revisited" på DVD, og den var veldig bra (jeg så den ikke den gangen den gikk på NRK). Det har jo vært mange bra serier i nyere tid også, og for å ta et ørlite og tilfeldig utvalg: Vestavind (sikkert bortimot 20 år siden den serien gikk også...), Forsythesagaen (nyinnspilling som jeg så på tv for et par år siden, nå snakkes det mye om Downtown Abbey, som jeg ikke har sett men har kjøpt på dvd fra UK osv osv. 0 Siter
morsan Skrevet 6. februar 2011 Skrevet 6. februar 2011 Hehe, husker godt John English, ja Skjønner ikke at vi falt for ham igrunnen ;-P Jeg var ikke blant "vi'ene " den gangen - jeg falt ikke for han :-) Men jeg elsket sangen "six ribbons"!! :-D 0 Siter
morsan Skrevet 6. februar 2011 Skrevet 6. februar 2011 Alle jentene på lekeplassen dvs alle med små unger som var hjemmeværende var råforelsket i ham, han var kjekk den gangen. Men som kom Patrick Swayze i Nord og Sør og overtok. Sånn var det ;o) ''Men som kom Patrick Swayze i Nord og Sør og overtok. Sånn var det ;o)'' *smelt* 0 Siter
morsan Skrevet 6. februar 2011 Skrevet 6. februar 2011 "Den hemmelighetsfulle øya" (Jules Verne), serie som gikk på tv tidlig på 70-tallet. Husker jeg lå under bordet og så mellom frynsene på duken. Det var fantastisk og spennende Ellers vil jeg tro at de fleste som er på min alder ALDRI glemmer Pompel og Pilt. Snakker om skummelt... Den hemmelighetsfulle øya, ja, og så husker jeg "Den løyndomsfulle hagen", som en engelsk serie het på nynorsk :-) Og en svensk serie for barn: "Den vita stenen". 0 Siter
morsan Skrevet 6. februar 2011 Skrevet 6. februar 2011 Tror jeg bare leste Den hemmelighetsfulle øya, ikke så den på tv. Synes jeg ser deg under bordet! Jeg satt med pute foran ansiktet, eller bak en stol, eller bak døra :-) Jeg har ikke noe traumatisk forhodd til Pompel og Pilt. Husker dem, men husker denm bare som rare, ikke nifse. ''Jeg har ikke noe traumatisk forhodd til Pompel og Pilt. Husker dem, men husker denm bare som rare, ikke nifse.'' Enig. Den skumleste figuren på barne-tv var Tralle-Tone-Troll! 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 6. februar 2011 Skrevet 6. februar 2011 Hehe, husker godt John English, ja Skjønner ikke at vi falt for ham igrunnen ;-P Husker venninner fantaserte om John English, men jeg syntes alltid han så trøtt og forkjølet ut.. (omtrent slik jeg føler meg nå). Nei, da hadde jeg mer sans for Anthony Andrews fra Brideshead på den tiden :-) 0 Siter
morsan Skrevet 6. februar 2011 Skrevet 6. februar 2011 Ikke akkurat film, men TV-serien Centennial. Western-serie som gikk på på tv (som igjen var ensbetydende med NRK) på slutten av 70-tallet. Jeg gråt i flere dager etter indianermassakren. Og forstod vel så smått at det var en grunn til at foreldrene våre sa nei til å se på andre omdiskuterte serier på samme tid: Røtter, Holocaust Som voksen tror jeg det er Schinlders liste som har gjort størst inntrykk, Jeg skulle gjerne sett den igjen, men orker ikke. Dypest spor satte en liten rød kåpe i svart-hvitt-filmen, den glemmer jeg aldri. ''Jeg gråt i flere dager etter indianermassakren.'' Det minner meg om min reaksjon da jeg så filmen "Soldier Blue". Utrolig trist, og flaut å være hvit. 0 Siter
ariadne Skrevet 6. februar 2011 Skrevet 6. februar 2011 ''Jeg har ikke noe traumatisk forhodd til Pompel og Pilt. Husker dem, men husker denm bare som rare, ikke nifse.'' Enig. Den skumleste figuren på barne-tv var Tralle-Tone-Troll! Nei! TralleToneTroll var søt, jo! Men mr Nelson var en mare. 0 Siter
morsan Skrevet 6. februar 2011 Skrevet 6. februar 2011 Nei! TralleToneTroll var søt, jo! Men mr Nelson var en mare. TTT var kanskje ikek skummel, men jegg husker at jeg mislikte sterkt at vi liksom skulle like TTT og være på dens side, men jeg likte overhodet ikke TTT. Mr Nelson var en oppblåst skrytepave, men det kan jo være morsomt så lenge det bare er noe man ser på tv og ikke har som venn elelr slektning :-) 0 Siter
Dorthe Skrevet 6. februar 2011 Skrevet 6. februar 2011 ''Men som kom Patrick Swayze i Nord og Sør og overtok. Sånn var det ;o)'' *smelt* Og det var før Dirty Dancing... 0 Siter
Dorthe Skrevet 6. februar 2011 Skrevet 6. februar 2011 Husker "Missing" om kuppet i Chile satte stort avtrykk. Jeg var i en alder der de fleste filmer man så hadde en god slutt. Den er skikkelig fin og så spennende. Den er veldig sebar fremdeles 0 Siter
Dorthe Skrevet 6. februar 2011 Skrevet 6. februar 2011 Husker venninner fantaserte om John English, men jeg syntes alltid han så trøtt og forkjølet ut.. (omtrent slik jeg føler meg nå). Nei, da hadde jeg mer sans for Anthony Andrews fra Brideshead på den tiden :-) Nei, han var ikke kjekk, men serien var fin da. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 6. februar 2011 Skrevet 6. februar 2011 Nei, han var ikke kjekk, men serien var fin da. VI vestkantjenter likte dem litt preppy, vet du 0 Siter
Dorthe Skrevet 6. februar 2011 Skrevet 6. februar 2011 Nei! TralleToneTroll var søt, jo! Men mr Nelson var en mare. Gullars var helt forferdelig barnetv og den jævlige Bergensdialekten han hadde. 0 Siter
Dorthe Skrevet 6. februar 2011 Skrevet 6. februar 2011 VI vestkantjenter likte dem litt preppy, vet du Aha, det skjønner jeg jo. Knis, jeg tror smaken er forskjellig fra øst til vest nå også jeg. 0 Siter
morsan Skrevet 6. februar 2011 Skrevet 6. februar 2011 Og det var før Dirty Dancing... I know! :-) 0 Siter
tonie Skrevet 6. februar 2011 Skrevet 6. februar 2011 ''Jeg så Mot alle vindar for noen år siden og han hovedpersonen var ikke så kjekk som han var da vi alle var forelsket i ham'' John English?! Han har aldri vært i nærheten av å være kjekk! Han så jo ut som han gikk rundt med to diger blåveiser hele tiden! OG det gjør han i grunnen fortsatt:) http://en.wikipedia.org/wiki/File:Jon_English_at_Celebrate_Australia.jpg 0 Siter
Lillemus Skrevet 6. februar 2011 Skrevet 6. februar 2011 OG det gjør han i grunnen fortsatt:) http://en.wikipedia.org/wiki/File:Jon_English_at_Celebrate_Australia.jpg Jeg skjønte aldri den gangen hva jentene så i ham og jeg skjønner det ikke i dag heller. ) Men som Togli sa - det er jo flott at man ikke trenger å være en skjønnhet for å bli populær! 0 Siter
tonie Skrevet 6. februar 2011 Skrevet 6. februar 2011 Jeg skjønte aldri den gangen hva jentene så i ham og jeg skjønner det ikke i dag heller. ) Men som Togli sa - det er jo flott at man ikke trenger å være en skjønnhet for å bli populær! Ja, det har vært redningen for mange av oss;) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.