Gå til innhold

Rødgrønne kvinner vil ha forbud mot stripping

Anbefalte innlegg

Gjest Nord og ned.
Skrevet

Jeg blir ikke utnyttet av noen i min jobb, men det finnes andre som blir det. Jeg vet ikke om deg.

Du snakket om all bruk av mennekser. dvs. alt arbeid mot vederlag.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

6

• Lillemus

3

• Nils Håvard Dahl, psykiater

2

• gullfisk

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest segunda
Skrevet

Du snakket om all bruk av mennekser. dvs. alt arbeid mot vederlag.

Du trenger ikke å begynne å vrenge og vri på det som blir sagt. Du vet utmerket godt hva blir diskutert her.

Gjest Nord og ned.
Skrevet

Ja for ekle griser som deg.

Har aldri vært på strippeklubb. Ikke dermed sagt at det er min sak hva andre voksne folk gjør.

Moralpoliti kan pelle seg til Iran elns.

Skrevet

Leser i avisen at "Grått Rosenborg ble avkledt" på La Manga.

Slikt blir vel forbudt?

Gjest Nord og ned.
Skrevet

Du trenger ikke å begynne å vrenge og vri på det som blir sagt. Du vet utmerket godt hva blir diskutert her.

Tøv, dansing, enten det er med eller uten klær er en jobb mot vedrelag like god som noen annen.

Gjest Nord og ned.
Skrevet

Nei jeg lærte det aldri av forståelige grunner.

Neivel, synd.

Gjest segunda
Skrevet

Neivel, synd.

Hvorfor det? Tror du hele verden lærer det? Og hva er galt med det?

Gjest segunda
Skrevet

Tøv, dansing, enten det er med eller uten klær er en jobb mot vedrelag like god som noen annen.

Det er stor forskjell på å danse naken i en strippebar hvor det blir gjort for å forlyste menns skitne fantasier, og gjøre det på en scene i kunstnerisk øyemed. Hvis du ikke forstår det så passer du bra i en av de kåte griseflokkene som går på slike steder.

Skrevet

Helgefyll er ikke "artisitisk kunstform" . For noen ordsammensetning.

Strippebarer er ikke kunst og blir ingensteder ansett som slikt. Ballett er kunst og foregår ikke i innestengte, røykfylte, alkoholdunstende lokaler.

''Strippebarer er ikke kunst og blir ingensteder ansett som slikt. Ballett er kunst og foregår ikke i innestengte, røykfylte, alkoholdunstende lokaler.''

Lenge leve moralismen!

Gjest Nord og ned.
Skrevet

Hvorfor det? Tror du hele verden lærer det? Og hva er galt med det?

Galt med det? Du spurte, jeg svarte.

Gjest segunda
Skrevet

''Strippebarer er ikke kunst og blir ingensteder ansett som slikt. Ballett er kunst og foregår ikke i innestengte, røykfylte, alkoholdunstende lokaler.''

Lenge leve moralismen!

Ja heldigvis er vi mange som kjemper mot misbruk av kvinnekropper.

Gjest Nord og ned.
Skrevet

Det er stor forskjell på å danse naken i en strippebar hvor det blir gjort for å forlyste menns skitne fantasier, og gjøre det på en scene i kunstnerisk øyemed. Hvis du ikke forstår det så passer du bra i en av de kåte griseflokkene som går på slike steder.

Tilbake til start: De "skitne fantasiene" dine er årsaken til at du, og for den saks skyld alle andre mennesker finnes på jorden.

Skrevet

Jeg vil forby alt som har med bruk av mennesker å gjøre.

Det er vel heller slik at du vil forby alt du ikke liker og som ikke passer med ditt rigide moralsyn.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Prioriteringer er særdeles viktige i politikken.

Kanskje de heller skulle fokusere på de kvinner og barn som samfunnet ikke kan/vil beskytte mot stalkere og andre forfølgere?

Skrevet

Nå høres du ut som en snerpete kristenfundamentalist.

Skrevet

Selvsagt har det med dyrking av kvinnekroppen å gjøre. En artistisk kunstform.

Stop the Crap.

Det er vel heller dyrking av mannekroppen, mannens begjær og mannens fantasier som spilles ut. Jeg ser ingen dyrking av min kropp i strippebuler i hvertfall, heller ikke min mors eller min datters. Min mann kan derimot finne det interessant, hans kroppslige behovblir tatt vare på.

Gjest Nord og ned.
Skrevet

Det er vel heller dyrking av mannekroppen, mannens begjær og mannens fantasier som spilles ut. Jeg ser ingen dyrking av min kropp i strippebuler i hvertfall, heller ikke min mors eller min datters. Min mann kan derimot finne det interessant, hans kroppslige behovblir tatt vare på.

Ikke alle har noen å beundre hjemme.

Skrevet

Prioriteringer er særdeles viktige i politikken.

Kanskje de heller skulle fokusere på de kvinner og barn som samfunnet ikke kan/vil beskytte mot stalkere og andre forfølgere?

På generelt grunnlag - jeg ser ikke at det er det ene eller det andre?

Med vennlig hilsen

Skrevet

Ikke alle har noen å beundre hjemme.

Nei, alle har ikke det, men det gjør da ikke stripping til "dyrking" av kvinnekroppen. Jeg har ikke noe spesielt imot stripping, annet enn at jeg syns det er harry, og jeg syns synd på en del jenter i den bransjen. Men man behøver ikke å forby det for min del, bare ikke opphøy det til kunst eller respekt for kvinner, en hundeutstilling er vel mer estetisk. Kall det for det det er, en harry og seksualisert buskisunderholdning for menn som ikke klarer å skaffe seg noe å beundre på samme måten hjemme.

Gjest Nord og ned.
Skrevet

Nei, alle har ikke det, men det gjør da ikke stripping til "dyrking" av kvinnekroppen. Jeg har ikke noe spesielt imot stripping, annet enn at jeg syns det er harry, og jeg syns synd på en del jenter i den bransjen. Men man behøver ikke å forby det for min del, bare ikke opphøy det til kunst eller respekt for kvinner, en hundeutstilling er vel mer estetisk. Kall det for det det er, en harry og seksualisert buskisunderholdning for menn som ikke klarer å skaffe seg noe å beundre på samme måten hjemme.

Hva du ser i stripping og hva de som går dit ser er tydligvis to forskjellige ting, to forskjellige virkeligheter. Kan være enig i din beskrivelse for en stor del, og så lenge du ikke ønsker å forby alt du ikke liker er vi i grunn og bunn enige.

Et annet eksempel: Vet knapt noe mer dumt skue enn når 22 mann løper etter ei luftfylt lærkule, mens 20 000 idioter står å skriker seg hese og ser på, bedre kjent som fottball.

Men hvis de ikke har annet å bruke tid og energi på, så la de holde på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...